Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hittar du info att det bara är vibrationer? (Inte så bara oavsett, med tanke på att även sådana brukar ha styrkeinställningar just för att kunna "nå fram" vilket för mig handlar rakt av om ökat obehag - är det bara kommunikation till en döv hund behöver man inte kunna göra den starkare.) Det här halsbandet har varningar att inte användas på hundar med hjärtproblem, eller hundar med aggressivitet, den har ett varningsljud, och piggarna benämns elektroder. Det är ett elhalsband, tolkar jag det som.

Edit:

Elhalsband är väl förbjudet mig veterligen så jag antog att det handlade om ett som gav vibrationer. Givetvis är det i så fall helt förkastligt och inget annat.

Jag ska slakta en tacka i veckan hela vintern, vilket innebär att en dag i veckan består hundarnas middag (valparnas lunch) av kroppsvarma inälvor. Hjärta, lungor, njurar, magsäckar, lever, strupe och fett. Klövarna får de som tuggleksak i hundgården och huvudet får valparna till lunch imorgon.

22814256_10155218837373666_7243103342629683524_n.jpg

Jag kan lova att nivån av beundran som valparna visar mig när jag kommer med en hel hink full med varmt, doftande slaktavfall, den går inte av för hackor. Snacka om att man blir betraktad som resurs! :D
Vilken lyx! :eek:

Elhalsband är väl förbjudet mig veterligen så jag antog att det handlade om ett som gav vibrationer. Givetvis är det i så fall helt förkastligt och inget annat.
Det är inte förbjudet att sälja eller äga - bara att använda vad jag vet. Så är det för stackel iaf.

Oklart om det är el eller inte dock, vissa tillverkares halsband ser i princip likadana ut, men vissa modeller har bara el och andra har el plus vibration.

Kombinerat med klassisk betingning kan dessa vara fantastiska att använda på hundar med hörselnedsättning tex!

Och hundträning på lite avstånd i bullriga miljöer som tex tjänstehundsträning.
Men elhalsband är inget positivt alls med!

Nu är vi på väg hem från Ljungaverk. Är heeeeelt slut. Blev en mer intensiv helg än väntat :P Får ta det lite lugnt i veckan, fortsätta jobba på hemsidan, rasdekalerna och exempelbilder... Och försöka fundera ut vad för storleksvarianter samt pris jag borde ha. Funderar på att ha två storlekar - en som passar för mindre tryck, typ muggar, anteckningsblock mm och sen en större storlek som kan tryckas fullstort på tröjor, väskor och liknande.

Han kunde inte bestämma sig om det blev bra eller dålig stämning när han fick prova storebrors "jobbsele". :angel:

Blir han bara lite tam med folk :rofl: så vill Töntos uppfödare att han ska åka på inträdesprov till patrullen nästa höst. Vem vet, jag kanske har en liten patrullhund i den här. En riktig liten arbetsmaskin. :love:

6fRJF44.jpg

Jag tänker åka in i veckan och kika på dem. Efter det så skriver jag på FB/ skickar mail till ansvarig i Sverige.
Finns de i butik då?
De leveraras ju från ett annat lager än deras egna såg jag.
Såg inte någon lagerstatus eller butiksstatus, men jag är vrålhungrig så min hjärna funkar inte riktigt ;)

Finns de i butik då?
De leveraras ju från ett annat lager än deras egna såg jag.
Såg inte någon lagerstatus eller butiksstatus, men jag är vrålhungrig så min hjärna funkar inte riktigt ;)
Såg att det levererades från ett annat lager. Inte kollat upp om det finns lagerstatus eller likanande, tänkt göra det lite senare. Annars är det inte lönt. :down:

Såg att det levererades från ett annat lager. Inte kollat upp om det finns lagerstatus eller likanande, tänkt göra det lite senare. Annars är det inte lönt. :down:
Var inne på sidan och kikade, står inget om lagersaldo i butik alls. Så tänker ändå åka in och titta för att få kött på benen.

Önskar att jag hade mer köldtåliga hundar... Nu är jag tävlingssugen. De enda inomhustävlingar som finns är långt borta och så tävlar Aysu och Ebrah olika dagar pga olika klasser... Utomhus är verkligen ingen idé att satsa på. Aysu behöver redan täcke ute och även Ebrah skulle bli kall av att behöva vara i bilen i flera timmar. Det är om jag i så fall har henne i bilen och direkt efter hennes start kör runt med bilen tills det är prisutdelning för att på så sätt hålla den varm. :cool:

Suck. Ibland önskar jag att jag var en blåögd, okunnig liten sak som inte bara mådde dåligt över att hela tiden se resultatet av oseriös avel, utan som bara kunde förundras och vara glad över hur söta hundarna är.

Istället ser jag oetisk avel, folk som ljuger, förskönar, normaliserar och hundar som blir lidande.

Har varit helt hundlös i några veckor nu eftersom samojedvalpen inte är här på dagarna längre. Jag håller på att bli galen men har åtminstone fått fyra promenader idag oavsett. Hoppas tiden ska gå snabbare så att alla valpfödslar och liknande kan vara nu, NU :arghh:

Det ska vara svinkallt hela dagen här... Eller ja, någon enstaka plusgrad men kännas som flera minusgrader. Funderar på att låta morgonrastningen bli en långpromenad så att vi har det avklarat. Nu har vi bara ätit frukost och lagt oss i sängen igen :p Funderar också på hur mycket kläder vi ska ha på oss. Det kanske vore skönt för Aysu att ha sin overall nu... Ebrah blir nog nöjd med ett fleecetäcke och jag ska utan tvekan ta tjocka strumpor i kängorna iaf. Jippie. (Och ja, jag och Aysu är lika fåniga båda två)

Frågade ju en uppfödare om vilken hane de ska använda på tiken (har dessutom en liiiiten förhoppning om att de väljer den hane jag vill :p). De sa att de kommer uppdatera hemsidan så fort valet är gjort. Så nu sitter jag och uppdaterar deras hemsida flera gånger per dag. Känns rimligt. :angel:

Alltså, så otroligt gött med en hel träningshelg fylld med soooool :love: ! Har fått umgåtts med en fin vän/träningskompis jag tyvärr sällan tränar med nu och aussiesarna i lördags med massa fika, lydnad och upplet.
22852053_1511736968916430_5140276528101268121_n.jpg

22788950_1511767912246669_3843380641282708403_n.jpg

Igår hade vi en heldag med sök på förmiddagen och lydnad och skydd på eftermiddagen (plus att jag snek till lite kontaktfältsträning med Pu innan jag åkte hem). Träningen gick asbra och framförallt avsöket inför elitskyddet har tagit milakliv framåt, så himla KUL! Nu är det bara att jag ska lära mig att gå på mer på stigen och inte skicka så ofta, och Pu ska fatta att man ska komma upp i skall DIREKT man hittar figgen, i övrigt var söket exakt så som jag vill ha det :love: !

22894164_1512625765494217_7389724704334774161_n.jpg

23031532_1512813858808741_2983566993321147289_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 596
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar