Förvånad över två saker här

Sv: Förvånad över två saker här

Men en sådan hund, som har attackerat två gånger, varav den ena attacken riktar sig mot en människa - HUR kan man säga att man vill ta hand om den, och HUR i hela friden ska du få den att bli pålitlig igen.....?

Inte för att jag har något emot rasen PB, men blandningar med den och dessa krakar som får "fel" ägare är det SYND om, och det bästa för både dem, och omgivningen är att avliva dem. Det lider inte hundarna av, och det gör ju samhället lite mer tryggt att vistas i.

Jobba istället för INFORMATION om den här rasen, och Varinte rädd för att ta bort de individer som inte klarar av ett liv i dagens samhälle!


Jag litar på denna hunden och är inte rädd att jag skall bli huggen heller för den delen! jag är inte rädd för en hund bara för att den har gjort si och så.
hugger den mig så varsågod. jag bryr mig inte jag är inte rädd för döden.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men att DU inte är rädd för döden är ju ingen garanti för att HUNDEN ska få det bra, eller hur? Och OM det nu skulle vara så att du blir så illa biten som tjejen som redan blivit tuggad på, vem tar hand om den då? Tror du inte att den blir omhändertagen och avlivad då, eller i värsta fall skjuten på gatan?


Dessutom undrar jag hur du kan säga att du litar på den hunden, känner du den?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men att DU inte är rädd för döden är ju ingen garanti för att HUNDEN ska få det bra, eller hur? Och OM det nu skulle vara så att du blir så illa biten som tjejen som redan blivit tuggad på, vem tar hand om den då? Tror du inte att den blir omhändertagen och avlivad då, eller i värsta fall skjuten på gatan?


Dessutom undrar jag hur du kan säga att du litar på den hunden, känner du den?


Nej jag är verkligen inte rädd för att dö! alla skall vi någon gång dö och för mig kvittar det när det händer! får hända i morgon eller nästa vecka om det vill! om jag skulle bli biten så finns det folk som gör sin sak med hunden! och då pratar jag inte om någon hedlig avlivning, utan det blir skogen och ett litet skott i pannan. så enkelt är det.
ja jag känner hunden och har träffat den massor av gånger!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Har man en hund som inte man kan lita på så mår den bättre av att få dö. Men det finns problemhundar innom alla raser inte bara såna raser...:bump:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Okej, då förstår jag ditt uttalande om att du litar på den.


Men varför, om det nu skulle bli så att den biter dig med, LÅTA den göra det? Jag är inte heller rädd för att dö, tvärtom kan jag ibland se det som den ultimata utvägen, MEN, jag skulle inte vara så egoistisk att jag låter hunden göra jobbet!!!!! Det vore bättre för den att få sluta nu, innan den hinner göra mer skada, vilket jag tror blir lättare för den nu när den redan passerat den gränsen.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Nej jag är verkligen inte rädd för att dö! alla skall vi någon gång dö och för mig kvittar det när det händer!

Visst...
Men det finns ju andra levande väsen, som inte vill dö av att bli söndertuggad av en mentalt störd pb/pb-korsning :smirk:
 
Sv: Förvånad över två saker här

Spelar väl ingen roll egentligen hur man gör, kan man inte spruta hunden, utan måste skjuta den, så är väl det en lösning, men jag förstår fortfarande inte varför man ska ge den chansen att göra om samma sak igen?
 
Sv: Förvånad över två saker här

Okej, då förstår jag ditt uttalande om att du litar på den.


Men varför, om det nu skulle bli så att den biter dig med, LÅTA den göra det? Jag är inte heller rädd för att dö, tvärtom kan jag ibland se det som den ultimata utvägen, MEN, jag skulle inte vara så egoistisk att jag låter hunden göra jobbet!!!!! Det vore bättre för den att få sluta nu, innan den hinner göra mer skada, vilket jag tror blir lättare för den nu när den redan passerat den gränsen.

jepp jag litar på den till 110%. om den vill hugga mig så får den för jag räds verkligen inte denna hunden!
visst det finns andra sätt än att låta den hugga någon, men vill den hugga någon mer så är det bättre att den hugger mig istället för någon annan!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Visst...
Men det finns ju andra levande väsen, som inte vill dö av att bli söndertuggad av en mentalt störd pb/pb-korsning :smirk:

Vad är en pb/pb korsning??
jag tror att du menar pb/amstaff korsningar eller??

ALLA hundar kan hugga om de kommer till fel ägare!
eller får fel uppfostran.

det är vi människor som gör hunden till det den är!!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Om min hund skulle fara å bita ngn människa, så skulle jag fortfarande lita på honom för min egen del, alltså, att han aldrig skulle göra mig ngt!

Men om han skulle göra det, bita ngn, då skulle han avlivas, omedelbums, dels för hans egen skull, dels för min. Jag skulle aldrig orka med vetskapen om att min hund har bitit en människa, och kanske gör det igen. Det går aldrig att vara helt säker på att det inte händer igen, även om man är medveten om vad ens hund är kapabel till. Ett barn springer fram, en människa får slaganfall å ramlar mot hunden, osv!

Summan av kardemumman: Det är snällast mot hunden, och omvärlden att avliva den.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Och det skulle vara bättre att den biter dig än någon annan för att.....? Är det inte bättre att undvika bett över huvud taget? Om DU nu inte är rädd för döden eller skador eller vad det nu är som driver dig, varför inte tänka på hunden? Tror du verkligen på fullaste allvar att hunden mår BRA av det som har hänt? Och att du skulle kunna få den att leva ett normalt hundliv igen?



Nej, jag vidhåller att det är bättre att avliva en hund som bitit så pass allvarligt och sedan jobba för stabilare hundar, bättre information och se till att de hundar som faktiskt BEHÖVER hjälpen får den.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Avd kasta sten i glashus?

jaha då var vi igång igen lilla PIRU.
för det första så lär dig att stava!
en heldlig avlivning är med spruta hos en vet.
:angel:

Sakfrågan... Varför ska man promt ha hundar av den här sorten? Ge mig en enda positiv egenskap som saknas hos andra "vettiga" raser!
Jag vet, jag har ställt frågan ett antal gånger tidigare. Vore intressant med ett svar.

LIA
 
Sv: Förvånad över två saker här

Men en sådan hund, som har attackerat två gånger, varav den ena attacken riktar sig mot en människa - HUR kan man säga att man vill ta hand om den, och HUR i hela friden ska du få den att bli pålitlig igen.....?

Om du läst om just denna händelse så står det klart och tydligt att hunden blev provocerad, hans matte misshandlades så det som hände kan lika gärna varit menat som ett försvar. Eftersom ingen av er var där så kan man inte dömma hunden. Det som hände kunde hänt oavsett vilken ras det var på hunden.
Att den sen anföll hunden i trappupgången är väl inte konstigt, efter att kanske oavsiktligt bitit sin älskade matte så måste även den tuffaste hund bli osäker, helt plötsligt ser den faror mot sin matte i alla situationer.
Om en sådan hund ska avlivas är det inte pga av att den är en pitbullkorsning, eller vad det nu är i hunden, utan för att hunden mår psykiskt dåligt efter det som hänt.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Nej det menar jag inte..

pb=pitbull pb-korsning= en blandras, med pitbull i sig :cool:

/ = eller...


PB = pitbull(förkortning av APBT)

APBT = american pitbull terrier

Amstaff = American Staffordshire Terrier

Bastar = blandning av dessa två raserna
 
Sv: Förvånad över två saker här

Avd kasta sten i glashus?

:angel:

Sakfrågan... Varför ska man promt ha hundar av den här sorten? Ge mig en enda positiv egenskap som saknas hos andra "vettiga" raser!
Jag vet, jag har ställt frågan ett antal gånger tidigare. Vore intressant med ett svar.

LIA

Varför pb?
jag har testat att ha både den ena och den andra rasen men jag har adrig hittat någon ras som jag passar ihop med.
när jag skaffade min första pb så sa det bara klick direkt.
liten hund med stor motor.
jag kunde inte heller motstå charmen.
just nu sitter min hund i knät på mig och "hjälper" mig att skriva!
så blir det stav fel så skyll på henne!! :rofl:

detta är min tredje pb och skall till sommaren/hösten bestämma mig för att importera antingen pb eller amstaff från USA.
 
Sv: Förvånad över två saker här

Provocerad eller inte.. Jag tycker ändå inte att hunden ska gå till sådan attack som man utifrån bilderna kan se att den gjort.

Zocceer_wadd: Bara för att du inte är rädd för att hunden ska bita dig säger det väl inte att andra inte är rädda för att bli bitna av hunden? Eller du kanske har möjlighet att ha hunden så den aldrig träffar någon annan?

Hade det varit min hund hade den varit avlivad redan efter första attacken!!
 
Sv: Förvånad över två saker här

Provocerad eller inte.. Jag tycker ändå inte att hunden ska gå till sådan attack som man utifrån bilderna kan se att den gjort.

Zocceer_wadd: Bara för att du inte är rädd för att hunden ska bita dig säger det väl inte att andra inte är rädda för att bli bitna av hunden? Eller du kanske har möjlighet att ha hunden så den aldrig träffar någon annan?

Hade det varit min hund hade den varit avlivad redan efter första attacken!!

ja med tanke på att jag bor mitt ute i ingenstans så kommer den inte att träffa någon annan än mig och min sambo! den enda som den komemr att träffa som är på 4 ben är min egna hund som jag har nu och de två känner varandra sen innan! och träffade varandra sist för en vecka sedan!
 

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 090
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 172
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp