Förvånad över två saker här

Sv: Förvånad över två saker här

Så du tror inte att händelsen o typen av skada har ngt med hundtypen att göra, för dom är ju så söta!
PL
 
Sv: Förvånad över två saker här

för det andra så tvekar jag inte för fem öre att ta över denna hunden!

och för det tredje klanka inte ner på andras hundar, ta och träffa en RENRASIG pb iställer för att tjaffsa om bastarderna! När du väl har träffat en RENRASIG så kan du yttra dig om din åsikt!

Jag hoppas allvarligt talat att du skämtar!

"Den får väl bita mig då, jag fruktar inte döden" skrev du, men det är inte bara dig det handlar om, sådana hundar är en fara för allmänheten! Inget tvivel om att hennes pojkvän är en sinnesrubbad idiot, som inte har respekt för varken djur eller människor, MEN

Även om en hund är trängd, stressad, eller hetsad så Ska den inte agera med att hugga sin matte, och att den flög på jack russeln bevisar ju också att den blir aggressiv helt utan egentlig anledning. Jag vet inte om det ligger i rasen eller ej, har inga egna erfarenheter av pb, men dom är ju avlade till att ha ihjäl varandra.. :cool: ( sedan kan ju självklart alla hundar bli hur trevliga som helst om dom blivit rätt behandlade från början

Den ända slutsats jag kan dra är att denna hunden mår psykiskt dåligt och borde avlivas omedelbart för både sitt eget och andras bästa. Den borde få somna in utan att övertas av NÅGON, då kommer det bara att inträffa fler hemska olyckor.

Måste också tillägga att jag verkligen hoppas att "pojkvännen" inte går lös :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förvånad över två saker här

Och Zoccer_wadd, du tror att det är en dans på rosor att ha 2 "kamphundar" tillsammans, tänk om ! Bara för att din vänner har det och det funkar bra betyder inte det att det skulle göra det för dig! Om jag säger så här att jag känner MYCKET folk runt om i Sverige med både Pitbulls och bastarder och det finns INGEN som har 2 stycken tillsammans och aldrig varit med om bråk.
Du tänker egoistiskt när du vill ta hand om denna hund.
För det första är den 8 år och labil ! Den skulle inta ha lätt för att byta hem. Du kommer att förstöra hunden mer !
Det är skit samma om du får skador, men TÄNK på vad du skulle utsätta hunden för !!!:confused:


Jag har flera kompisar som har både bastarder, pb och amstaffar ihop och varken jag eller dem har någosin haft problem med flera hundar. När jag träffade min sambo så hade han två bastarder och vi har aldrig haft problem med våra hundar. de leker och har kul ihop ligger och sover ihop i både soffan och korgarna som de har!
Nu har min sambo inte kvar någon av sina pga att den ena fick cancer och den andra är avlivad pga dåliga höfter.
så att ha flera hundar ihop är då inget problem!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Där håller jag med dig, iallafall till en viss del - det ÄR oftast inga problem att ha hundar ihop, men man måste nog vara lite realistisk också och titta på INDIVIDEN. Om en hund redan har visat de här tendenserna, bör man fundera allvarligt över om den ens passar till att ha i familj.

Och att sedan utsätta den för den stress den säkert känner över att ha fler hundar kring sig är väl knappast djurvänligt, när den nu så tydligt visat hur den mår?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jag har flera kompisar som har både bastarder, pb och amstaffar ihop och varken jag eller dem har någosin haft problem med flera hundar. När jag träffade min sambo så hade han två bastarder och vi har aldrig haft problem med våra hundar. de leker och har kul ihop ligger och sover ihop i både soffan och korgarna som de har!
Nu har min sambo inte kvar någon av sina pga att den ena fick cancer och den andra är avlivad pga dåliga höfter.
så att ha flera hundar ihop är då inget problem!

Nää men nu funderar du på att ta över en hund som redan bitti en annan hund och som har gått på sin flockledare. Det är antagligen inte en lika säker individ som dina vänner har, utan en osäker , opålitlig hund.
Du riskerar ju bara din och denna hunds hälsa genom att ta hem den.:smirk:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jag ids inte läsa hela tråden - så sorry om detta redan tagits upp,

ZW skriver att du inte är rädd att dö. jag är inte heller rädd för att dö. Jag är rädd för att leva 60 år utan näsa eller med en hand som inte fungerar. Det ser jag som mer sannolika resultat av att en hund attackerar.

Hundar dödar inte snyggt. De sliter sönder. Även om jag inte är rädd för att dö, skulle jag vara orolig för de personer som blev tvugna att städa upp, vilket inkluderar att ta hand om hunden.

Min bredvillighet att dö har fö inget med mitt hundinnehav att göra. Jag kan inte garantera att jag alltid kan ta hand om mina djur - jag drabbas i bland av t.ex. vinterkräksjukan. Djuren får därför inte vara farligare än att de människor jag bryr mig mest om i hela världen ska kunna umgås med dem.
 
Sv: Förvånad över två saker här

By the way...
Jag kan känna sympati med kvinnan vars hund diskussionen utgick ifrån. Många människor jag känner som blivit slagna är osäkra. Alla jag känner älskar sina hundar intensivt. Det är nog mycket jobbigt för henne att ha ett liv i sina händer just nu. Ett liv beroende av henne och ett liv som på gott och ont är så intensivt förknippat med hennes eget. Därmed inte sagt att jag tror att det är klokt att behålla hunden, eller snällt att utsätta grannarna för den oro de måste känna. Jag kan inte se hur något gott ska komma ur den aktuella situationen.
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp