Förvånad över två saker här

Sv: Förvånad över två saker här

Allmänt:

Jag köpte tidningen själv igår och läste (citerar) följande av vad "matte" själv har sagt- "Han lyfte upp mitt huvud och slog det mot hunden så han bet mig i ansiktet"

Så "egentligen" hetsade "husse" inte ens hunden på det viset,utan tja,hunden bet av eget initiativ:eek:


Ännu sjukare. Hunden kan ha uppfattat situationen som mycket hotfull och därför bitit i ren rädsla. Makes more sense än att den skulle hetsas och bli arg mot henne.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Precis det jag menade var ju att hunden är ingen omplacering med knepig bakgrund iaf. Jag har inte försvarat denna hund eller tyckt att rasen är en gulligull hund, om du menade det sista du skrev till mig.

Hade det varit min hund hade jag helst bokat en avlivning innan jag fick vård för mina skador:devil: :angel:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jag tror inte hunden kännt sig trängd och bitit i ren rädsla...inte med dom skador hon fick.
 
Sv: Förvånad över två saker här

*dubbelpostat*
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förvånad över två saker här

Men tycker du verkligen att det finns någon situation som kan rättfärdiga vad den här hunden gjort? glöm inte att den bitit igen nu dessutom.

Athos: förlåt! det var skrivet rent generellt och inte riktat till dig, börjar bli seg och redo för sängen tror jag
 
Sv: Förvånad över två saker här

Jag tror inte hunden kännt sig trängd och bitit i ren rädsla...inte med dom skador hon fick.

Det beror ju på vad hunden haft för bakgrund somsagt. Har en hund som bet mig av rädsla/aggression och jag fick sy nio stygn i läppen. Detta var en dvärgtax, så nog kan en pb blandning ha orsakat hennes skador av en sådan anledning.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men tycker du verkligen att det finns någon situation som kan rättfärdiga vad den här hunden gjort? glöm inte att den bitit igen nu dessutom.

Jag har aldrig sagt att hunden inte ska avlivas. Det ska den absolut då den är kass mentalt och mår skit. Det jag spekulerar om är vad som utlöst detta. De flesta verkar fasthålla vid att hunden helt enkelt var "galen".
 
Sv: Förvånad över två saker här

:bump:
Och vad är en hedlig avlivning?

Om man vill göra en hedlig avlivning så ska man gå till en vet och tar en spruta så att den slipper att dö plågsamt,men jag säger bara -passa på att säga hej då ordentligt så att du inte får skuld känslor så att du inte tror att det var ditt fel(har varit med om det);)
 
Sv: Förvånad över två saker här

ok då förstår jag! Ja, sånt ska jag inte uttala mig om då mina kunskaper brister, jag blir bara mörkrädd att hon fortfarande tycker det är en gullig liten missförstådd ulltuss efter en sån här sak. Sen sitter jag och läser en tråd om streetracing på en annan konfa. Gissa om jag kommer ha mardrömmar inatt haha
 
Sv: Förvånad över två saker här

men spelar det någon roll egentligen? VARFÖR hunden högg lär vi aldrig lista ut, men ATT den högg och VEM den högg vet vi ju.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Anföll taxen om och om igen?
En rädd hund biter inte om och om igen och det var det den här hunden gjorde. Tror du att den bet grannens hund av rädsla också?
 
Sv: Förvånad över två saker här

men spelar det någon roll egentligen? VARFÖR hunden högg lär vi aldrig lista ut, men ATT den högg och VEM den högg vet vi ju.

Klart det spelar roll. det pågår en rasdiskussion och de flesta är ense om att hunden är "blodtörstig" jag tycker verkar suspekt.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Anföll taxen om och om igen?
En rädd hund biter inte om och om igen och det var det den här hunden gjorde. Tror du att den bet grannens hund av rädsla också?

det kan den visst göra.

En hund som blir rädd o går i aggression eller kamp blir oftast väldigt i varv om den inte kommer undan (som i detta fall husse håller i hunden) kan hugga frenetiskt för o komma undan.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Anföll taxen om och om igen?
En rädd hund biter inte om och om igen och det var det den här hunden gjorde. Tror du att den bet grannens hund av rädsla också?

Nu vet jag inte vad du menar med "om och om igen". Han anföll och högg i största iver tills jag slet bort honom. ( Ett par sekunder?)..
Det är en lång historia. Det är en från början dominant hund som blivit oerhört daltad och "bebisbehandlad" med. Jag råkade av misstag överaska honom och därav skeendet.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Tror inte en hund kan känna sig så trängd och bita av ren rädsla om husse håller i hunden med en hand då (han dunkade ju mattes huvud mot hunden) hunden kan välja att fly undan.
Även om du håller en hund med båda händerna så kan den försöka fly först...en pb-korsning som sprattlar i ren panik är inte lätt att hålla.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Det är en viss skillnad i att överraska en hund- hunden vet inte vad som anfaller den.

Den här hunden visste om att det var matte den bet i.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Tror inte en hund kan känna sig så trängd och bita av ren rädsla om husse håller i hunden med en hand då (han dunkade ju mattes huvud mot hunden) hunden kan välja att fly undan.
Även om du håller en hund med båda händerna så kan den försöka fly först...en pb-korsning som sprattlar i ren panik är inte lätt att hålla.

Nämnde inte denna hund överhuvudtaget utan hundar kan visst bita om och om igen i rädsla.
 
Sv: Förvånad över två saker här

:bump:

Om man vill göra en hedlig avlivning så ska man gå till en vet och tar en spruta så att den slipper att dö plågsamt,men jag säger bara -passa på att säga hej då ordentligt så att du inte får skuld känslor så att du inte tror att det var ditt fel(har varit med om det);)

Våra hundar skjuts här hemma, när det är dags för dem att avsluta sitt liv och hittills har jag aldrig kännt några skuldkänslor över det beslutet :cool:
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp