För tionde gången - vad gör du just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på vad som är skoj att titta på på tv. "I didn't know I was pregnant" kan vara intressant men samtidigt är det ju ett självplågeri för mig :p

Har äntligen fått ungkotten att sova. Det krävdes två kapitel i Katitzi och två Vargsången. Nu hade jag tänkt slå in lite paket och rama in en ny tavla, men jag har nog druckit lite för mkt vin för att det ska bli bra :angel:

Tagit mig en varm dusch, så nu luktar jag äppelsorbet :p Tror jag ska göra lite te, och ta en macka. Och se ett avsnitt av någon serie.

Jag hatar när saker inte går som de ska. (Alltså som jag vill.) Såg en reklamskylt med en potentiellt snygg klänning på vägen hem från stallet. Klänningen är röd, från HM och kostar 199 kronor. Finns den på hemsidan? Självklart inte.

Jag asgarvar :D
12308574_1012073338860164_2579588602064924525_n.jpg

och tittar på Så mycket bättre

Så trött efter en shoppingdag i trängseln. Blev inte ens nåt speciellt handlat. Blä!

Sen hem och slänga av ungen i stallet. Tre timmar senare hade hon fortfarande inte hört av sig och velat bli hämtad så jag var övertygad om att hon var minst död. Men till sist svarade hon på sms så jag kunde andas ut. Surtant glänser från topp till tå (hov) och all man, pannlugg och svans är flätad och täcke är på så att hon håller sig något så när ren tills hoppningen imorgon. :)
Blir lila outfit kom hon fram till så har rotat fram lila tävlingströjan och vita ridbyxorna, lila schabrak (med Mulle så klart, hon har snott mitt och Mulle köttbulles :p, ) lila benskydd och lila pannband.

Hoppas surtant tycker att det är okej att åka släp imorgon. Känner mig lite bekymrad för det, men det är bara en liten bit, typ 5 km så det ska nog gå bra.

@zassoo Vad trist. Man ska ju må bra i stallet. Vi bytte stall i somras pga dålig stämning och folk som behandlade en som mindre vetande. Det är verkligen inte roligt. :yuck: Och dessutom vansinnigt irriterande när man vet att man är kunnigare själv än vad personen är.

@zassoo Vad trist. Man ska ju må bra i stallet. Vi bytte stall i somras pga dålig stämning och folk som behandlade en som mindre vetande. Det är verkligen inte roligt. :yuck: Och dessutom vansinnigt irriterande när man vet att man är kunnigare själv än vad personen är.

Ja precis, jag är ju där för att må bra. Förhoppningsvis blir det inget mer än såhär men upprepas det så kommer jag inte bli långvarig tyvärr. Jag kan verkligen inte allt och vet att personen är mer erfaren än jag, men jag är definitivt ingen nybörjare och vill inte bli behandlad som en sådan heller. Eller som en idiot, för den delen :p Och som sagt, det har väl aldrig skadat att ta det säkra före det osäkra, speciellt när man tar hand om andras hästar...

@zassoo Jag vet precis vad du menar. Jag var medryttare ett tag innan jag köpte Mulle i somras för att komma igång igen efter min skada (surtant är inte precis bästa hästen då :p ) och det var väldigt jobbigt faktiskt. Stod i ett stort stall där alla visste bäst och hade åsikter om allting och jag fick ett antal långa sms om allt jag gjorde fel med hästen. Så till sist hade jag ångest kvällen innan de dagar jag skulle dit och stallet är ju där man ska kunna slappna av. Slutade med att jag köpte en häst till istället.

Jag har precis avnjutit en något misslyckad kladdkaka utan mjöl (vilket den förvisso skulle vara utan). Lite tråkigt också när smaksinnet är nedsatt pga förkylning. På tv:n står andra star wars-filmen på. Jag försöker för första gagn se dessa filmer med halvhjärtat intresse :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: Migo
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
280
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka