U
UrsusRex
Sv: Frågor och seriösa diskussioner ang barfotametoder samt hovproblem i allmänhet. del 5
Om de inte syns i lamellranden så kanske de inte växt ner tillräckligt för att synas där än? Jag vet inte, men isåfall beror det i vilket fall inte på din hovslagare utan är en störning i lamellläderhuden som producerar mer lamellhorn än vanligt med en pelare i lamellranden som resultat = ser ut som vägghorn i lamellranden, ofta halvmåneformat och av sämre kvalité än normalt horn.
Mvh
Björn
Kan det vara hornpelare?linnéa skrev:Tänkte be om lite hjälp från er som är så duktiga på detta med hovar. Min häst har fått som "bucklor" utanpå hoven, den är ojämn lixom. Detta började komma när vi bytte hovslagare, (tror jag) han har inte ont eller så men det ser lite konstigt ut. Undrar vad det kan vara, någon som vet?
Om de inte syns i lamellranden så kanske de inte växt ner tillräckligt för att synas där än? Jag vet inte, men isåfall beror det i vilket fall inte på din hovslagare utan är en störning i lamellläderhuden som producerar mer lamellhorn än vanligt med en pelare i lamellranden som resultat = ser ut som vägghorn i lamellranden, ofta halvmåneformat och av sämre kvalité än normalt horn.
Mvh
Björn