Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Lägger tävlingsfilmen på spanjoren här också.. för vore kul att få konstruktiv kritik och kommentarer, något som inte passar lika väl i tävlingstråden
http://www.videofy.me/v/431004
FÖRBASKAT bra ridet!!
Du ville ju ha någon typ av åsikt och min är att du är skitduktig och hästen är jättefin! Ni behöver träna mer på att sätta tillbaka traven mer i ökningarna så att han sätter sig mer och skjuter fram i gången istället för att kuta på lite mer. Sen behöver hästen träna sig mer på mellangalopp och att kunna göra bättre övergångar till traven. Förslagsvis så tränas detta bl a igenom att man galopperar med hästen som ett gummiband. Fram, tillbaka, normal, tillbaka, fram, o s v. En sån här häst kan man sätta tillbaka så mycket att det galopperar på stället i några steg. Det har de lätt för. Om man tränar mycket "sätta tillbaka galoppen" över till skritt, så blir det enklare att få till övergångarna bra till trav. Tillbaka tillbaka tillbaka. Bryt. Det som är så fantastiskt med de här hästarna är att de faktiskt kan galoppera på stället och göra väldigt bra övergångar.
Jag är impad över din ridning! Väldigt bra och snyggt! Och hästen är helt underbar och går säkert att utveckla mycket mer. Nästa steg, även om det inte hör hemma i just LB, måste bli att få den att pumpa fram i traven!
Jag tycker du har en mycket fin hand! Väldigt stilla och en rät linje från armbåge till mun. Hade varit ännu finare om du rätade något på dig
(från världsmästaren i läktarridning )