Gekås / Ullareds utrustning och BILDTRÅD - 2014!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag va jag på plats men jag blev faktiskt inte särskilt imponerad. Det va välfyllt i hyllorna och jag kikade ganska noga på allting, men det mesta va inget för mig. Flughuvor fanns det inga som föll mig i smaken. Det jag fick med mig hem från hästavdelningen va:

2 par svarta gummiboots
Is balsam
Helosan
Sårspray
Arnika Gel
Flugspray
Hästgodis
B vitamin
Ett par ridbyxor
Två olika jackor
4 olika tröjor
En väst

Kan ta bilder om någon är intresserad.

Självklart vill vi ha bilder!

Jag ska åka om 2 veckor, jag hoppas det finns mycket saker då!
Vill ha färgglada schabrak och benskydd!

Någon som har koll på vad det finns för fleecetäcken inne? Och om någon sett om det finns i stl 115?

Hittade ett par jättesnygga skinnhandskar (tyvärr) för 80 KR. :)
Köpte även hästgodis, en slicksten (kallar jag den för) det finns massa olika sorter. Köpte den blåa som används som belöning, men det finns även andra sorter!

Ska försöka planera in en tur till Ullared för att köpa flughuvor, flugspray mm. nu inför sommarens kommande plågoandar.. Köpte en modell på flughuva förra året som satt riktigt bra och höll riktigt bra också, vid tanke på de ynka 50kr som den kostade. Den var blå med ett styvare beige-aktigt nät som stod ut från ögonen. Luvan har öron och hål för pannluggen. Någon som sett om dessa finns inne? Vilka sprayer har de i sitt sortiment?

Har en förfrågan, är det någn som bor nära ullared och skulle orka ta en beställning på catagoskydd om hen ändå täntke svänga förbi :o?

Idag var jag på Ge-Kås, och jag tror aldrig jag varit med om att det varit så mycket roliga grejer på hästavdelningen (och då är jag ändå där relativt ofta). Det var fullproppat!

Det fanns ett flertal Horsewaretäcken att välja mellan. Amigo Lite, Mio Lite, fleece med hals, tunt i bomull.

Låter lovande! Ska på jobbresa ner i trakterna imorgon-fredag och ska in en sväng och haffa ett regntäcke tänkte jag då den stora pållen lagt ut så att täcket blivit för trångt.

Om bara min förkylning ger med sig så ska jag till ullared på fredag! Hoppas att få tag på eltråd, stigläder, insektstäcke, helskodda ridbyxor, insektsspray och lite annat :-)

Någon som vet om det finns catago boots inne?
Vilka färger? Jag har sett båe vita, svarta och bruna men även neoanfärger, grön, gul, orange och rosa där tidigare.

Jag var där igår :)

Detta köpte jag med hem,

Euro-star schabrak, 299 kr
img_20140511_192923_536fb84ce087c3508c6925a9.jpg

Hjälm till barnen, 299 kr
img_20140511_193531_536fb8ba9606ee430a88fafb.jpg

Amigo cooler täcke, 299 kr
img_20140511_193741_536fb90ae087c3587264c08e.jpg

Ett jättefint hoppspö som är brunt med guld i, 50 kr, och två kortarmade tröjor i tunnare material, 80 kr st
img_20140511_193304_536fba679606ee434738080f.jpg

Fick även med ett HW hundtäcke hem, 199 kr
img_20140511_193943_536fb97ee087c3042a1cc050.jpg

Nu har jag kommit hem och packat upp alla mina saker.
Jag tyckte det fanns mycket den här gången, det fanns mycket fina saker från Euro-star.

Jag köpte:
Slicksten
pälsglans
flugspray
schampoo
ryktväska
aloe vera gel
saltstenar
boots
benskydd, blå och gröna
nya foderhinkar
grimmor, grimskaft och flugpannband
Amigo cooler täcke
3st ärmlösa pikéer
2st fleecetröjor
2st huvtröjor

@Inka-90

Vad fanns det för euro-star saker inne nu? När jag var där så hittade jag bara schabrak och ett par ridhandskar.

Kanske åker förbi där nästa vecka igen, som jag verkar tvungen till eftersom massa saker nog ska lämnas tillbaka..

Jag blev ju sjuk sist när jag skulle åka till Gekås, men har en ny resa planerad :)! Jag behöver ett par nya OSKODDA (pga att jag rider i en bomlös mockasadel = BRA grepp) ridbyxor. Någon som vet om det finns några fina? Det är alltid svårt att hitta. Helskodda brukar finnas i alla möjliga roliga och snygga kombinationer, men oskodda brukar finnas i typ vita, svarta och marinblå...

Jag blev ju sjuk sist när jag skulle åka till Gekås, men har en ny resa planerad :)! Jag behöver ett par nya OSKODDA (pga att jag rider i en bomlös mockasadel = BRA grepp) ridbyxor. Någon som vet om det finns några fina? Det är alltid svårt att hitta. Helskodda brukar finnas i alla möjliga roliga och snygga kombinationer, men oskodda brukar finnas i typ vita, svarta och marinblå...

Jag såg beiga, marinblå och vita vad jag kommer ihåg för två veckor sen när jag var där. Kanske åker jag dit nästa vecka och då kan jag kolla åt dig :)

Lila såg jag för ett tag sedan, och möjligen att det var ett par röda också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Shixle
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 621
Senast: WildHorse
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Claraclara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 510
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka