Gräsänka/gräsänkling

Visst, det är skillnad. Jag är änka och att vara det är inte en tillstymmelse till jämförbart med att ens partner är bortrest. Uttrycket känns ganska hånfullt faktiskt... :(

Det är precis det jag tycker. Gräsänka/gräsänkling är ett hån mot de som faktiskt är änka/änkling på riktigt. Det gör fysiskt ont i mig när jag hör/läser ordet och säger någon det till/om mig när sambon är bortrest så säger jag ifrån.

Visst, det är skillnad. Jag är änka och att vara det är inte en tillstymmelse till jämförbart med att ens partner är bortrest. Uttrycket känns ganska hånfullt faktiskt... :(

Tänkte också direkt på dig :cry: Jag säger ensam/själv hemma tror jag.

Största skillnaden för mig är att jag inte går o lägger mig i tid. Helt värdelös på att både lägga mig och somna själv. Det blir bara inte av liksom.

Det händer, men det är rätt ovanligt. Den som lagar mat lagar åt hela familjen, känns liksom enklast så (plus att det blir inte lika trångt runt spisen ;)). Den andra underhåller barnet eller är på jobbet, också en anledning att laga åt alla!
Töserna är ännu mer tokiga i bönor än vad jag är så det är bara maken som inte gillar det. Han kan dock konsten att peta i sig i princip vad som helst även om han inte gillar det. Inte levergryta dock men där är även min gräns nådd för länge sedan :yuck:

Töserna är ännu mer tokiga i bönor än vad jag är så det är bara maken som inte gillar det. Han kan dock konsten att peta i sig i princip vad som helst även om han inte gillar det. Inte levergryta dock men där är även min gräns nådd för länge sedan :yuck:
Jag önskar att jag var en sån som kunde peta i mig allt! Både jag och min man är lite petiga med mat, mat ska vara GOTT annars är det ingen poäng. Då kan jag lika gärna äta fil och flingor :p dottern smakpreferenser går inte att lita på än så länge, hon är i en högst ambivalent ålder :cautious:

Är inte hemma själv så ofta, längre perioder alltså. Men däremot så brukar jag lämna min sambo hemma själv emellanåt, och sova över hos mor, så hon får titta ifatt på alla hemska serier hon följer :wtf:
Hon får såklart titta när jag är hemma också, men det är så många och oftast vill vi se annat som går på tv tillsammans.

Jag är ensam var och varannan vecka pga hans jobb i grannlandet. Det blir inga större skillnader måste jag säga.

Är inte hemma själv så ofta, längre perioder alltså. Men däremot så brukar jag lämna min sambo hemma själv emellanåt, och sova över hos mor, så hon får titta ifatt på alla hemska serier hon följer :wtf:
Hon får såklart titta när jag är hemma också, men det är så många och oftast vill vi se annat som går på tv tillsammans.
OT men gud vad konstigt jag läste det där :rofl: jag fick för mig att det var din mor som följde hemska serier och undrade varför du åkte dit för dem :D

Jag äter salt och vinägerchips i sängen och äter troligtvis någon typ av pasta till sen frukost.:angel:

Är ensam hemma just denna helg faktiskt. Att mannen är borta påverkar egentligen inte så mycket, mer än att vi hade gjort något tillsammans om han var hemma. Men nu har han tagit med sig barnet så jag sitter i soffan och äter godis, det hade jag inte gjort om hon var hemma :D Ikväll blir det hämtpizza, mest för att slippa lägga "egentiden" på disk :p Och i morgon blir det hästrelaterad sysselsättning hela dagen.

Är ensam hemma just denna helg faktiskt. Att mannen är borta påverkar egentligen inte så mycket, mer än att vi hade gjort något tillsammans om han var hemma. Men nu har han tagit med sig barnet så jag sitter i soffan och äter godis, det hade jag inte gjort om hon var hemma :D Ikväll blir det hämtpizza, mest för att slippa lägga "egentiden" på disk :p Och i morgon blir det hästrelaterad sysselsättning hela dagen.
Haha va torrt detta lät, något roligare hade jag ju kunnat passa på med. Men jag njuter även av tystnaden, klappar extra mycket på hunden och pillar mig lite extra i naveln, men det var ju inte så upphetsande det heller :angel:

Jag lyssnar på Håkan Hellström.
"Men han kan ju inte sjunga!"
Nej det kanske han inte kan men han är bra ändå :D

Äter mat bara jag gillar (typ räkor, kallrökt lax, broccoli, sparris...). Disken får stå (det är ju så TRÅKIGT), nu har vi ju iofs diskamaskin för det mesta, men det som inte ska in där. Har inte dåligt samvete om stallet tar lite längre tid ;)
Åker och hälsar på vänner med djur (maken är pälsdjursallergiker).
Duschar inte på en gång efter stallet :o

@monster1 Nä, ingenting alls som jag kan komma på förutom maten. Jag menar, är han hemma umgås vi ju och är han inte hemma går inte det men i övrigt rullar allt på som vanligt tycker jag. Ingen skillnad i tv-tittande eller hur jag sover eller vad det nu kan vara.

Eller ja, är han hemma och sover när jag går upp så stänger jag sovrumsdörren, annars lämnar jag den öppen. Så det är ju en skillnad.
Det kanske är skillnad beroende på hur man bor då. Vi bor i hus dvs jag kan dammsuga eller spela relativt hög musik oavsett tid på dygnet utan att störa grannarna. Men jag kan ju inte göra det om sambon eller hans barn är hemma så klart då blir ju de störda även om de stänger dörren. Vi har även tv i sovrummet då vi båda gillar att ligga och titta samtidigt som vi inte har något vardagsrum så då blir det ju också rätt stor skillnad på hur man beter sig om någon är hemma eller ej. Det gäller förvisso både barnen och sambon (hans barn).

Det enda jag kan komma på är att jag inte ringer och berättar att jag är på väg hem från stallet (ett samtal som brukar innehålla att han berättar hur han ligger till och frågan om jag ska köpa med något från affären längs vägen). Och att jag lämnar dörren öppen till toan (vilket gör katterna nöjda, som då kan gå in och ut bäst dom vill när jag är där inne).

Men så har vi också väldigt ofta tid ifrån varandra. Jag är i stallet, han håller på med sina fritidsintressen på annat håll, så den enda tydligt märkbara skillnaden när han är bortrest är att jag sover själv och då märker jag ändå inte att han saknas ;) . Nu låter det som att vi aldrig umgås, men det gör vi ju givetvis också, bara att det inte är ovanligt att vi är på var sitt håll även till vardags.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 147
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 625
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII