Här är våran 4 åring Millian som jag och dottern har tillsammans, köpte honom i maj i år och vi har lagt tid på att lära känna honom och han oss. Han var inkörd, och haft sadel på sig som yngre och han var helt trygg med sadeln redan från start. Han är välskött och det märks att hans förra ägare har tagit hand om honom på bästa sätt då han är givmild och litar helt och fullt på att man ser till att han inte råkar illa ut och är helt trygg med människor även om han helst vill känna sina människor som hanterar honom mer än leder honom. Han är nu insutten och har börjat sin resa som ridhäst och vi trodde mest ut i skogen och väldigt lite på banan för att han ska ha framåtbjudning och tycka att det är kul. Han går rida ut själv och med sällskap.

Bifogade filer

• IMG_5081.webp
    IMG_5081.webp
    101,7 KB · Visningar: 53
Visa bifogad fil 154462
Såren har snaaart läkt ihop och jag hoppas att det räcker med max ett bandagebyte till innan hon får gå utan. Hon får vara ute i sjukhage och idag njöt hon lite extra av solen efter att ha tillbringat så mycket tid på box.
Men... Kan hon inte lära sig att hålla koll på benen? :rofl:
Inte konstigt att hon jämt har sårskador när hon inte ens kan äta gräs en stund utan att trassla ihop benen!
Hur går det för er?

Här är våran 4 åring Millian som jag och dottern har tillsammans, köpte honom i maj i år och vi har lagt tid på att lära känna honom och han oss. Han var inkörd, och haft sadel på sig som yngre och han var helt trygg med sadeln redan från start. Han är välskött och det märks att hans förra ägare har tagit hand om honom på bästa sätt då han är givmild och litar helt och fullt på att man ser till att han inte råkar illa ut och är helt trygg med människor även om han helst vill känna sina människor som hanterar honom mer än leder honom. Han är nu insutten och har börjat sin resa som ridhäst och vi trodde mest ut i skogen och väldigt lite på banan för att han ska ha framåtbjudning och tycka att det är kul. Han går rida ut själv och med sällskap.
Grattis! Vad roligt med en så fin och välhanterad unghäst. Jättekul när de är inkörda också, för ingen vet ju om det är något man vill syssla med också, om andan skulle falla på.

Det är inte så vanligt numera att hästar är både inridna och inkörda.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Freazer
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 706
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 489
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka