Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får hoppas det. Ett otroligt oskick.@Lampan
Jag tror nog att det är åt det hållet som det är på väg, på vissa ställen är det ju i princip så redan
Då så får de se till att bo så att ingen störs.Fast röker dom hemma så klagar dom som bor i samma lägenhets hus,sådna trådar har vi haft flera stycken.
Om rökarna låter bli att röka bland andra människor så är hela hållplatsen fredad.Håller rökarna sig runt askkoppen är resten av hållplatsen fredad liksom.
Haha! vad sjukt.
Om rökarna låter bli att röka bland andra människor så är hela hållplatsen fredad.
Vad ger dig rätten att smutsa ned den luft som jag skall andas?
Det är som att jag skulle pissa i ditt badvatten.
Jag är (tyvärr!) själv rökare och förstår verkligen agget mot rökare när jag läser ditt inlägg! Försöker alltid hålla mig på avstånd gentemot andra människor och så att vinden inte går mot dem när jag röker.Varför ska vi flytta oss? Du kan lika gärna stå 25m bort så är problemet löst.
Jag som röker blir förbannad å dina vägar @Dressyrtjejen_97. Det är ju ett helt horribelt beteende av de rökarna. Jag försöker visa så mycket hänsyn jag kan när jag röker och står jag på en välbefolkad hållplats så frågar jag om det är okej att jag tänder en cig eller helt enkelt låter bli. Bara för att jag röker gör inte alla andra det.
Men jag blir lika förbannad på ickerökare som tvunget ska 'uppfostra' mig när jag röker. Som en parantes bara.
Skulle det inte vara härligt att plocka fram en burk surströmming och artigt fråga rökaren om det är okej att du öppnar din burk just där?
Självklart blir jag inte arg om någon ber mig flytta mig eller fimpa på grund av vilken anledning det nu må vara. Som sagt, bara för att jag röker gör inte alla andra det. Men om det istället är kommentarer av typen 'du borde inte röka för...' eller 'usch vad hemskt att en ung fin tjej som du...' då blir jag arg. Jag har mina anledningar till att röka de har liksom ingen aning.Vuxna människor får göra som de vill, jag har också vanor som inte är de bästa. Min särbo är rökare och jag tycker inte om det för jag är orolig för hans hälsa men jag lägger mig inte.
Däremot, blåser någon rök på mig blir jag inte nådig, det är äckligt under alla omständigheter men jag har dessutom astma.
Jag kan inte jämföra med andra städer men visst händer det att folk röker inne kurerna (helst när det regnar) annars står nog de flesta utanför.Är göteborgska rökare ovanligt hänsynsfulla? Jag har aldrig reagerat på rök, varken inne i nån kur eller utanför.
Det är just på grund av det här som jag hoppas att den där lagen om rökning förbjuden på allmän plats går igenom.
Jag är heller inget fan av passiv rökning och undviker det mer än gärna om jag kan.
Men herregud. Fråga om dom kan flytta på sig?
Inte ens jag som röker trycker det är ok att få röken blåst i ansiktet på mig. Men dom rökarna som gör det på dig måste ha starka lungor som fixar att blåsa röken rakt i ditt ansikte på 2 meters håll