Gräsänka/gräsänkling

Skulle han vara borta i t ex kväll skulle jag nog gå med min ljudbok inpluggad i öronen, eftersom den är så himla spännande just nu :D Det brukar jag inte göra om vi båda är hemma en fredagkväll, det känns lite osocialt :p Annars gör jag nog inget särskilt när han inte är hemma, flänger väl på som vanligt.

Sitter uppe på natten och pysslar/målar. :D Det kan jag göra även när han är hemma, men det är mysigast att lägga sig samtidigt så det blir inte så.

Jag köper sheba till katterna och musslor till mig. Byter bort alla mina dag-pass till kvällspass så jag får sovmorgon. Tittar på film i sängen utan hörlurar när jag ska sova. Sover sen som en sjöstjärna i sängen. :)

Jag köper sheba till katterna och musslor till mig. Byter bort alla mina dag-pass till kvällspass så jag får sovmorgon. Tittar på film i sängen utan hörlurar när jag ska sova. Sover sen som en sjöstjärna i sängen. :)
Helt OT, men jag är uppvuxen med att den sovstilen kallas "sova som ett hakkors". (Min mamma fick lite krigstrauma som barn, som slår igenom i ett lite grovt språk ibland, sas.) Tack för ett trevligare ord!

Jag gör ungefär detsamma som jag gjorde när mina föräldrar var borta när jag bodde hemma, när mina rumskompisar var borta när jag bodde på korridor, när min värdfamilj var borta när jag jobbade som au pair.... För mig handlar det inte på något sätt om att jag inte "kan" eller "får" göra vad jag vill när min partner eller andra är där, utan det handlar mer om en anledning att vara fullständigt självisk och egoistisk helt utan hämningar under en period. Det kan vara rätt trevligt tycker jag.

Äter mat han inte gillar, typ potatisbullar :D eller moules frites, om jag känner mig lite mer vuxen. Tar upp all plats i soffan och läser bok en hel kväll (annars brukar vi göra något mer socialt) och njuter av en flaska vin och tystnad. Är barnet också borta skulle jag sova halva dagen och äta skräpmat :angel:

Gör vad jag vill, precis som när han är hemma.
Sover dock bättre och kan koncentrera mig bättre på min konst.

Äter mat han inte gillar, typ potatisbullar :D eller moules frites, om jag känner mig lite mer vuxen. Tar upp all plats i soffan och läser bok en hel kväll (annars brukar vi göra något mer socialt) och njuter av en flaska vin och tystnad. Är barnet också borta skulle jag sova halva dagen och äta skräpmat :angel:
Och fläskpannkaka äter jag också! Mycket kretsar uppenbarligen kring mat när jag är ensam hemma :D

Är det bara jag som lagar det jag är sugen på när jag lagar mat oavsett om mannen är hemma? Han hatar bönor t.ex och bönor tillhör en av mina favoriter :D känner jag mig riktigt snäll erbjuder jag mig att laga något eget åt honom om han är på väg hem från jobbet t.ex.

Jag äter oftast något som sambon inte gillar. Sylta med stekt potatis o ägg, eller janssons frestelse.. sen blir det oftast någon film. Jag är en sån som mår bra av att vara ensam ibland och tycker ofta att det är ganska så skönt att få en kväll själv. Just nu sjukskriven och ensam hela dagarna så nu är det tvärtom väldigt skönt med sällskap!

Är det bara jag som lagar det jag är sugen på när jag lagar mat oavsett om mannen är hemma? Han hatar bönor t.ex och bönor tillhör en av mina favoriter :D känner jag mig riktigt snäll erbjuder jag mig att laga något eget åt honom om han är på väg hem från jobbet t.ex.
Nej då, vi äter olika mat ganska ofta. Min sambo äter helst kost av Paleo-typ och vill ha ett ordentligt mål mat till middag, medan jag är erkänt kolhydratsberoende och gärna kan äta soppa eller gröt till middag någon dag i veckan. Av de anledningarna blir det ofta att vi lagar två olika sorters mat på samma gång för att jag helt enkelt inte känner för att äta som han gör, eller vice versa. Oftast försöker vi dock utgå från en någorlunda liknande bas, men ibland gör jag revolt och förkunnar att jag minsann tänker äta pasta/havregrynsgröt/pannkakor till middag så kan han sitta och gnaga på sin köttkotlett med sallad bäst han vill :p

Jag försöker oftast att hålla mig till något liknande det sambon gör dock, eftersom att han äter betydligt mer hälsosamt än jag gör.

Äter vegetariskt, tittar på filmer som han inte vill se och sist men inte minst så får dottern äntligen plats att sova med sin mamma.

Det händer, men det är rätt ovanligt. Den som lagar mat lagar åt hela familjen, känns liksom enklast så (plus att det blir inte lika trångt runt spisen ;)). Den andra underhåller barnet eller är på jobbet, också en anledning att laga åt alla!

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 790
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 322
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 820
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 730
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka