***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vilket trevligt ekipage ni är!
Extra roligt att det är på min hemmaklubb med!

Tack så mycket!
Jasså? :) Ja det är min hemmaklubb också, fast står inte uppstallad där. Så är där ibland när jag vill få rida inomhus! :)

Ja herregud :eek: Ska bli spännande sen att se om ett par år :) Jättefin :love:

Det där ser inte bekvämt ut, haha jag hade studsat av :p Men fin häst!

Himla tjusig häst, men han ser ENORM ut! Haha, jag som e van vid ponnyhöjd hade nog fått höjdskräck där uppe! ;):p

*lite kl också*

Här kommer lite film på mig och ponnyn från igår. Jag vet inte riktigt, jag är inte riktigt nöjd. Var länge sedan vi blev filmade så jag var lite spänd och ville att et skulle se bra ut, vilket resulterar i att han blir lite spänd och ja, allt blir helt enkelt lite spänt :grin: Jaja, alla vet ju att man inte alltid är på topp så här kommer vi :p

http://www.youtube.com/watch?v=GBz-...DvjVQa1PpcFOcpMdrNu1O8A7za8w9T3IKnZN2vxUhO6I=

Tack till er alla..

Ja han ÄR enorm..lite drygt 180 cm i dagsläget och egentligen för stor för sitt eget bästa.
Märkligt är det här med avel. Hans mor är alls inte stor och ingen av hans syskon är ens i närheten av hans storlek..

Blomman! :love:

Har han vuxit? Han ser så stor ut!

Om jag minns rätt, så tycker jag inte han ser lika hastig ut längre i traven och galoppen är rundare. :)

Hur länge har du haft honom nu? Tycker du har utbildat honom så himla fint och han ser alldeles genomtrevlig ut att rida!! Vad duktig du är:bow:!

Men OJ! Här har det hänt grejer! Det ser grymt bra ut! Imponerande jobb du har gjort på så kort tid! :bow: Gillar verkligen arbetsformen du har på din häst och han har biffat till sig och blivit mycket starkare också :) Det är jättekul att få följa honom och han kan säkert gå riktigt långt! Håller han ponnymåttet?

*halvt kl*

Oj, tack för era fina ord! Det är jättekul att ni tycker det går åt rätt håll och att ni tycker jag utbildat honom fint, känner mig lite stolt :o:laugh:

Jag är inte så säker på att han är ponny längre, han var 147 cm på ponnymätning förra året. Han känns "stor" så antagligen är han ju en minihäst. Men för mig som ändå är för gammal spelar det ju ingen roll. Har tänkt tävla honom som häst i år iallafall, dötrist att rida utom tävlan på ponnytävling :p;)

Jag hoppas att vi ska kunna komma långt. Vi har ett högt satt mål, kommer vi dit blir jag mer än nöjd, kommer vi halvvägs är jag nöjd också. Huvudsaken är att vi har kul och att han är ok med det vi gör :idea:

Cashmir: Fin han är, din bushäst!

Senast ändrad:

Vilken sötnos och intressant ämne för framtiden =)
Du får uppdatera oss längs utvecklings- & växtkurvan =)

// Patricia

Även om han var spänd så är Blomman alltid så :love: Du gör ett kalasjobb med den läckerhunken!

Försök att inte knipa så med knäna. Knip in med rumpan istället och spänn dina magmuskler utåt/framåt och sträck på dig. Då kommer du kunna följa med hästen bättre :)

Jag upplever inte att jag kniper med knäna, men det är mycket möjligt... Jag ska försöka känna/tänka på det nästa gång. Rumpan glömmer jag av helt :o Har själv många ggr kommit fram till att jag sitter bättre om jag spänner rumpan lite, men veckan efter är det ändå bortblåst ur mitt huvud, tack! Jobbar ständigt med magen och hållningen överlag, fick jag välja det som kändes bekvämast så skulle jag vara ännu mer framåtlutad. Lutar jag mig bakåt däremot så försvinner balansen totalt och det tar bara något steg innan jag håller på att glida av åt något håll och/eller skumpar på rätt bra... Jobbar med det i första hand när jag blir longerad och kan hålla i mig om jag behöver.

Ja det är en riktigt käck tjej! :D
Patricia: Ja, det får jag göra! Äger en helsyster till henne som är f. 2011 så det är lite extra roligt tycker jag! Lilla Cia växer just nu så det knakar, mkt bra tycker jag då hon är lite liten annars, eller ptja, jag kanske har blivit "skadad" från Ove som växt 12 cm :D och är närmare 170 cm nu. Målet är att visa henne på 3 års, försöker förbereda henne så gott jag kan men har inga direkta förväntningar, har aldrig visat på 3 års så jag vet inte riktigt :D Men hon är grymt trevlig iaf! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
725
· Visningar
48 626
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama