Jag kan ses!
Så trevligt! @Acto med såg jag.
Då är vi eventuellt några. Kan @nordingran ses på lördag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan ses!
När jag belönar valparna utomhus har vi sen några dagar tillbaka haft kriteriet att för att få godis hos mig ska alla tassarna vara i marken, och sen även rumpan. Började introducera lite omvänt lockande här om dagen och tycker att de verkar fatta konceptet. Idag tog jag det ett steg längre och lade till kriteriet att armbågarna ska ner i marken. Dessutom gjorde jag det svårt för mig och började med ett gäng helt vilda och galna glin som for omkring i lägenheten som nån slags rivningstjänst.
Drygt 4 minuter oklippt valpshejping. Tankar?
Kul! Jag hade varit elakare än du (men så har ju du såna där smarta bc-genier också ), men du får ju resultat så jag ska hålla käft.
Vem är optimisten du har i knät, jag gillar honom!
Elakare låter kul, hit me!Kul! Jag hade varit elakare än du (men så har ju du såna där smarta bc-genier också ), men du får ju resultat så jag ska hålla käft.
Vem är optimisten du har i knät, jag gillar honom!
Oh så fint! Vad är det som gör att det kommer kosta pengar?Jag har planer. Jag gillar inte att ha planer, planer kostar pengar, men jag har planer...
Jag gillar också han som står i knät när alla andra sitter. Jag ser honom som väldigt framsynt. ”Snart kommer hon att göra en grej av att vi ska kliva upp på något med frambenen OCH JAG KAN REDAN!”Elakare låter kul, hit me!
Optimisten i knät är mycket riktigt Tidus.
Elakare låter kul, hit me!
Optimisten i knät är mycket riktigt Tidus.
Oh så fint! Vad är det som gör att det kommer kosta pengar?
Har nu kommit på att jag och Ascot har kurs ute i Norrtälje på förmiddagen till kl 13. Så vi kan bara på eftermiddagen .
Det jag vill ha in är ju just att de ska vara stillsamma, ligga kvar trots störning/lockande och inte hålla på och erbjuda en massa skumma grejer. Jag vill ha ett passivt, hållbart icke-beteende som jag kan använda som referens för dem när jag ber dem om stoppet i vallningen sen (dvs det mentala friläget där de är uppmärksamma men inte har några ideer).Gick igenom vår tidigare konversation för att se vem av dem Tidus var (sa ju att du skulle spara honom! även om du sparat typ alla nu ), och herregud så illa min autocorrect bråkade ett tag! Jag såg det inte allt den ställde till med där och då, och nu kan jag inte ens räkna ut vad "Men fantastiskt trevlig och smakrikt låter som han lätt kan få ett barns tre?" ens skulle vara!?
Men, åter till ordning: elakare! Jag hade nog krävt lite mer helt enkelt, vilket såklart är extra svårt när du har en hel bukett att träna samtidigt, plus att jag gillar att köra aktivitet istället för passivitet i omvänt lockande så för min del hade inte "ligger kvar" gett utdelning.
Tre meter upp utan trapp, behövs nytt golv. Finns inga lampor. Skulle inte skada med lite färg. Något ovanpå det nya golvet. Kanske lite värme, eller åtminstone täta så det inte blåser rakt igenom?
Fixa en sak så öppnar sig en hel meny med nya saker att fixa.
Det jag vill ha in är ju just att de ska vara stillsamma, ligga kvar trots störning/lockande och inte hålla på och erbjuda en massa skumma grejer. Jag vill ha ett passivt, hållbart icke-beteende som jag kan använda som referens för dem när jag ber dem om stoppet i vallningen sen (dvs det mentala friläget där de är uppmärksamma men inte har några ideer).
Jag faller inte alls för Tidus tjatande(klart jag gör, men det känns inte som "min" hund), men älskar Dauds inställning! (han är närmast kameran). Daud som i förmiddags spatserade fram till pappa vid fikabordet, tog ögonkontakt och demonstrativt lade sig ner för att få godis, och sen lyckades shejpa min far till att ge honom godis när han gjorde söta saker. Snacka om Einstein.
Tidus är mycket mer självständig och utåtvänd.
Aha, ja, det är ju bra om hundarna kommer in till att börja med! Allt det andra är ju "lyx" som går att ta efter hand!
Daud som i förmiddags spatserade fram till pappa vid fikabordet, tog ögonkontakt och demonstrativt lade sig ner för att få godis, och sen lyckades shejpa min far till att ge honom godis när han gjorde söta saker. Snacka om Einstein.
Det är så himla kul att se när de lär sig att de kan manipulera folk. Pappa kände sig jättestolt (och för första gången i sitt liv som en "hundtränare"), Daud fick massa ost och pepparkakor och jag skrattade så jag nästan grät...
Ah, ja, lite kanske. Hämta gratis lastpallar och återanvänd som golvbrädor?Att de inte ramlar genom golvet känns ganska viktigt också dock.
Det är så himla kul att se när de lär sig att de kan manipulera folk. Pappa kände sig jättestolt (och för första gången i sitt liv som en "hundtränare"), Daud fick massa ost och pepparkakor och jag skrattade så jag nästan grät...
Jag tittade på filmen igen när du skrev att det var han som var närmast kameran. Jösses vad cool han är i situationen.
En fråga: det du beskriver med din pappa där, som en följd av shejpingen. Hur förhindrar man att det leder till att hunden tigger genom att dra hela repertoaren?
Min salig mor förstod aldrig varför mina bäcäs bara tiggde hos henne vid matbordet, medans hon satt o brädde o tärnade rågbröd med ister o leverpastej. Hon kokade extra havregrynsgröt åt dem som serverades med gammeldags extra fet mjölk.Jag lär ganska snart in en signal för när det är lönsamt att bjuda på beteenden, för att "rama in" tiggandet lite. Jag ger dem inte alls vid bordet än så länge men väldigt frikostigt i alla andra situationer, men min pappa är rätt hopplös med att mata hundarna så där är jag mest glad över att Daud tror att han måste jobba för osten och inte bara kryper upp i knät och kräver...
Med de vuxna är jag ganska slapp och låter dem tigga rätt mycket vid bordet, inom vissa gränser (inga kroppsdelar på bordet och blir man tillsagd att gå och lägga sig så är det det som gäller. (Utom för Frodo, som bara ler stort när man säger till honom...))