Förvånad över två saker här

Sv: Förvånad över två saker här

Men att du inte är rädd för att dö har väl egentligen ingen som helst betydelse?! Det är väl ändå inte rätt mot varken den ena elelr den andra hunden att släppa ihop de, den ena har fått smak på att slåss, den andra är helt oförberedd, tänker du inte alls på hundarna?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Och många har dessutom blivit aggressiva mot människor, och avlivas även därför.....

Synd att folk inte tycks inse att det här är potentiella dödsmaskiner.....
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men att du inte är rädd för att dö har väl egentligen ingen som helst betydelse?! Det är väl ändå inte rätt mot varken den ena elelr den andra hunden att släppa ihop de, den ena har fått smak på att slåss, den andra är helt oförberedd, tänker du inte alls på hundarna?


Jag litar både på min egna hund och X hund. så många gånger de har täffat varandra och inget har hänt mer än att min hund som är rädd för andra har gömt sig i början! men nu efter att de har träffat varandra många gånger så går det bra!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Ja, du gör ju naturligtvis som du vill, det är din hund (den ena) och det är ju du som får stå där när det händer något.

Men det kan jag ju säga, att om jag skulle träffa den hunden, och den ens morrade åt mig eller min hund skulle jag inte tveka att anmäla.
 
Sv: Förvånad över två saker här

*KL*

Jag kan förstå att man kan tycka att pb är fina. Själv tycker jag om att se dom på bild:D . Jag vill inte ha en hund som har det där hetska humöret under skinnet. Visst dom kan vara guda snälla...så länge inget retar upp dom.

Jag menar, ha en hund som attackerar en för att en annan slår med ens huvud mot hunden:eek: Nej det är inte vad jag söker hos en hund. Min hund ska aldrig attackera nån hur provoserad han än blir, och absolut inte sin matte/husse!!!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Om jag har fattat det rätt så har hunden bitit samma personen i ansiktet två gånger. Hunden har bott hos personen och känner henne väl.

Hur kan det då vara normalt att den biter henne i ansiktet, vad är det du menar har gått fel, har tjejen gjort något fel eller?

?

Vart inte hunden som bet hetsad att göra det av sin andra ägare?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jo, men inte så normalt att bita sin ägare i ansiktet bara för att den blir hetsad...:crazy:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Spelar det någon roll egentligen?

Jag kan garantera dig och alla andra här inne att jag skulle aldrig någonsin få våra hundar att attackera någon i familjen, ens om jag skulle hålla på i timtal och försöka!!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Spelar det någon roll egentligen?

Jag kan garantera dig och alla andra här inne att jag skulle aldrig någonsin få våra hundar att attackera någon i familjen, ens om jag skulle hålla på i timtal och försöka!!

Man skulle behöva var bra j-vla elak och grym och få hålla på så i x antal år innan mina labbar ens började fundera på att lyfta trotsigt på läppen.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Inte jag heller, det enda som skulle hända är att hunden skulle hoppa upp och ner, skälla och vifta så mycket på svansen att man skulle kunna tro att det var gångjärn i hela hunden, så här:

:bump: :bump: :bump: :bump: Typ, tjohoo, vi leker!
 
Sv: Förvånad över två saker här

snälla söta rara... låt inte hunden leva längre. det är hundar som den som ger din favoritras ett extremt dåligt rykte, och som gör det svårare för alla oss andra att ha hund. och snälla, ge din hund lite mer kärlek och spela inte rysk roulette med hans hälsa.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Varför pb?
jag har testat att ha både den ena och den andra rasen men jag har adrig hittat någon ras som jag passar ihop med.
när jag skaffade min första pb så sa det bara klick direkt.
liten hund med stor motor.
jag kunde inte heller motstå charmen.
just nu sitter min hund i knät på mig och "hjälper" mig att skriva!
så blir det stav fel så skyll på henne!!

detta är min tredje pb och skall till sommaren/hösten bestämma mig för att importera antingen pb eller amstaff från USA.
Det var inte det jag frågade efter.
Ge mig en enda positiv egenskap som saknas hos andra "vettiga" raser!
Det är inte dina egenskaper jag frågar efter.

LIA
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jo, men inte så normalt att bita sin ägare i ansiktet bara för att den blir hetsad...:crazy:

Det har ju inte framgått vad hunden i fråga har för bakgrund. Har den en ägare som hetsat den mot sin andra ägare kan det ju vara så att det har förekommit hets innan. Jag tycker heller inte att det framgått hur hunden blivit uppfostrad. Mycket stryk? Förvirring?
Rädslor? Näe..jag litar inte helt på aftonbladets ordval. Jobbar själv inom media och vet att de gärna skriver det som de anser saftigast.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Vad som framgått (om det stämmer) är ju att hunden är 8 år och matte har haft den från valp.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Nej jag är verkligen inte rädd för att dö! alla skall vi någon gång dö och för mig kvittar det när det händer! får hända i morgon eller nästa vecka om det vill! om jag skulle bli biten så finns det folk som gör sin sak med hunden! och då pratar jag inte om någon hedlig avlivning, utan det blir skogen och ett litet skott i pannan. så enkelt är det.
ja jag känner hunden och har träffat den massor av gånger!

(har inte läst hela tråden). Om du är rädd för att dö eller inte är egentligen inte relevant (även om jag tycker det verkar synnerligen korkat att inte vara räddareom livet än så, uppskattningsvis är du inte över 30 år, och bör ha många bra år framför dig...). Andra människor, såväl vuxna som barn, kanske är det. För att inte tala om att man är rädd om sin hund.

Sedan låter det hela som en mycket tragisk historia, och jag hoppas verkligen exet åker dit riktigt rejält. Nu är läget dock det det är, och då verkar det väl inte finnas så många andra ANSVARSFULLA utvägar än att avliva hunden.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Vad som framgått (om det stämmer) är ju att hunden är 8 år och matte har haft den från valp.

och att den tuggat i sig halva mattes ansikte, det torde räcka för en snabb avlivning oavsett bakomliggande orsak.

När jag var liten umgicks jag mycket med en hund som blivit beslagtagen från knarkare, det var en blandning av rottweiler, schäfer och både det ena och det andra. Denna hunder var inte stabil och blev så småningom avlivad på grund av lynnesfel (som säkert var orsakat av både knepig avel och den allra sämsta uppväxt) trots detta kunde vi som ansågs som flockmedlemmar göra vad vi ville med den. Vi var barn på landet och lekte tufft, jag lekte våldsamt med den hunden där vi bråttades och lekte kamplekar ner den drog i min arm (jag hade oljerock på mig) Den gången den reagerade starkast var när vi barn lekte herre på täppan och slogs med varandra, då började den skälla och försöka gå emellan. Men aldrig att den skulle bita någon i flocken!! Och detta var ändå en hund med ett alvarligt lynnesfel och en oherrans massa kamp i sig (anledningen till att den togs bort var att den rymde för att medvetet söka upp och slåss med både människor och andra hundar, hyfsat obehaglig egentligen med andra ord) så jag blir helt chockad över att folk kan gå in och försvara en hund som gått in och fullständigt trasat sönder sin ägare :eek:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Man skulle behöva var bra j-vla elak och grym och få hålla på så i x antal år innan mina labbar ens började fundera på att lyfta trotsigt på läppen.

Likadant med min hund! När hon hade skadat sin tass och vi skulle göra rent den efter att det kommit massa skit in i tassen så gjorde det så ont så hon tuppade av (självfallet hade vi varit hos veterinären innan men hon hade fått av sig bandaget över natten så det hade kommit in smuts och hon hade slickat på det). När hon hade mjölkstokning fick vi pumpa ut var några gånger om dagen, det gjorde också fruktansvärt ont och hon låg och darrade, men hon försökte inte ens att bita oss eller morra eller något alls. Om hon någon gång i framtiden skulle bita en människa avlivas hon för då är hon inte frisk.

Jag tycker fortfarande inte att det är okej att hundar ska bitas, tror inte heller att dom mår bra innerst inne om dom gör det.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Sedan låter det hela som en mycket tragisk historia, och jag hoppas verkligen exet åker dit riktigt rejält. Nu är läget dock det det är, och då verkar det väl inte finnas så många andra ANSVARSFULLA utvägar än att avliva hunden.

:bow: klokaste inlägget i hela tråden :bow:
 
Sv: Förvånad över två saker här

flyga på matte själv bara för husse hetsar hunden mot henne.
Allmänt:

Jag köpte tidningen själv igår och läste (citerar) följande av vad "matte" själv har sagt- "Han lyfte upp mitt huvud och slog det mot hunden så han bet mig i ansiktet"

Så "egentligen" hetsade "husse" inte ens hunden på det viset,utan tja,hunden bet av eget initiativ:eek:


Helt jävla sjukt säger jag bara,snacka om opålitlig odåga till "hund". Har länge ogillat denna "ras",har Alltid sagt/tyckt att dom är opålitliga oavsett vad och att det en vacker dag slår det slint i skallen på den.:cool:
Klarar inte ens av deras blickar ibland,ryser av blotta tanken på vad som kan röra sig i hundens huvud:angel:
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp