Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad gör ni med era fjordingar just nu?
Vilken är er senaste fjordbild?
Vi återhämtar oss efter en förkylning som haft både dotter och mig i sitt grepp i två veckor. Så just nu jobbar vi på att herr ponny ska acceptera att det är ordentligt jobb som gäller igen. Det gick fort för honom att börja köra med ryttarenMen på tisdag blir det träning för dressyrtränaren igen, första sen före sommaren! Det ska bli kul att se vad hon säger om deras utveckling. Helgen hos @Efwa gjorde massor för dem!
![]()
Vad gör ni med era fjordingar just nu?
Vilken är er senaste fjordbild?
Det räknar vi med att göra!Vad kul att höra!! I vår blir det nya träningshelger. Hoppas ni har tid någon av de helgerna.![]()
Härligt att de kan få växla mellam två världar.Vi har precis bytt häst här jag och hästkompanjonen. Vi har nu Höjgaards Joker 282 och Linus Frölunde 336 här hemma medan Garm 337 och Rubiks N 350 är hos kompanjonen.
Här hos oss får de en riktig genomgång av kondition och mycket utetid och hos kompanjonen mycket dressyrträning och massor med pyssel.
De får det bästa av två världar och det är väldigt kul att se hur de känner av rutinerna snabbt.
De gillar att komma hit och vara ute massor. De bara andas ut när de kommer hit och får leva lite som busch-ponnys. Samtidigt som de älskar att komma till andra sidan stan där det är folk och hästar hela tiden, de tycker det är fantastiskt roligt och lever upp. Samtidigt som de får vara bortskämda med borstning, pyssel och pälsglans.
De vet vilka rutiner som är på de olika ställena och det går bara en dag så är de inne i de vanliga som är på varje ställe. De känner oss alla så bra också så de bara kopplar om till de personer som är på den här sidan eller andra sidan. Perfekta hästar egentligen.
På bilden är det Joker efter ett pass på banan.
Visa bifogad fil 155387
Menar du 3-årsringen på RIKS?Nån som har några roliga planer för i år?
Jag är förkyld så Ariel har paus i ridningen. Här har det tinat i en rasande fart, så snart kan jag nog dra fram vagnen också.
Sen väntar jag med spänning på ifall Leia ska visas på premiering i år. Det var inget krav när jag sålde henne, men samtidigt vore det såklart roligt om hon visas. Har bokat hotell i Skövde också, om det blir treårsringen där med.Första och sista gången jag har chans på det!
Menar du 3-årsringen på RIKS?
Jag har inte lyckats hitta viket datum det är i år...
Vad har jag för planer. Jag har sällan planer satta i sten eftersom jag inte fungerar bra så och inte heller har något speciellt mål (tävlingsambitioner tex).
Om jag orkar träna Y så hon (och jag) är förberedd nog så kanske åka på en premiering. Om jag inte orkar så ska jag försöka satsa på RIKS nästa år.
Samma med brukbarhetstest till hösten.
I övrigt så behöver vi väl träna vidare på markhantering, introducera longering och tömkörning och få igång skogspromenader.
Hon är otroligt trevlig till vardags men träna behövs ju ändå.
Har inga exakta planer eller träningsschema för jag orkar faktiskt inte pressa mig att följa just nu utan tänker ta det i den tskt som länns bra. Det gör mig inget om det tar mer tid än "idealet" eller vad man ska säga.
Framförallt ska det vara roligt för oss!
Eikar ska jag (och medryttaren) hålla igång och försöka hålla fräsch. Få honom mjukare och mer genomjobbad utan att för den skulle pressa på till nån speciell nivå. Utan göra honom lite starkare i kroppen igen.
Han är trots allt 22, men vi hoppas han har ett antal år kvar i kroppen än. Och det känns så.
Äsch, tror jag jobbar den helgen. Får se lämgre fram om jag kan ta ledigt...Det är enligt styrelseprotokoll planerat till 13-14 september.![]()