Uteritt med lite support från marken, del 1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow!! Hatten av och trumvirvlar! Vad roligt!
I väntan på att mammaledighet skall ta slut har jag lekt med lite bilder på nätet där jag jämfört hur mitt sto ser ut jämfört med sin pappa.
Jag har även hittat lite filmer på honom och drömmer om att en dag rida min lilla häst lika fint som honom.
Tja... vad vore väl en bal på slottet...?
(Sanningen är att min häst är ganska långt från att ens kallas inriden. )
Visa bifogad fil 149709
Från typ ena dagen till andra bestämde sig Panis att han nu var en stor kille och ville vara ridhäst.
Så vi testade och det gick strålande. Han brydde sig inte ett dugg om att matte var på ryggen.
Nu får han smälta några dagar så fortsätter vi med tömkörning och annat nyttigt efter det.
Superstolt matte!!!
(Jag har inte ridit in en häst på säkert 20 år så kan vara "ganska" ringrostig).
Visa bifogad fil 149791
Snyggingar!
Snyggingar!
Vad roligt att allt går bra!
Tur i oturen, ändå. Jag hoppas hon läker fint och vad bra att hon blivit sköljd.Min lilla gul står på klinik sedan i måndags och blir kvar åtminstone tills efter helgen.
Jag hade precis börjat komma igång med henne efter sommarlovet, men hittade henne jääättehalt med flertalet sårskador i hagen i måndags em. Ena såret hade gått in i kotleden och när hon böjde benet, sprutade det ut ledvätska.
Inte konstigt att det gjorde så ont med det trycket i benet!
Hon opererades i tisdags och då spolades leden, de gav antibiotika direkt i den samt att de undersökte lite noggrannare då röntgenplåtarna visade att det kunde finnas en skelettskada.
Det visade sig dock "bara" vara en reva i brosket.
MenMin lilla gul står på klinik sedan i måndags och blir kvar åtminstone tills efter helgen.
Jag hade precis börjat komma igång med henne efter sommarlovet, men hittade henne jääättehalt med flertalet sårskador i hagen i måndags em. Ena såret hade gått in i kotleden och när hon böjde benet, sprutade det ut ledvätska.
Hon opererades i tisdags och då spolades leden, de gav antibiotika direkt i den samt att de undersökte lite noggrannare då röntgenplåtarna visade att det kunde finnas en skelettskada.
Det hade kommit in två nya hästar i flocken ett par dagar innan, så jag antar att hon råkade hamna i skottlinjen när hennes "försvarare" skulle tjafsa med någon av de nya.Men
Vet du vad som kunnat hänt?
Jag hittade min med punkterad hasled, borddspark…. Hade slagit loss en benflisa också. Hon blev helt återställd, hoppas det går lika bra för er!
Men fina lilla gul då! Jag håller tummarna för god läkning.Min lilla gul står på klinik sedan i måndags och blir kvar åtminstone tills efter helgen.