Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas det blir bättre snartSedan min flyttade isär med mamma för drygt en månad sedan är hon värre en någonsin. Stirrig inne, stirrig när du leder henne på morgonen, slåss med frambenen när du ska släppa henne i hagen och allmänt stökig från att ändå varit väldigt snäll att leda ut och in.
Hon slår i boxväggarna ( slår bakut,något hon börjat med senaste dagarna för att hon inte får gå in i mamma mu's box ) upplever att det blivit värre sedan hennes mamma börjat ignorera henne. Går bra att borsta henne i boxen gör det ett par gånger i veckan. Får se om det lugnar sig imorgon när Mamma Mu gården helt för att förhoppningsvis kunna hjälpa ett moderslöst föl![]()
Ja jag är både ledsen och frustrerade för just nu kan jag inte erbjuda henne mer en hennes 4 åriga syster som sällskap men det duger inte ända hon ser är mammaHoppas det blir bättre snart
Jag ska inte dela på mina men har börjar leda runt mammahäst ett par varv på ridbanan själv varje kväll, och det är en fiolsträng som står kvar i stallet (med sällskap) den korta tiden så kan tänka mig hur det är för dig.
Hur gammal är hon nu?Ja jag är både ledsen och frustrerade för just nu kan jag inte erbjuda henne mer en hennes 4 åriga syster som sällskap men det duger inte ända hon ser är mammaÄr mest rädd att hon aldrig ska lugna sig och att jag kommer få ge upp min fina åring för att hon kommer bli övermäktig för mig i framtiden. Vilket skulle krossa både mitt hjärta och min sambos
![]()
Hon är 9 månader snart 10 så är väl dags egentligen att bryta mellan dem då hon är alldeles för mamma beroende. Och hennes mamma har börjat ledsna och tycker hon är för stor och hårdhänt. Så nu prövar vi att lämna ut mamma mu som amma till en liten fölis.Hur gammal är hon nu?
Förra gången jag vande av gjorde jag det tvärt. Lämnade kvar ungen på lösdriften tillsammans med flocken hon var van vid och tog hem mamman. Hon var då tio månader och brydde sig noll men däremot var Hedwig helt förkrossad i tio dagar.
Min är tio månader nu men de får fortsätta gå ihop. Får se i sommar om jag kan börja lite successivt.
Åh vad skönt, det behövdes bara lite tid kanskeVisa bifogad fil 164269
Redan på ett dygn har Poppe gått från ohanterlig som slogs med frambenen så fort hon kom åt eller högg folk till att gå helt snällt ut i hagen imorse. Lite hopp och skutt i boxen precis innan dörren öppnades men slutade så fort Pappa tog tag i boxdörren.Maggan hennes storasyster verkar också nöjd med att fått en kompis och busa omkring med. Hon har markerar fint när hon säger ifrån, inget skrik och sparkar utan hon lyfter ena bakbenet och lägger öronen bakåt så slutar Poppe direkt att försöka leta juver. Så tror det här blir en bra lösning fram till sommaren sen behöver vi hitta jämnåriga kompisar med bete till henne. Men just nu kunde inte den här historien sluta lyckligare för Mamma Mu har tagit åt sig sitt bonusbarn och Poppe har fått en annan unghäst att leka med på dagarna![]()
Underbart! O så fint att hon tog till sig fölungen!Visa bifogad fil 164269
Redan på ett dygn har Poppe gått från ohanterlig som slogs med frambenen så fort hon kom åt eller högg folk till att gå helt snällt ut i hagen imorse. Lite hopp och skutt i boxen precis innan dörren öppnades men slutade så fort Pappa tog tag i boxdörren.Maggan hennes storasyster verkar också nöjd med att fått en kompis och busa omkring med. Hon har markerar fint när hon säger ifrån, inget skrik och sparkar utan hon lyfter ena bakbenet och lägger öronen bakåt så slutar Poppe direkt att försöka leta juver. Så tror det här blir en bra lösning fram till sommaren sen behöver vi hitta jämnåriga kompisar med bete till henne. Men just nu kunde inte den här historien sluta lyckligare för Mamma Mu har tagit åt sig sitt bonusbarn och Poppe har fått en annan unghäst att leka med på dagarna![]()
Ja rann en och annan tår när vi lämnade över henne till stuteriet och hon hummade åt fölungenUnderbart! O så fint att hon tog till sig fölungen!![]()
Så snygg! Vilken lovande unghäst!Min lilla häst har funnit sig väl. Står på box på natten och hage på dagen, ska få gå ute på lösdrift snart.
Hon blev lite överrumplad när vi släppte in alla kompisar (3 st) istället för bara min treåring, så hon har testat krypa under staketet vilket gick bra men sen hoppade hon över där vi spärrat av en trängre delgick också bra
Men vi backade lite och hon får gå med treåringen och en till kompis så länge, det verkar gå bra. Så släpper vi in den sista om några dagar och hoppas kunna öppna hela hagen med ligghallen också.
Ser ut som en liten kalv
Så fort gräset kommer ska hon få gå ner med tvååringen i beteshagen. Blir förhoppningsvis en lång grässäsong som gör gått för en liten gänglig kropp
Visa bifogad fil 164664