FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

kl*

åh nu kan jag inte hålla mig längre! Har varit här inne i vinthundstråden hur mycket som helst sista tiden och nu måste jag få skrika ut min glädje. Igår föddes min whippet!!!!!! Har längtat, planerat och längtat ännu mer i flera års tid inför en alldeles egen whip (har border terrier sen innan) och nu äntligen är det dags. Nu blir det några förväntansfulla veckor innan jag kan åka och träffa dom och det ska bli så himla spännande! lovar att lägga in bilder när det blir dags.

IMG_8604red.jpg

:love: Med den där blicken planerar han att komma undan med mycket bus! :angel:

Åh, jag har varit helt hemsk på att uppdatera här.
Vi har knappt haft Grimm något än på sommarlovet så jag saknade honom bara mer när jag läste i den här tråden :crazy:
Men snart, efter ridlägret nästa vecka så blir det mer!

Grattis till alla nya monster, alla tävlingar och underbara hundträffar :love:
Och grattis till att alla sår bara är sår och att alla långnosar njuter av solen och värmen! :D

Bra eller dålig chock? :p

KL.
Vilja är anmäld till sin första utställning. En inoffare i Hölö den 14 augusti, valpklass 4-6 månader. Så nu tränar vi för fullt :D
Båda bilderna är från idag.

270398_10150231618140588_588725587_7669353_2227308_n.jpg

262153_10150231626215588_588725587_7669385_4833786_n.jpg

Hon äter inte så mycket som jag skulle önska och jag tycker att hon är för tunn. Vad säger ni?

Men hallå, du kan ju inte bara.. Bara.. Retas ju! *suck* :p

fetange; Hon är verkligen söt! :D
Vet inte riktigt hur whipparna ska se ut som valpar, så kan inte hjälpa dig. Jag tycker nog att hon är liiite tunn, men bättre det än för tjock :)

Lycka till på utställningen! :D

Senast ändrad av en moderator:

kl*

åh nu kan jag inte hålla mig längre! Har varit här inne i vinthundstråden hur mycket som helst sista tiden och nu måste jag få skrika ut min glädje. Igår föddes min whippet!!!!!! Har längtat, planerat och längtat ännu mer i flera års tid inför en alldeles egen whip (har border terrier sen innan) och nu äntligen är det dags. Nu blir det några förväntansfulla veckor innan jag kan åka och träffa dom och det ska bli så himla spännande! lovar att lägga in bilder när det blir dags.

Stooort grattis :D Vilken valp är det som fötts? PMa gärna en nyfiken :angel:

*KL*
:eek: Jag är stum, jag är i chock. Jag har fått mejlsvar från Greyhound & whippet store.

Haha - fantastiskt! Vad säger de egentligen?

KL.
Vilja är anmäld till sin första utställning. En inoffare i Hölö den 14 augusti, valpklass 4-6 månader. Så nu tränar vi för fullt :D
Båda bilderna är från idag.

Hon äter inte så mycket som jag skulle önska och jag tycker att hon är för tunn. Vad säger ni?

Vad skoj att ni ska på er första utställning! Jag tycker att hon är lite tunn. Vad äter hon för foder? Skirat smör, en skvätt grädde, lite köttfärs eller färskfoder i maten kan göra susen för matlusten, om ni inte redan provat det :)

kl.

Nu är valparna 4 veckor!
bror-4veckor_156907481.png

Kullbror, hoppas få se en bild på Rut snart. Troligtvis kan jag hälsa på dem igen på torsdag :love:

Bra chock! ;) Jag har väntat på mina varor i 2,5 månad snart. Det är ingen ovanlig leveranstid och de svarar aldrig (förrän nu) på mejl heller. I förrgår skickade jag ett femte mejl med frågan om vad som har hänt med min order.

Kul med utställning (hon är så fin)! Visst är hon lite tunn, men inte anskrämligt tunn. Jag skulle inte stressa henne med maten, men kanske blanda i lite laxolja i maten som gör den mer smaklig eller addera lite färskfoder. Jag tänkte faktiskt prova ställa ut min lilla skrutta i höst! Vilka är det som håller i utställningen i Hölo?

Haha - fantastiskt! Vad säger de egentligen?

Det är det mest fantastiska och chockerande av allt! De skriver att mina saker skickades under dagen. :D

Svarar alla som svarat angående hullet.
Då är det inte bara jag som tycker hon är tunn. Jag är van vid älskade frallaBjörne så det här är typ raka motsatsen :p
Hon får RC junior (medium) men just nu blandar vi det med färskfoder (Vom og hundemat valp). Men hon verkar ändå inte tycka att det är någon större smaksensation... Kattmat på burk är smaskens men jag är lite emot att muta henne med godsaker varje gång hon ska äta. Men vad gör man inte, suck!
Så laxolja ska vara bra? Hur mycket ger man då?
Björne var också kass på att äta men när vi bytte till VoH så åt han med stor aptit och la på sig jättefint. Det är ju lax i den om jag inte finns fel.

Köper du t.ex. Kronchs olja, som är bra, så ger du ett pumpslag per dag. Det ger ju inte så jättemycket energi, men det är väldigt smakligt och kanske kan piffa upp en portion med torrfoder lite?

Jag tycker dock inte att hon är oanskrämligt smal på något sätt. Så ha inte för bråttom. Hon ser ju ut att vara fint musklad för att vara så liten och hon är blank, tät och fin i pälsen. Ingen anledning att vare sig stressa eller oroa sig tycker jag! :)

Idag fick jag äntligen hämta älskade Arcano!

"Hej, vem är du?"
IMG_8601red.jpg

IMG_8575red.jpg

IMG_8604red.jpg

Weeeee:bump:En Galgo valp i tråden!!!!!:love:

Nu måste jag skvallra för JECKA, hon kommer bli sååå glad:bump:

Jag träffade en massa fina galgo-damer nu på helgens LC och uj va mysiga dom är:love:så dom har helt klart hamnat på listan "vad ska nästa hund bli för ras?"
1. Skottsk Hjorthund
2. Galgo (strävhårig tik)
3. Borzoi
4. Whippet
5. Irländsk varghund
6. Klippt Afghan

Only time will tell ;)

GRATTIS Matilda!!! Sötaste galgovappen! :love:

För övrigt tog min Fonzie äntligen sin LC licens i söndags, så se upp för Poopie Baby i framtiden! :devil:

269005_190152314374320_115731138483105_538132_5625145_n.jpg

Köper du t.ex. Kronchs olja, som är bra, så ger du ett pumpslag per dag. Det ger ju inte så jättemycket energi, men det är väldigt smakligt och kanske kan piffa upp en portion med torrfoder lite?

Jag tycker dock inte att hon är oanskrämligt smal på något sätt. Så ha inte för bråttom. Hon ser ju ut att vara fint musklad för att vara så liten och hon är blank, tät och fin i pälsen. Ingen anledning att vare sig stressa eller oroa sig tycker jag! :)

Nej, hon är ju inte jättetunn och idag har hon tydligen ätit bättre enligt sambon. Men jag ska köpa mig lite olja och testa! Typiskt att man lyckades få tag på en till kräsen hund, man blir ju så frustrerad :p
Utställningen på Hölö anordnas utav Hölö Mörkö BK. Det finns info på deras hemsida!

Det är både en välsignelse och en förbannelse att ha en matglad och glupsk hund. Dafne äter precis allt! Det är jättelätt att få i henne all typ av mat, fodertillskott och till och med medicin. Men å andra sidan glufsar hon i sig hästkastanj, svampar, drivor av pollenhängen, pinnar ... allt! Min italienare var likadan.

Lite så är det här också, med allt som inte är mat dvs... Katthår, pinnar, fjädrar, fimpar, döda fågelungar (:cool:), ja... det mesta alltså!

Nu är jag duktig på att fota ofta!
Dagens bildskörd.

Puppy eyes
269110_10150232428875588_588725587_7678943_4621000_n.jpg

Tass!
281401_10150232428960588_588725587_7678945_358048_n.jpg

Sitt!
264853_10150232429265588_588725587_7678951_1820463_n.jpg

Ligg!
262186_10150232429140588_588725587_7678949_6229318_n.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: soom
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar