IMG_5205.webp

Som jag älskar min lilla häst.🩷🩷

Min ettåring har blivit mycket mer reaktiv senaste tiden. Plastpåsar/spring i hagen bredvid/insläpp/dörrar som öppnas/stängs m.m. ger fladdrande näsborrar och stirrig blick.

Jag kan gå in med höpåse i hagen och alla andra hästar står och halvsover när jag prasslar (mammahäst också) men den lille ser ut som den ska implodera närsomhelst.

Jag vet inte om det är den tråkiga årstiden som ger överskottsenergi som "måste ut" eller om det är en fas i utvecklingen eller om den helt enkelt har fått väldigt mycket nerv.
Hur som så ska det bli väldigt intressant att se hur det utvecklar sig.

Fortfarande väldigt snäll att borsta/kratsa/ha uppbunden dock.
Jag prasslar vidare med mina höpåsar och öppnar dörrar och hoppas att det ger med sig..

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Raderad medlem 147980
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 585
Senast: Palermo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
498
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka