Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Det låter skönt att kunna röra sig så pass bra. Själv blev jag bara me och mer stillasittande ju mer magen växte. Ä andra sidan var det ju det jag skulle med tanke på blodtrycket, men det var ju ändå skitjobbigt att vara så orörlig.

Jag fick massor av bristningar med första barnet, med andra så blev det inget mer. Men de sitter ju ändå där, och jag vill intr ha dom. *suck* Hängtuttar kan jag acceptera, men bristningarna är svårare...

Ja, jag går ca 1 mil om dagen med hunden, delat upp på olika promenader, och det går fint än!

Jag fattar inte varför jag har fått en drös med bristningar på rumpan! :confused:

Fast, iof, någonstans måste mina extra 17 kilo satt sig, för inte är det magen som väger så mycket! :D

Jag slapp rumpbristningarna, däremot satte de sig som sagt på magen.

Duktig du är som går så mycket, du verkar inte ha det något jobbigt alls med din graviditet?

Ingen fara;)

Klämde ut min klump på 3 krystvärkar, och var så gott som hel efteråt:D

Så visst är det helt olika från person till person:)

Jag blev visst tråcklad lite där nere, men det gjorde inte on att spricka, och jag led inte av det efteråt.

Konstigt att man inte har ont i stygnen, skulle de sitta någon annan stans skulle man minsann känna av dom.

Ja, jag går ca 1 mil om dagen med hunden, delat upp på olika promenader, och det går fint än!

Jag gick 1 mil i lårhög snö på jakt efter förrymd ponny när jag var i vecka 38. Dumma häst:devil:
Men inte skyndade det på något.

När jag hade gått full tid så vart jag så trött på det hela, så när hästarna skulle ha vatten bar jag i 20 liters hinkar istället för 10 som jag gjorde under hela graviditeten av oro av att det skulle sätta igång tidigare. Men nej då, fick vänta 11 dagar extra i alla fall.

Det sista jag gjorde innan vi åkta till förlossningen var att mocka båda boxarna med fullt värkarbete.

*nyttigt att röra på sig*:angel::D

Ja precis, tog bort ett födelsemärke och fick tre stygn. Då var det jättesynd om mig:angel:
Men nu, nä...
Fast jag har hört att man har otroligt bra läkkött där "nere":)

Det enda är att jag har väldigt mycket sammandragningar, fast det är väldigt sällan de gör ont. Annars har jag haft en kanon graviditet, förutom all viktuppgång!

Vad AVIS jag blir. Jag älskar att gå promenader. Men det går bara inte. Sedan typ 1 månad tbx, eller kanske tom längre så får jag fruktansvärda sammandragningar bara jag går mer än några 100 meter. Magen blir STENHÅRD & ONT gör det. :( Jobbigt att gå på stan, springa i affärer osv. Spelar ingen roll om jag går saaakta & vilar emellanåt heller.

Däremot att rida och göra div andra sysslor både i stallet och i hemmet är inga som helst problem. Utan det är just när jag går. :mad:

Kan väl förstå att det vore kul att se gravid ut, men det är ju så olika för alla när magen kommer.

Ska man inte vara lite glad att man inte får en bautamage? Ju större barn, desto svårare blir väl förlossningen?

Magstorleken har inget med att göra hur stort barnet är, jag var liten när jag väntade sonen.

Jag var 105 cm runt magen och bysten innan jag födde och ut kom en kille på 56 cm som vägde 3945 gram och barnmorskan trodde att det låg en plutt på 2800 gram och 48 cm innan jag började krysta, hennes min är obeskrivbar när hon förlöste sonen.

Däremot att rida och göra div andra sysslor både i stallet och i hemmet är inga som helst problem. Utan det är just när jag går. :mad:

Har du magbälte? Jag fick också sammandragningar när jag var ute och gick men det underlättade när jag knöt en sjal runt magen som höll upp den, jag tyckte inte det någon idè att köpa ett magbälte att ha dom sista 6 v så jag använde en sjal istället och det funkade ganska bra.

Har du magbälte? Jag fick också sammandragningar när jag var ute och gick men det underlättade när jag knöt en sjal runt magen som höll upp den, jag tyckte inte det någon idè att köpa ett magbälte att ha dom sista 6 v så jag använde en sjal istället och det funkade ganska bra.

Har ej provat magbälte & precis som för dig känns det onödigt att köpa ett nu då det bara är 6 veckor kvar. Men ska prova ditt tips med sjal. :)

På mig märks de bara att magen blir stenhård, och det blir lite svårare att andas, annars känns de inte! :D

Folk tycker inte jag är riktigt klok som fortfarande springer i skogen och lägger spår åt Birk (hunden), och plockar bär osv! :D

Men som sagt, jag har en liten mage, och inga andra besvär. Därimot så har jag ju mkt sammandragningar, men det får jag även om jag bara sitter hemma en hel dag!

Nu är det ju snart dax för oss! :bow::love:

*kl*
Ja, jag har ju fortfarande inte fått... Är nu i v. 40+6 och var hos BM i morse. Mår jättebra, alla värden är jättefina men det hjälper ju inte. KOM UT NU! :D

SFmått 35 cm, blodtryck 110/75 och har ökat 12 kg sen inskrivningen i v. 8.

Har sammandragningar varje dag sen någon vecka tillbaka och en del av slemproppen for nog natten till lördagen så det händer ju något men för långsamt. Ingen av sammandragningarna är smärtsamma, bara att magen blir jättehård en stund och sen släpper det.

Jag kan också promenera massor, rider dock inte nu, men tror att jag skulle kunna om jag ville.

Så här ser magen ut, nyss fotad mot spegeln:

Usch vad tråkigt att bara gå å vänta!

Är det första?

H*n kommer nog snart, det kan ju inte vara många dagar kvar nu! :D

Det är första. Vi funderar på om inte almanackan hade rätt ändå och inte UL:et. Om man räknar från sista mens så är tiden ute i morgon, den 4 september. Men jag gjorde UL:et i v. 20 och då mätte och mätte BM och konstaterade sen att jag var en vecka längre fram, dvs jag skulle ha en vecka tidigare. Men kan verkligen ägglossningen vara hur kort som helst? Så man får nog ta allt det där med BF med en nypa salt...

Fast jag måste säga att jag klarar väntan bättre än många andra jag pratat med. En del säger att de tyckte att varje dag över tiden var som en hel vecka, men det tycker jag inte. Jag sysselsätter mig och försöker vara tacksam för varje dag som jag kan äta och sova och förbereda mig bra på. Dessutom försöker min sambo och jag ta till vara den här sista tiden som bara vi två.

/Camilla

Mår man bra & är pigg så finns det ju ingen anledning till att sitta hemma & uggla. :D

Jag har idag skruvat ihop skötbordet vi köpte på IKEA i förra veckan. Blev så fint så. :love: Ska lägga in alla kläderna osv i lådorna någon dag...läääängtar. :love:

Det är inte länge alls kvar nu som sagt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 599
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 888
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 223
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter