Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad snäll du är :) ! Eventuellt åker jag dit redan på torsdag (Kristi Himmelsfärdsdagen), men du kanske åker innan dess? Jag vet egentligen inte vad jag hoppas på angående färg. Beige hade varit rätt okej, faktiskt. Det var länge sedan jag hade.

Vad snäll du är :) ! Eventuellt åker jag dit redan på torsdag (Kristi Himmelsfärdsdagen), men du kanske åker innan dess? Jag vet egentligen inte vad jag hoppas på angående färg. Beige hade varit rätt okej, faktiskt. Det var länge sedan jag hade.

Jag hoppas jag kommer upp tidigare. Väntar på en sadel jag ska hämta ut i närheten så det blir den dagen den anländer till butiken, så jag vet inte vilken dag än, men åker jag innan dig så kollar jag. Tar ju bara 5 minuter :)

Då var jag hemma med dagens fynd :) !

Ridbyxor 329 kr, dressyrschabrak 89 kr, shettisgrimma 29 kr, hovkratsar 5 kr/st samt pälsglans 55 kr + pump 5 kr. Nöjd :)! Hade hoppats på att hitta en flughuva i storlek shettis, men de hade inga så små idag. Jag köpte en hel del annat "icke-hästigt" också...

@Ackio Jag funderar på att åka ner. Men det blir inte förrän i slutet av juni, början av juli. Vilket egentligen är värsta tiden att åka dit :S Men vad göra när det är då jag ska ner till Töreboda en vecka. ( så utgår mao från Tba för min ev Ullareds resa) Jag vägrar köra ner till Ullared från Östersund där jag är bosatt nu för tiden.

Ska ner på måndag :banana: Lite trådkap kanske men tänkte se om någon här har testat ullareds hunddagis? eller vet om det ofta brukar vara fullt? Funderar på om man bör boka i förväg eller inte.. eller lösa det på annat sätt.

Nä schabraket är från hööks, benskydden och spöt är från ullared var ju bara tvungen när jag hittade saker i samma färg som schabraket.
Bootsen är från Catago.

Jag ska förhoppningsvis till Gekås nästa helg och behöver köpa nytt regntäcke till min halvblodsvalack som är ganska grov. Någon som köpt regntäcken där tidigare och provat? Är dom regntäta? Håller dom tvätt?

Jag ska förhoppningsvis till Gekås nästa helg och behöver köpa nytt regntäcke till min halvblodsvalack som är ganska grov. Någon som köpt regntäcken där tidigare och provat? Är dom regntäta? Håller dom tvätt?
Vi har väl kring 10 regntäcken därifrån till 7 hästar. Mitt senaste är använt från mitten av december dagligen till april, håller torrt ävendå hästen gått ute dygnet runt med dygnet-runt-ösregn. rinner självklart in lite vatten fram på täcket, men själva tyget håller torrt. Det är ett av täckena med "grövre" regntyg, tittar man noga ser man som fyrkanter/rutnät lite upphöjt i tyget. Hästen blev aldrig svettig under det täcket, hölls torr oavsett. Inte tvättat det än men det är väl dags. Upplever att de andra täckena (utan det där kraftigare tyget) inte stått emot regn riktigt lika bra, de är absolut torra om de går ute en "vanlig" dag (8-16 ca) men ösregnar det länge blir de blöta igenom. något spänne på bogen har gått sönder på nåt täcke, men håller överlag bra kvalitet, i synnerhet i förhållande till priset. Har inte provat tvätt än, men tror nog det håller.

Mitt bäst-i-världen-täcke kostade 350 och placerade sig därför bland de "dyrare" täcken de har. Övriga kostade 200-250 och i förhållande till det priset är de absolut både bra och prisvärda.

Mina bästa täcken är de från gekås! Håller tätt bra, ligger bra på ponnyn och går inte sönder lika lätt som andra täcken i samma prisklass.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 626
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 769
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 519
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka