FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Lite bilder på Tindra :)

img_0954_156515967.jpg

img_0930_156515693.jpg

img_0881_155965656.jpg

Nu är det bara två dagar tills vi hämtar hem vår lilla whippetvalp :) Vi har förberett genom att avmaska hunden här hemma, köpa ny bädd och halsband och valpsäkrat hemmet :) Vi längtar massor!

Jag träffade en massa fina galgo-damer nu på helgens LC och uj va mysiga dom är:love:så dom har helt klart hamnat på listan "vad ska nästa hund bli för ras?"
1. Skottsk Hjorthund
2. Galgo (strävhårig tik)
3. Borzoi
4. Whippet
5. Irländsk varghund
6. Klippt Afghan

Only time will tell ;)

Se där ja, en till som har satt skotsk högst upp på önskelistan :D

När det gäller nr 5, irländsk varghund, kan jag intyga att det är en härlig, glad och mysig ras :love:

Se där ja, en till som har satt skotsk högst upp på önskelistan :D

När det gäller nr 5, irländsk varghund, kan jag intyga att det är en härlig, glad och mysig ras :love:

Jo jag vet att Irländarna är underbara:love:har själv varit kennel-flicka på en varghundskennel. Anledningen varför dom ligger så långt ner på min lista är för att dom är så fruktansvärt sjuka djur = dyra djur! Svimmar lite när jag tänker på vad vet.kostnaderna kan hamna på... och sen ska vi inte snacka om matkostnaderna för en sådan bjässe:eek:

Jo jag vet att Irländarna är underbara:love:har själv varit kennel-flicka på en varghundskennel. Anledningen varför dom ligger så långt ner på min lista är för att dom är så fruktansvärt sjuka djur = dyra djur! Svimmar lite när jag tänker på vad vet.kostnaderna kan hamna på... och sen ska vi inte snacka om matkostnaderna för en sådan bjässe:eek:

Sant, matkontot var inte att leka med, en stor säck med hundfoder räckte ungefär en vecka :angel:

När det gäller sjukdomar hade vi faktiskt tur med våran, tack och lov :)

KL

Nu är vår hund från Neverneverland bokad :love:

En saluki/greyhoundlurcher på 3 år. Han är 58 cm hög.

Enda problemet är hur jag som åker tåg ska ta mig från tåget till cargo centralen en bra bit bort. Tillbaka kanske de kunde köra mig.

Han kommer mest troligt hämtas v 34 för jag jobbar till v 33.

aktu_ged5.jpg

EjNXR-1.jpg

Jättesöt! Påminner nästan lite om en Silken Windhound:)
Men han kan inte vara Saluki parad med ren Greyhound då hade han varit helt släthårig. Det måste finnas långhårsanlag hos båda föräldrarna för att få den pälsen på svans, öron m m.

Skallen är också lite för bred tycker jag för att tyda på enbart Saluki o Greyhound.

KL

Enda problemet är hur jag som åker tåg ska ta mig från tåget till cargo centralen en bra bit bort. Tillbaka kanske de kunde köra mig.

aktu_ged5.jpg

EjNXR-1.jpg

Det är en lurcher och det betyder inte att han har enbart dessa raser i sig, bara att det är det de vet =)

Nu är det bara två dagar tills vi hämtar hem vår lilla whippetvalp :) Vi har förberett genom att avmaska hunden här hemma, köpa ny bädd och halsband och valpsäkrat hemmet :) Vi längtar massor!

Åh vad mysigt! Njut, fotografera, njut lite mer och pussa och snuffla. Det är nämligen så att valptiden susar förbi i rekordfart!

Delvis knapplånar och bjuder på en nostalgitripp signerad Khaki. Såhär såg det ut för drygt ett år sen. :love:

HolmPikeKhakiochCc572.jpg

DSC06881.jpg

DSC06944.jpg
DSC06955.jpg

DSC07963.jpg

GRATTIS Matilda!!! Sötaste galgovappen! :love:

För övrigt tog min Fonzie äntligen sin LC licens i söndags, så se upp för Poopie Baby i framtiden! :devil:

269005_190152314374320_115731138483105_538132_5625145_n.jpg

Grattis till licensen :banana:

Här nere finns inte en träning inom synhåll. Myyycket frustrerande. Cc är klar för licenslopp och Khaki ska bara träna en gång med en annan hund först så vid nästa träning hoppas jag på tre licenslopp. Två för Cc och ett för Khaki. SvVK södra får inte ihop licensgivare när det är så mkt tävlingar säger de. Får hoppas på höstlicens och tävling nästa säsong helt enkelt!

Det ska jag absolut göra! Nu väntar jag på att sambon ska komma hem från jobbet (kommer om cirka fem minuter) sen kör vi direkt mot Göteborg :) :)

Vi har bestämt oss och lämnat besked till uppfödaren att vi vill ha henne! :) :) Jag har ingen facebook eller nånting så jag kan nog tyvärr inte lägga upp nån bild men jag tog massor av foton, givetvis :D

Hur många av er som har vinthundar bor i Skåne? Eller södra Småland eller Halland? Jag hade väldigt gärna träffat fler vinthundar när vår whippet har kommit till oss :)

Det här har jag ju helt missat att du bor i skåne :p Jag bor i Malmö så det är inte riktigt i grannstugan, men nordöstra Skåne är helt klart bättre än stockholmstrakten, som många här envisas med att bo i :mad: ;)

Vi får se till att träffas på lite träffar och ffa LC-träningar!

Lycka till nu och fota massor :D

KL.
Vi var på stranden igår och Vilja träffade Nisse! En några veckor äldre dvärgschnauzer. Dom hade kul :D

284625_10150235119520588_588725587_7696731_378444_n.jpg

Sen blev dom trötta.
281839_10150235119480588_588725587_7696729_1829884_n.jpg

Tröttast
283017_10150235119585588_588725587_7696734_647314_n.jpg

KL.

Vill bara berätta att idag har Tindra blivit 12 veckor! Var hos veterinären och fick vaccinspruta - hon skötte sig prima :D

KL

aktu_ged5.jpg

EjNXR-1.jpg

De kommer lösa min färd till & från Cargo, hemskt hjälpsamma är de så jag ej åker vilse i huvudstaden med Melvin med mig och allt!

Men nu till en fråga. Hööks katalogen damp ner och täcken tar snabbt slut. Vad kan William behöva för str tro? Han ser lika lång som hög ut så kan tänka mig han är 60 lång. Ska man köpa 70 eller 80 då? Så det täcker låren? han har ganska rak rygg ändå för att vara vinthund. Vet att red chili köpte fleecetäcket som jag har till Melvin till sina damer i större str bara.

Först och främst - vad söt han är! Hur gammal är han? Vet du något om hans bakgrund?

Angående täcke så vågar jag aldrig köpa till mina pojkar utan att prova först, för att de kan kissa på magspänne/bröstkorgsskydd om det inte sitter perfekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar