Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man säger som det är.Vad säger man?
REACH bilaga XVIII p. 19 och 31. Dvs jag antar att det är äldre stolpar som innehåller kreosot eller CCA.
Det är miljölagstiftning. Man får inte använda byggmateriel som innehåller giftiga ämnen eller kemikalier.Och det säger mej ingenting ... Kan du förtydliga det tack ?
Själv hade jag gärna sett till att ha en grannfejd med såna grannar, för då slipper ni nog dom helt och hållet.
Jag tycker det verkar som om föräldrarna är lika gränslösa som barnen.
Jag tror att ni måste vara otroligt tydliga med ordet NEJ.
Ja? Och ts undrade vad man skulle gjort.
Hade jag haft ungar springandes hos mig trots tillsägelser då hade jag tyckt de var otäcka kräk, om de inte vore utvecklingsstörda och inte kunde rå för det.
Trevliga väluppfostrade ungar har jag inga problem med, dem köper jag både majblommor och jultidningar av.
Då har du en liten annorlunda kalibrering av ditt ordförråd. "Otäcka kräk" är för mig t ex. Mengele, Dutroux, Hellekant eller varför inte Brievik.
Inte mer eller mindre uppfostrade ungar.
Idag får kreosot bara användas av yrkesmän med utbildning. För att kreosotimpregnerat trä ska få saluföras på andrahandsmarknaden och återanvändas av privatpersoner krävs att träet impregnerats före den 31 december 2002.
Kreosotimpregnerat trä (oavsett tidpunkt för behandling) får inte användas
inuti byggnader, oavsett ändamål
i leksaker
på lekplatser
i parker, trädgårdar och anläggningar för friluftsliv där det finns risk för ofta förekommande hudkontakt
vid tillverkning av trädgårdsmöbler såsom picknickbord
vid tillverkning, användning och eventuell återbehandling av
- behållare avsedda för odling
- förpackningar som kan komma i kontakt med råvaror, halvfabrikat eller färdiga produkter som är avsedda att konsumeras av människor eller djur
- andra material som kan förorena de varor som anges ovan.