Gräsänka/gräsänkling

fejko

Trådstartare
Vad hittar ni på för bus när er partner är borta? Själv köper jag färdiglagad mat. Hur bekvämt som helst. Diska behöver man inte heller. Och så ligger jag och sover länge på morgonen.

Stallet större delen av dagen och slapparkväll, passar på att göra mat som jag gillar utan att behöva bry mig om någon annan :)

Vad hittar ni på för bus när er partner är borta? Själv köper jag färdiglagad mat. Hur bekvämt som helst. Diska behöver man inte heller. Och så ligger jag och sover länge på morgonen.

Längtar efter honom och försöker ha en väninna på besök så att tiden tills han kommer hem ska gå fortare :D:love:

Jag fattar att tråden är på skoj men blev just så glad att jag är singel

Jag tänkte precis att jag alltid sover länge och aldrig lagar mat :laugh: :nailbiting:

TS

Jag kommer ihåg när jag bodde tillsammans med mitt ex, då passade jag alltid på att kolla på chick flicks när han var borta :D Vi hade ofta samma filmsmak, men han ville aldrig se romantiska komedier eller typ SATC. Så det passade jag på att göra när han var borta. Sedan brukade jag ta långa skumbad.

En lite märkligare sak var att mitt ex led av OCD, så man fick inte rensa och slänga saker hemma (typ gamla tidningar och sånt). Så det passade jag på att göra när han var borta för då märkte han det inte :angel:

Jag gör varken mer eller mindre? Jag lever i ett förhållande där jag gör det jag vill oavsett om min partner är hemma eller inte. Förövrigt avskyr jag benämningen i trådstarten. En helt vidrig beskrivning enligt min mening. Att vara änkling/änka är inget man är för en stund. Jag använder aldrig uttrycket själv när sambon jobbar borta.

Jag gör varken mer eller mindre? Jag lever i ett förhållande där jag gör det jag vill oavsett om min partner är hemma eller inte. Förövrigt avskyr jag benämningen i trådstarten. En helt vidrig beskrivning enligt min mening. Att vara änkling/änka är inget man är för en stund. Jag använder aldrig uttrycket själv när sambon jobbar borta.

Skillnad på änka och gräsänka :)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gräsänka

Inte så speciellt annorlunda än annars, men tycker att det är skönt att inte känna att jag behöver försöka bli klar för att vi inte ska äta middag alldeles "för sent". Min man har känslig mage och mår inte bra om han är för vrålhungrig när han äter....

Jag sover på diagonalen i sängen när min man inte är hemma.

Annars är det mest merjobb att vara ensam eftersom vi har småbarn. Sovmorgon, hah!

Jag sover på diagonalen i sängen när min man inte är hemma.

Annars är det mest merjobb att vara ensam eftersom vi har småbarn. Sovmorgon, hah!

Ha ha när jag läste detta skrattade jag högt för jag brukar passa på att lägga mig åt alla håll och kanter vid sovdags :rofl:

Sovmorgon tar jag direkt aldrig ändå trots att vi inte har småbarn. Gillar mornar

Om jag räknar med att han tar barnen med sig skulle nog jag och hunden ligga i sängen större delen av dagen men det är nog mest för att barnen är borta. Kollar på film han inte vill se gör jag ändå dagligen och tyvärr har jag inte möjlighet att hämta hem mat själv om jag vill att den ska vara varm när jag landar hemma och när han är hemma brukar han laga maten sååå.. laga mat skulle jag också.

Vi är väldigt självständiga i vårt förhållande :p

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 147
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 758
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII