Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, grannarna får bygga själva och privat, även om det är ytterst korkat med tanke på att barn ska leka där.Om man bygger en gunga hemma så är det nog tillåtet men knappast lämpligt.
PL
Från ursprungsinläggets första rad: "tänker bygga en jättegunga av gamla telefonstolpar"
Jag skulle med denna information utgå från att det var kreosotbehandlade stolpar, för möjligheten att råka på gamla telefonstolpar som av någon anledning inte är behandlade på detta viset är i princip lika med noll. Jag kan tänka mig nyare stolpar, men då används dessa till det de är tänkta för, och har inte ännu hamnat hos vanligt folk och i deras trädgårdar.
Ja, kreosot är ett destillat av stenkolstjära, så det är ingen hit alls, om man har känslig näsa.?
Elstolpar är kreosotbehandlade. Men gamla telestolpar är väl oftast gröna (av metall)?
Kreosot är svartklibbigt och luktar. Telefonstolpar är oftast oklibbiga.
Man kan vara väldigt rak, och man kan linda in saker - mycket beroende på vad man vill ha för relation med grannarna i framtiden.Det skulle jag aldrig göra. Då har TS lagt problemet på nivån material och om då grannen skaffar nytt material så sitter TS verkligen i skiten genom att indirekt ha lovat att göra jobbet. Varför skylla på någon petitess? Varför inte bara säga till grannen att man inte har tid/lust?
Exakt vad är rent ljug?Om man nu ska ljuga så får man väl ändå göra det på ett vettigt sätt som inte kan slå tillbaka. Jag tror fortfarande på att det är bättre att vara ärlig.
Exakt vad är rent ljug?
Eftersom det sannolikt är olagligt att bygga gungorna, så borde det väl vara ett av många skäl till att TS inte vill bygga. Är det någon som skulle vilja bygga något olagligt? I så fall, varför?Det är ju ljug att säga att skälet att TS inte vill bygga gunga åt grannarna skulle vara att materialet är förbjudet att använda. TS vill inte bygga gunga åt grannarna oavsett vilket material de än använder.
Eftersom det sannolikt är olagligt att bygga gungorna, så borde det väl vara ett av många skäl till att TS inte vill bygga. Är det någon som skulle vilja bygga något olagligt? I så fall, varför?
Eftersom det sannolikt är olagligt att bygga gungorna, så borde det väl vara ett av många skäl till att TS inte vill bygga. Är det någon som skulle vilja bygga något olagligt? I så fall, varför?