Jag läser dina inlägg med en stor förundran, jag ser att du vill tippa den största skulden på kliniker och ffa en klinik. Det finns ju hovslagare på dessa behandlande kliniker, det här är ju folk som jag förstår att du under andra omständigheter skulle kunna vara i kontakt med. Så min fråga till dig är, har du diskuterat detta med dessa. Har du fått en förklaring till varför man handhar fånghästar på det sätt som du har framställt? Har du pratat med veterinärer om behandlingssättet? Har du framfört dina synpunkter på sättet fången behandlas? Har du fått en förklaring på varför? Min erfarenhet säger att det skall finnas en behandlingsplan. Man måste sätta sig in i den, allt är inte vad det ser ut för att vara ibland.
Hästägare brukar kunna få en anna bild av vad som skett, och allt framkommer inte alltid på en gång. Man kan bl a se det i Liebling´s inlägg, i den första kommer en knapphändig information och därefter kommer betydligt mer. För min del tror jag att det finns mera information om denna händelse som skulle kunna vara av betydelse innan man ställer sin åsikt.