Jag skulle typ städa och njuta över att ingen annan stökar till...![]()
Det gjorde jag mycket under mitt samboliv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle typ städa och njuta över att ingen annan stökar till...![]()
Helt OT, men jag är uppvuxen med att den sovstilen kallas "sova som ett hakkors". (Min mamma fick lite krigstrauma som barn, som slår igenom i ett lite grovt språk ibland, sas.) Tack för ett trevligare ord!Jag köper sheba till katterna och musslor till mig. Byter bort alla mina dag-pass till kvällspass så jag får sovmorgon. Tittar på film i sängen utan hörlurar när jag ska sova. Sover sen som en sjöstjärna i sängen.![]()
Och fläskpannkaka äter jag också! Mycket kretsar uppenbarligen kring mat när jag är ensam hemmaÄter mat han inte gillar, typ potatisbullareller moules frites, om jag känner mig lite mer vuxen. Tar upp all plats i soffan och läser bok en hel kväll (annars brukar vi göra något mer socialt) och njuter av en flaska vin och tystnad. Är barnet också borta skulle jag sova halva dagen och äta skräpmat
![]()
Nej då, vi äter olika mat ganska ofta. Min sambo äter helst kost av Paleo-typ och vill ha ett ordentligt mål mat till middag, medan jag är erkänt kolhydratsberoende och gärna kan äta soppa eller gröt till middag någon dag i veckan. Av de anledningarna blir det ofta att vi lagar två olika sorters mat på samma gång för att jag helt enkelt inte känner för att äta som han gör, eller vice versa. Oftast försöker vi dock utgå från en någorlunda liknande bas, men ibland gör jag revolt och förkunnar att jag minsann tänker äta pasta/havregrynsgröt/pannkakor till middag så kan han sitta och gnaga på sin köttkotlett med sallad bäst han villÄr det bara jag som lagar det jag är sugen på när jag lagar mat oavsett om mannen är hemma? Han hatar bönor t.ex och bönor tillhör en av mina favoriterkänner jag mig riktigt snäll erbjuder jag mig att laga något eget åt honom om han är på väg hem från jobbet t.ex.
Sjöstjärna är bra mycket trevligare än hakkors ja!Helt OT, men jag är uppvuxen med att den sovstilen kallas "sova som ett hakkors". (Min mamma fick lite krigstrauma som barn, som slår igenom i ett lite grovt språk ibland, sas.) Tack för ett trevligare ord!
Det händer, men det är rätt ovanligt. Den som lagar mat lagar åt hela familjen, känns liksom enklast så (plus att det blir inte lika trångt runt spisenÄr det bara jag som lagar det jag är sugen på när jag lagar mat oavsett om mannen är hemma? Han hatar bönor t.ex och bönor tillhör en av mina favoriterkänner jag mig riktigt snäll erbjuder jag mig att laga något eget åt honom om han är på väg hem från jobbet t.ex.