***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

verkligen fin pålle!

Här hänger jag ut mig med en färsk film på Kanelfian!

Vi har ju kommit en bit på galoppen nu och med mer styrka i övrigt. Fortfarande lite gänglig och jag jobbar hårt på att kvicka upp bakdelen. Men det ser verkligen inte ut att gå så kvickt på filmen som det känns i verkligheten. Vi är fortfarande väldigt basic i rörelser men nu börjar det så smått blir roligare att rida, när hon kan bära sig mer själv!

Detta pass var hon överlag trevlig att rida, men väldigt lättstörd av passerande hästar utanför ridhuset... Klippte bort vissa fula rusningstillfällen med nervös och diarre´sto, haha! :grin:

Nu får vi se hur framtiden blir jag är nygravid och känner redan av vissa fogkänningar efter mycket nedsittning. Så min kropp "lyder mig inte riktigt"

Känner mig mer ostabil och inte alls lika stark i sätet alls. Men det ska väl vara så eller snarare blir väl så mer eller mindre.
Vi har en del tävlingar inplanerade så jag hoppas jag kan klara det och dessutom låna kläder som passar med tiden :D.

http://youtu.be/qdEUgfxCwGM

miagi

kl

Trimmade Zamona lite på ridbana ikväll, lite suddig film och störig motsol emellanåt, men ni får stå ut ;) Hon har haft en månads vintervila, har ridit henne i en vecka nu, travade för andra gången idag, blev lite galopp oxå. Var lite spänd men gick ändå helt okey :)

http://youtu.be/y8Nfr4x-uAA

Wow , vilket jättefint fullblod :) Har den gått på banan? Känns inte som de flesta fullbloden man brukar se som folk rider omkring på, är den importerad?

Tack! :love:

Filmformatet blev lite konstigt så det går lite fortare än det gör i verkligheten, och vi blev lite ihoptryckta på längden, men jag är så kass på datorer alltså! :D

Jag jobbade på Irland under 3 års tid och var med och red in henne. Min chef har fött upp henne. Hon har gått på banan, steeplechase, hon har 9segrar i bagaget och kommer ur en av de mest betydelsefulla stostammarna inom National Hunt-aveln. Hon fixade dock inte stressen från galoppen, och en dag kom hon på att om hon bara stod kvar när alla andra sprang iväg så slapp hon. Hon togs ur träning, den ekonomiska krisen slog hårt mot Irland och hennes mamma och mormor var mer värda att behålla som avelssto än henne, och därför fick jag köpa henne. Jag importerade henne till Sverige 2009 och har lagt ner ett hästjobb på att få tillbaka hennes förtroende, men det har varit värt varenda sekunds hårt arbeta med blod, svett och tårar :) Älskar min häst!

Hon fixar inte riktigt tävlingsatmosfären, så jag har inga större förhoppningar om att komma ut och tvla med henne, vill inte utsätta henne för den stressen hon drabbas av, det skär i hjärtat på mig att se henne så och jag klarar inte det. Men vi tränar på hemma, och man vet aldrig, en vacker dag kanske hon fixar det :)

Ja, det är verkligen härligt att hon är så glad för djur! :love:

Tycker det ser ut som om hon har ett härligt gung. Trevlig pålle.
När jag red och var gravid förra året så blev foglossningarna mycket bättre när jag lämnade över markservicen med mockning m.m till sambon. Det gjorde att jag kunde rida tom en vecka innan förlossningen:D

kl

Här kommer två filmer på min uppfödning; sto f-08 e. Don Primero-Tip Top. Hon är just nu iväg på utbildning och målet är 4 årschampionatet i höst.

Trav Galopp

:eek::eek::eek:

DREGGEL!! :d

Jättefin, precis i min smak! Vilken galopp... Hur stor är hon?

Tack!

ahaaa, det ska jag genast inflika till sambon :idea: Han får mocka!

Jag hoppas få rida läänge!

Va läcker hon blivit, kan bara instämma i att vilken galopp hon ser ut till att ha i sig! :d Och en trav med potential för att kunna växa en hel del!
Man haja till extra när man dessutom sj har en med samma hingstkombo; Don Primero - Tip Top :D.

*kl*
Det var länge sen sist nu, men äntligen har jag filmer igen på youtube att kunna dela med mig utav på mig och Forsythia (-03 e.Don Primero - Tip Top).
Den första är från förra helgens årsdebut i MsvA:1 (blev 4a på drygt 68%!).
Den andra är från igårkväll, en nationell (internationellt startfält) St George (blev 4a med 66,31%!).

:eek::eek:

Det var verkligen aslängesedan jag såg något från dig, men shit vad fint det ser ut :bow: Vad fin hon har blivit Forsythia, nästan så man blir lite sugen på att rida dressyr när man ser det (men bara nästan);)

Verkligen imponerande med din placering i Åstorp, inget dåligt startfält heller.Din Int.1 debut kommer ju gå galant :D

Håller med Fio till tretusen procent.

Så fina ni är. Vilken härlig trav hon har. (Ja, allt är trevligt förstås!). Stort grattis till fina resultat!

Va läcker hon blivit, kan bara instämma i att vilken galopp hon ser ut till att ha i sig! :d Och en trav med potential för att kunna växa en hel del!
Man haja till extra när man dessutom sj har en med samma hingstkombo; Don Primero - Tip Top :D.

*kl*
Det var länge sen sist nu, men äntligen har jag filmer igen på youtube att kunna dela med mig utav på mig och Forsythia (-03 e.Don Primero - Tip Top).
Den första är från förra helgens årsdebut i MsvA:1 (blev 4a på drygt 68%!).
Den andra är från igårkväll, en nationell (internationellt startfält) St George (blev 4a med 66,31%!).

Ni är jättefina! Stor skillnad mot nån annan film jag såg för nåt år sen (?) när din häst var väldigt tunn dessutom. Nu är ni superfina!! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 651
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V

Hund, Katt, Andra Djur