Ni vet ju inte ens situationen när min hund försvarade mig liksom, och ändå antar ni att hon var trängd och försvarade sig själv. Jag kan upplysa er om att hon var LÖS och inte trängd överhuvudtaget och gick emellan. Den hunden var faktiskt alltid lös.
Jag tror faktiskt att hundar kan överraska en. Min mor hade en tik som älskade ALLA. Lite som min. Hon hade därför inte en tanke på hunden när en främmande man drog in henne i ett buskage. Sedan hörde hon ett rikigt ursinnesvrål från den snälla gulliga hunden som aldrig har visat någon sådan sida, en halv sekund efter vrålade mannen och min mor kom undan. Hon såg givetvis inte vad exakt som hände, men av mannens ljud att döma så blev han rejält biten.
KL
Den där kidnappningshistorien är jag inte förvånad över att hunden inte reagerar faktiskt. Dels skadade de ju inte föraren utan tog honom bara, det är med andra ord en ganska lurig situation för hunden att läsa av, framförallt som de flesta hundarna är lärda att man inte får bita människor
Jag tror att utgången hade visat fler hundar som gått i försvar om de istället hade misshandlat föraren eller liknande.