FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Knappar mig själv och lägger in några ordentliga bilder från idag!
Vi var hemma hos min mamma och medans jag solade så strosade hon runt på tomten.

Fick med sig ett smaskigt ben hemifrån
32550522.jpg

Ställt upp sig själv
32550530.jpg

32550532.jpg

32550537.jpg

32550540.jpg

Fullt ös!
32550526.jpg

32550528.jpg

Melli: Tanken är att hon ska användas till utställning och agility :) Men främst vår sällskapliga prinsessa, hänga med när jag rider osv. Tanken är att vi ska ta valpar på henne också!

Förresten så är hon helt rumsren nu redan :banana: Nu när det är så varmt så har vi dörren öppen, hon springer ut så fint och sätter sig! Hon lyssnar även till sitt namn och springer aldrig långt bort. (Hoppas det håller i sig ;)) I stallet har hon en 13-årig schäfer/sibirian husky gubbe som visar henne runt och var gränsen går :D

Knapplån.

Kan någon ge tips på nån sida där man kan beställa hundtillbehör där de har bra halsband? Hittar inga på de sidor där jag kollat.

Jag behöver ett bredare halsband som passar en whippet :) Det är vår första vinthund så vi vet inte riktigt vad som behövs men vi har ju sett de där bredare halsbanden på många vintisar :)

Jag behöver ett bredare halsband som passar en whippet :) Det är vår första vinthund så vi vet inte riktigt vad som behövs men vi har ju sett de där bredare halsbanden på många vintisar :)

Halsbandet som vi har till Vilja är från märket Jokke ("kollektionen" heter Chihu). Det finns i 4 olika färger, ljuslila (som vi har), ceriserosa, svart och vit.
Det är jättemjukt och fint redan från början. Vi har den största storleken som är 25,5-28,5 cm. Hon har det än så länge på det innersta hålet så det här halsbandet kan hon ha ett bra tag!

32485501.jpg

00013363.jpeg

Här har hon det på sig. 11,5 veckor gammal
32548237.jpg

Nu kommer bildbomben på Tindra, min italienarvalp :love:

img_0894_155804235.jpg

img_0892_155803991.jpg

img_0901_155805201.jpg

img_0896_155804487.jpg

Hon är lättast att ta kort på när hon sover, det märks :p

Har kollat i ett par djuraffärer här i närheten, båda ganska stora, och har inte sett nåt sånt bredare halsband någonstans :/

Hur stora bäddar har ni som har whippet?

Underbar!!!

Vilka fina djur du har :D Vad tyckte de om varandra (förutom just detta ögonblick)?

KL

Såret på Cc's tass bestämde jag själv var bara ett sår och inget annat. Det såg bättre ut efter natten och inte lika svullet. Någon hårdnad och tja - bara ett sår :D

Matten köpte således en tratt och nu är saker och ting på läkning som det ska!

Vi drar till med några bilder också!

Cc hjärtat
DSC_0155.jpg

Khaki gullet
DSC_0162.jpg

Khaki-buset jagar boll...
DSC_0172.jpg

..och matten!!! :D
DSC_0187.jpg

Cc kör med en lugnare stil
DSC_0193.jpg

Tack! :)

Till en början var Tindra lite rädd hon tyckte M var stor. Men min häst älskar verkligen ALLA djur, mindre än henne desto sötare! 4:e gången de träffades ville Tindra hälsa på M och var inte ett dugg rädd. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar