Fjordingtråden

Skit. Vi behöver uppdatera dressyrsadel. Provar just nu stallkompisens Anatomica. Den ligger alldeles för bra och barnet sitter sjukt bra i den. Kostar bara 20000 begagnat 🙈
 
Skit. Vi behöver uppdatera dressyrsadel. Provar just nu stallkompisens Anatomica. Den ligger alldeles för bra och barnet sitter sjukt bra i den. Kostar bara 20000 begagnat 🙈
Jag upplevde att de låg som en Albion ungefär. De brukar gå att få billigare. Kanske ngt att titta på?

Själv åker jag till Gotland i helgen, för att jobba med mina gula jobbarkompisar i en dryg vecka, med start måndag. Längtar verkligen!
AFDDB650-CFA8-4B8D-B093-1BD8BEF24BA2.jpeg
 
Hm även om jag tycker det är bra att fjordhästen ökat i värde så finns det ju ändå gränser

Det beror på vem som föder upp och vad de har koll på. Det finns några uppfödare som jag garanterat skulle betala så "mycket" för ett föl. Andra inte så mycket.
Vill du bolla lite så PM:a mig.

Det betäcks väldigt få fjordston varje år och även om vi har väldigt hög fertilitet så resulterar inte alla betäckningar i föl. Vi ligger under 200 betäckningar per år. Det är inte så konstigt att man äntligen kan ta betalt för sina föl. Dessutom, vet man vad man letar efter så kan man få precis det man vill ha.
 
Någon som har någon gissning om det blir något SM nästa år? Har ni hört om någon förening som är sugna på att köra? Trist om det inte blir av, särskilt som det är 40-års jubileum..
 
Någon som har någon gissning om det blir något SM nästa år? Har ni hört om någon förening som är sugna på att köra? Trist om det inte blir av, särskilt som det är 40-års jubileum..
Jag träffade en annan fjordägare på p'n'j här om helgen som sa något om Stockholm. @Efwa kanske vet något?
 
Jag träffade en annan fjordägare på p'n'j här om helgen som sa något om Stockholm. @Efwa kanske vet något?

Nej, vi kommer inte anordna. Vi har fått mycket beröm för vårat SM och vi hade verkligen roligt men så här snabbt inpå förra orkar ingen. Vi är inte speciellt många, inte ens med mälardalen som vi var lika partner med.

Någon förening har lite försiktigt funderat, vad jag hört, men det är långt ifrån ett beslut från deras håll, om det ens kommer att tas.
Vi får nog göra oss förberedda på att det kanske inte blir av.

Man får inte glömma att det är en veckas semester som går åt till att fixa inför och vara funktionär på SM om man är anordnare. Förr var det också bara en helg, numer är det från torsdag till söndag. Det är liksom inte ett litet meeting man ska fixa.
 
Nej, vi kommer inte anordna. Vi har fått mycket beröm för vårat SM och vi hade verkligen roligt men så här snabbt inpå förra orkar ingen. Vi är inte speciellt många, inte ens med mälardalen som vi var lika partner med.

Någon förening har lite försiktigt funderat, vad jag hört, men det är långt ifrån ett beslut från deras håll, om det ens kommer att tas.
Vi får nog göra oss förberedda på att det kanske inte blir av.

Man får inte glömma att det är en veckas semester som går åt till att fixa inför och vara funktionär på SM om man är anordnare. Förr var det också bara en helg, numer är det från torsdag till söndag. Det är liksom inte ett litet meeting man ska fixa.
Det var det jag tänkte, att det är för tidigt för SUFF. Men jag hoppas verkligen att det blir något, dottern siktar på att kvala! :)
 
Nej, vi kommer inte anordna. Vi har fått mycket beröm för vårat SM och vi hade verkligen roligt men så här snabbt inpå förra orkar ingen. Vi är inte speciellt många, inte ens med mälardalen som vi var lika partner med.

Någon förening har lite försiktigt funderat, vad jag hört, men det är långt ifrån ett beslut från deras håll, om det ens kommer att tas.
Vi får nog göra oss förberedda på att det kanske inte blir av.

Man får inte glömma att det är en veckas semester som går åt till att fixa inför och vara funktionär på SM om man är anordnare. Förr var det också bara en helg, numer är det från torsdag till söndag. Det är liksom inte ett litet meeting man ska fixa.
Verkligen supertrist om det inte blir av, men förstår att det är mycket att rodda ihop. Min förening var med och arrangerade i år så tror inte det går att köra ett år till..
Nån som då hört något om NM istället? Hörde att det ska gå i Norge nästa år men kan inte hitta något alls om det.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
11 855
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 688
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 564
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp