Förvånad över två saker här

Sv: Förvånad över två saker här

Nämnde inte denna hund överhuvudtaget utan hundar kan visst bita om och om igen i rädsla.

Tråden handlar om denna hund och det pratas bara om denna hund:angel:
Visst kan en hund bita fler ggr om det är omöjligt för hunden att fly.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Vad är det då du vill få fram?

*jag kanske är lite trött för det kopplar inte*
 
Sv: Förvånad över två saker här

citerar mig själv från ett svar till Tant Gredelin :

Jag har aldrig sagt att hunden inte ska avlivas. Det ska den absolut då den är kass mentalt och mår skit. Det jag spekulerar om är vad som utlöst detta. De flesta verkar fasthålla vid att hunden helt enkelt var "galen".
 
Sv: Förvånad över två saker här

Ännu sjukare. Hunden kan ha uppfattat situationen som mycket hotfull och därför bitit i ren rädsla. Makes more sense än att den skulle hetsas och bli arg mot henne.

Japp,och det som står i tidningen (har kvar den hemma,har den framför mig) och citerar följande " De började sedan brottas på golvet.Pitbullhanen som då ställt sig upp i soffan och började låta hotfull. 27 åringen tog tag i kvinnans hår.." och så berättar kvinnan det jag citerade i mitt första inlägg om att killen slog hennes huvud mot hunden. sen så står det följande "brottningen fortsatte och hunden började bita hennes ena arm." "-jag vet inte Hur många gånger han bet"

Jag vet inte Vad jag ska tro längre,Okey om hunden bet till av ren rädsla En gång,men att bita två gånger i ansiktet och sedan fortsätta tugga på armen!?:eek:
Hunden är ju helt jävla labil i mina ögon!:eek: :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Förvånad över två saker här

Japp,och det som står i tidningen (har kvar den hemma,har den framför mig) och citerar följande " De började sedan brottas på golvet.Pitbullhanen som då ställt sig upp i soffan och började låta hotfull. 27 åringen tog tag i kvinnans hår.." och så berättar kvinnan det jag citerade i mitt första inlägg om att killen slog hennes huvud mot hunden. sen så står det följande "brottningen fortsatte och hunden började bita hennes ena arm." "-jag vet inte Hur många gånger han bet"

Jag vet inte Vad jag ska tro längre,Okey om hunden bet till av ren rädsla En gång,men att bita två gånger i ansiktet och sedan fortsätta tugga på armen!?:eek:
Hunden är ju helt jävla labil i mina ögon!:eek: :cool:

Okej, den låter rädd och förvirrad samt aggressiv i mina ögon. Det är sällan en hund blir labil" bara sådär". Bevisligen är ju tjejens pojkvän helt dum i huvudet rent ut sagt, bara det får mig att fantisera om vad han är kapabel till att göra mot både djur och människor.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men om den är rädd och osäker bör den ju inte attackera matte, som ändå är den som ligger i underläge...... Det talar väl ändå för att den hade problem redan från början, stackaren?

Och pojkvännen, det är ju en annan fråga. Det är fan skrämmande att man kan göra som han gjorde mot en annan människa, ger mig mardrömmar helt klart!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Okej, den låter rädd och förvirrad samt aggressiv i mina ögon. Det är sällan en hund blir labil" bara sådär".
Jo säkert är det så,men jag hade avlivat hunden oavsett vad,hon kommer ju få kraftiga men för livet enligt hennes läkare,bortsett från "ärren som kommer ge upphov till förändrat utseende" så fick hon även skelettskador,så det var knappast några smekningar hon fick av sin hund.
Jag hade inte kunnat låta Min hund leva efter en sådan attack,och Ännu mindre när den även gått på grannens hund...I sånt hära fall hade jag inte kunna vara så egoistisk att även OM jag nu hade litat på min hund efter en sådan attack mot Mig,så hade jag trotts det aldrig velat utsätta människorna i min närhet för denna "rädsla" om vad som kan ske härnäst.

Bevisligen är ju tjejens pojkvän helt dum i huvudet rent ut sagt, bara det får mig att fantisera om vad han är kapabel till att göra mot både djur och människor.
Ja den snubben är ju knappast normal,han hade tydligen kommit dit med ngn polare efter deras "break up" och han hade muckat gräl,bortsett från att de brottades/hundattacken så tryckte han först upp avföring i hennes ansikte och sa "skit ska ha skit":eek: Bara DET hade fått mig att ringa snuten omedelbart!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men om den är rädd och osäker bör den ju inte attackera matte, som ändå är den som ligger i underläge...... Det talar väl ändå för att den hade problem redan från början, stackaren?

En hund som är uppenbart rädd och förvirrad kan ibland bedöma fel och inte veta vem det är som ska försvaras. I detta fallet såg nog hunden att pojkvännen i dennes ögon var i starkt överläge och hjälpte honom istället .
 
Sv: Förvånad över två saker här

Aa herregud !
Vad ska man säga !
Om detta nu skulle vara en renrasig pitbull (vilket jag inte tror) Så ska den avlivas direkt, (som vilken ras som helst) men en pitbull som går på människor är en fara för samhället och en ren mördar maskin ! Hunden i frågan är ju labil och osäker, det behöver man ju inte träffa den för att förstå.
Hur mycket och hur länge än mitt ex hade tryckt mitt huvud mot mina hundar hade dom inte huggt mig, jag är deras flockledare.

Och Zoccer_wadd, du tror att det är en dans på rosor att ha 2 "kamphundar" tillsammans, tänk om ! Bara för att din vänner har det och det funkar bra betyder inte det att det skulle göra det för dig! Om jag säger så här att jag känner MYCKET folk runt om i Sverige med både Pitbulls och bastarder och det finns INGEN som har 2 stycken tillsammans och aldrig varit med om bråk.
Du tänker egoistiskt när du vill ta hand om denna hund.
För det första är den 8 år och labil ! Den skulle inta ha lätt för att byta hem. Du kommer att förstöra hunden mer !
Det är skit samma om du får skador, men TÄNK på vad du skulle utsätta hunden för !!!:confused:
 
Sv: Förvånad över två saker här

*knapplån*

Alltså, jag vet inte om jag har förstått rätt, men funderar zoccer_wadd på att överta hunden som bitit sin ägare och jrterriern, den i artikeln som länkas till i tråden?


Snälla, gör inte det!
Både för din och hundens skull.
den hunden skulle må bäst av att få somna, den kommer inte kunna leva ett normalt värdigt hundliv...
Och det 'r inte värt att ta risken... även om du inte är rädd för att dö, tänk på hundarna iaf?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Funderade också på det dära när jag läste tråden,men jag Tror inte att h*n ska överta den hunden..Jag menar hundens ägare är ju hemma igen med sin hund,så ägaren har väl ingen större tanke på att låta den avlivas och ännu mindre omplaceras!?

Anyway så hoppas jag att den hunden avlivas,för allas "säkerhet" om man säger så.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Hon känner visst både hund och ägare väl och litar till 110 % på hunden :angel:
 
Sv: Förvånad över två saker här

ja, jag läste något i stil med "Jag litar på den till 110% men om den biter så får den väl göra det då"

Och det hör ihop var?:confused:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jag antar att h*n skiter i om hon blir itusliten av hunden, eftersom att h*n litar på den :eek: :crazy: :confused:

Hjärnan är för trött för att få det att gå ihop...Fast å andra sidan fick jag det inte att gå ihop tidigare heller, när hjärnan var pigg och rask :D
 
Sv: Förvånad över två saker här

Nu är det ju väldigt svårt att sitta och uttala sig om huruvida en hund skall avlivas eller inte utifrån det man läst på internet och i kvällstidningerna. (för vi vet ju alla hur duktiga dom är med att kolla upp sina fakta...)

Men det jag vill påpeka är att varesig hunden är mentalt stabil eller inte (det får väl ett mentaltest utfört av lämplig, kunnig person avgöra) så är det inte ett fullständigt främmande beteende att ge sig på matte som i detta fall var i underläge. Tvärtom är det väldigt vanligt i hundflockar att flera ger sig på den svaga om bråk uppstår.

Av det lilla jag läst om incidenten så beskrivs det som om sambon misshandlade kvinnan något fruktansvärt, om han även under misshandeln hetsade hunden ser inte jag det som något sinnessjukt ur hundens synvinkel att hugga.

Ser man på två personer som låtsasbråkar så tar hunden i familjen inte alltför sällan parti för den överlägsna parten i bråket. Även om de flesta familjehundar skulle nöja sig med att ge ett litet nyp i låret eller skälla upphetsat så är det endå samma reaktion i mycket mindre mått.

Jag anser inte att det är riktigt normalt och såklart inte önskvärt att en hund tuggar sönder sin matte, men vet vi att det var vad som hände?

Angående rasen så måste väl varje pitbull, staff osv...ägare endå erkänna att det är en ras/rasgrupp som har lätt för att gå upp i kamp samt blockera sig för avledning.
Den erfarenhet jag har av liknande hundar sträcker sig till min ena dagishund, en bullterrier.
Urmysig, glad och snäll hund. MEN han har väldigt lätt för att låta leken med andra hundar gå över styr och bli till bråk, han är svår att bryta då han bestämt sig för något, han är svår att få att släppa då han fått för sig att kampa med något...

Kort sagt han är en trevlig hund i rätta händer...precis som dom flesta hundra är tyvärr finns det inte tillräckligt många rätta ägare till de hundar som föds. Samma gäller f.ö min ras Rottweiler där registreringssiffrorna stigar snabbt som attan.
 
Sv: Förvånad över två saker här

hahahah ja det var Zoccer_vadd som inte funde fatta hur denna hund kunde göra nåt första gången när hunden anföll matte. Vad ska hon skylla på denna gång då?

Nej jag hävdar fortfarande att dessa skitraser har gjort sitt!

ursäkta men vadå skit raser,,finns jättegoa söta hundar som denna,Hade de varit en annan
hund ras så hade de säkert inte blivit
sånt liv.Hemskt de som hände men ej hundes fel,
ägarens fel.
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp