Här är min snart 7 månaders donna Poppy Grace som just nu går med mamma mu fortfarande men tanken är att plocka isär dem snart så Mamma Mu får vila sig lite från sin avkomma 😅 Hon växer så det knakar, och älskar morötter ❤️ Har fortfarande storlek shettis i grimma men börjar bli dags att byta mot en i storlek ponny. Kommer bli en stor donna när hon är färdigväxt skvallrar hennes långa ben om. Inte speciellt gosvänlig men vi har iaf fått henne att acceptera människor nu efter vi började leda henne i grimskaft i november.
IMG_20250111_093543.webp

Här är min snart 7 månaders donna Poppy Grace som just nu går med mamma mu fortfarande men tanken är att plocka isär dem snart så Mamma Mu får vila sig lite från sin avkomma 😅 Hon växer så det knakar, och älskar morötter ❤️ Har fortfarande storlek shettis i grimma men börjar bli dags att byta mot en i storlek ponny. Kommer bli en stor donna när hon är färdigväxt skvallrar hennes långa ben om. Inte speciellt gosvänlig men vi har iaf fått henne att acceptera människor nu efter vi började leda henne i grimskaft i november.Visa bifogad fil 161357
Har ni kvar alla döttrarna? 😊

Här passar jag och min 24: a in 🎉🥰

”Kokos”är född i april 2024 och jag köpte henne av uppfödaren när hon var drygt 1 vecka gammal. Hon flyttade till mig i oktober och är en Irish Cob.

Trevligt psyke och rör sig bra med. Går med min mammas Irish Cob-valack på 12 år som är bästa lekfarbrorn för henne. Sover inne på natten och till sommaren blir det bete tillsammans med flera hästar i olika åldrar (lekfarbrorn är med) 🌸🥰

Tanken i framtiden är att bli en bra allround häst och att även se hur långt vi kan ta oss i para-dressyr ( jag håller på och ska klassificera mig som det pga. nästan blind på ett öga)

Men just nu är det tillväxt på agendan 📈 I slutet av sommaren kan det bli aktuellt att visa henne på Riksutställningen för Irish Cob.

Hon övar på vardagliga saker som att stå uppbunden, lyfta hovar,borstas. Även ledarskapsövningar och att börja öva på att kunna visa som häst vid hand. Är med på lite miljö-träningar i ridhuset och ibland som handhäst med farbrorn när han rids ut på en av de mer kortare turerna. 🙌

Bild 📸 från igår - då det hade regnat 🌧 en del.
Såå sööt!!😍

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: MML
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 405
Senast: Palermo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 387
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
461
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka