Gravidmagar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravidmagar!!!

Jag skulle ha haft igår, men ännu inget tecken på att någon vill ut... *suck*

/Camilla

Åh vad jobbigt...det är min fasa att gå över tiden. Varje dag lär ju kännas som en hel vecka...minst.... :crazy:
Men det är väl lika bra att ställa in sig på det. ;)

Hoppas din lill* bestämmer sig för att titta ut snart dock. :)

Magen i v.33
Magen i v.33

Min mage har inte växt speciellt mkt alls senaste veckorna & kanske kommer den inte att växa så mkt till? Fick ju stor mage tidigt... Men mig gör det ingenting, magen kan gärna få stanna där den är nu, kan ju tom rida osv utan större problem fortfarande & den känns inte speciellt mkt ivägen alls. :)

Tycker däremot att magen har börjat att sjunka ner. Ska till BM nästa fredag igen, 7/9. Ska bli intressant & höra om bebisen kanske fixerat sig? Den har iaf legat med huvudet neråt nu senaste månaden.

:love: Tänk om man fick se ut sådär hela graviditeten.

Kände mig mer eller mindre som en flodhäst=)

Känner mig också som en flodhäst, har gått upp 17 kilo... :crazy: och har svullnat jätte mycket i ben och ansikte!

Men tack ändå! :)

Haha, jag var hos BM i måndags, jag trodde du skulle vara där den här veckan också, vi som följs åt! :D

SF mått 31, hjärtslag 135, huvudet neråt, men fullt rörligt!

17 kilo!?!

Det syns inte=) måste vara magen som väger=)

Jag var ganska smal när jag vart gravid, men det känns att jag gått upp så mkt! :(

Men men, så länge bebisen mår bra så! :)

Förra grav. gick jag upp från 50 kg till 72, efter ett år var nästan alla "extra" kilo borta och jag var jättesmal igen.

Innan denna grav. vägde jag 48, vägde sist 53, men jag känner att jag gått upp massor sen dess så jag får se vad man landar på denna gång.

Jag oroar mig inget för viktuppgången, har man alltid varit smal är det nog inga problen att bli det ganska snabbt efter förlossningan igen.

Tyckte t.om att jag såg mera hälsosam ut med lite hull. :)

Haha, jag var hos BM i måndags, jag trodde du skulle vara där den här veckan också, vi som följs åt! :D

SF mått 31, hjärtslag 135, huvudet neråt, men fullt rörligt!

Jag var hos BM i fredags. :D SF mått 30 (växt dåligt, men ingen fara enligt BM), hjärtslag 156, huvudet neråt här med, men rörligt. :D

Ska som sagt dit nästa fredag igen. :)

Senast ändrad:

Aha! :)

Ja jag ska dit om två veckor också, tisdagen efter du ska dit! :) Nu verkar jag ska dit varannan vecka! :)

Nej, det där SF måttet verkar bara vara något de kikar på, man ska nog inte ta det så allvarligt om det inte rört sig så mycket! :)

Jo, precis, mina knän har alltid varit kassa, men nu tar jag mig inte upp när jag sitter på huk, och ibland inte ens när jag sitter i bilen. Då får sambon gå runt och dra upp mig. :(

Men det är det ju värt, och snart kommer ju våra små! :love:

Min jobbarkompis fick barn i oktober och har jobbar nu i sommar. Hon fick ont i knäna och ringde vårdcentralen. Fick där höra att hon hade ont därfö att leden 8tror jag det var) luckras upp lite under graviditeten även i knäna. Samma som foglossning var det iaf. Och det skulle gå tillbaka inom sinnom tid.

Aha!

Jag har haft problem med mina knän i åtta år, men sen jag vart gravid har det blivit sju resor värre. Det kanske är därför. :mad:

Nu har jag vart hos BM.

Vecka 31
SF mått: 28 cm huvudet nedåt och fullt rörligt
Fosterljud: 142

Har åkt på någon j*vla basill tror jag :eek: mega ont i halsen å röd och svullen, sov en stund på soffan och nu har jag onte i öronen oxå :cry:

Du med? :eek:

Jag är sjukskriven idag, ont i halsen, feber och förkyld. Halva personalen på mitt jobb ligger i samma sjuka! :mad:

Vaknade i morse å hade skit ont, prata nyss i telefon å de känns som de knäppte i halsen när jag prata :eek: till och med spenen man har i gomen är svullen :eek:

Har ätit lite glass nu å de hjälpte lite en kort stund, finns värsting piller på apoteket, men de får man inte äta som gravid :cry:

Jobbar du fortfarande? Vad jobbar du med? Jag slutade jobba för snart 5 veckor sen :angel:

Jag har också nåt skit i näsa, hals och öron..... röd, svullen, svårt att svälja och fullt med slem i halsen.....:crazy: Jobbigt.....

Min lilles mått ser ut så här för övrigt:

V 39
SFmått: 35,5, huvudet fixerat i rätt läge
Fosterljud: 150, han hade levt rövare precis innan :D

Just nu har han legat ganska stilla ett par dagar, rör sig inte alls lika mycket som vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 612
Senast: MML
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 890
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 035
Senast: Puffindog
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 239
Senast: feresia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar