***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Här är en film från träning 15/1. Då var han riden 2v efter vintervila. Har precis börjat sätta igång igen efter 5v ofrivillig/oplanerad vila då han 31e januari fick en spik i hasen men nu är han bra igen och vi har en inplanerad träning vid påsk.
http://youtu.be/YYzEmV4ElZE

bilder från oktober
Plutt_pa_utflykt.jpg

innan_traning.jpg

54730_1318019918.jpg

Två bilder från januari -lite tunn och omusklad pga växande och vila

_har_star_jag_nere_i_ett_dike_for_att_han_ska_fa_plats_pa_bilden_inte_latt_att_bade_halla_i_hasten.jpg

51021_1326209037.jpg

Åh va mysig den såg ut :love: Påminner lite om tösen här med huvudet :) De går liksom och nickar lite i skritten :)

FÖRBASKAT bra ridet!! :bow:
Du ville ju ha någon typ av åsikt och min är att du är skitduktig och hästen är jättefin! Ni behöver träna mer på att sätta tillbaka traven mer i ökningarna så att han sätter sig mer och skjuter fram i gången istället för att kuta på lite mer. Sen behöver hästen träna sig mer på mellangalopp och att kunna göra bättre övergångar till traven. Förslagsvis så tränas detta bl a igenom att man galopperar med hästen som ett gummiband. Fram, tillbaka, normal, tillbaka, fram, o s v. En sån här häst kan man sätta tillbaka så mycket att det galopperar på stället i några steg. Det har de lätt för. Om man tränar mycket "sätta tillbaka galoppen" över till skritt, så blir det enklare att få till övergångarna bra till trav. Tillbaka tillbaka tillbaka. Bryt. Det som är så fantastiskt med de här hästarna är att de faktiskt kan galoppera på stället och göra väldigt bra övergångar.
Jag är impad över din ridning! Väldigt bra och snyggt! Och hästen är helt underbar och går säkert att utveckla mycket mer. Nästa steg, även om det inte hör hemma i just LB, måste bli att få den att pumpa fram i traven! :)

KL

Lägger tävlingsfilmen på spanjoren här också.. för vore kul att få konstruktiv kritik och kommentarer, något som inte passar lika väl i tävlingstråden :)

http://www.videofy.me/v/431004

Jag tycker du har en mycket fin hand! Väldigt stilla och en rät linje från armbåge till mun. Hade varit ännu finare om du rätade något på dig :)

(från världsmästaren i läktarridning ;))

FÖRBASKAT bra ridet!! :bow:
Du ville ju ha någon typ av åsikt och min är att du är skitduktig och hästen är jättefin! Ni behöver träna mer på att sätta tillbaka traven mer i ökningarna så att han sätter sig mer och skjuter fram i gången istället för att kuta på lite mer. Sen behöver hästen träna sig mer på mellangalopp och att kunna göra bättre övergångar till traven. Förslagsvis så tränas detta bl a igenom att man galopperar med hästen som ett gummiband. Fram, tillbaka, normal, tillbaka, fram, o s v. En sån här häst kan man sätta tillbaka så mycket att det galopperar på stället i några steg. Det har de lätt för. Om man tränar mycket "sätta tillbaka galoppen" över till skritt, så blir det enklare att få till övergångarna bra till trav. Tillbaka tillbaka tillbaka. Bryt. Det som är så fantastiskt med de här hästarna är att de faktiskt kan galoppera på stället och göra väldigt bra övergångar.
Jag är impad över din ridning! Väldigt bra och snyggt! Och hästen är helt underbar och går säkert att utveckla mycket mer. Nästa steg, även om det inte hör hemma i just LB, måste bli att få den att pumpa fram i traven! :)

Tusen tack!!!! :bow:

Han är trevlig! Är inte min häst men har ridit honom i 4-5 månader nu i alla fall och vi har hittat varandra fint! Ska tänka på allt du skrev, suveräna tips tack!

Den var ju bara för söt! Och vad härligt att höra hur förtjust dottern var! :laugh:

KL
Tänkte bjuda på lite film för första gången på mig och den lille. :p
Försöker halvhjärtat rida igenom LC1an.. Galoppen är på denna film katastrof men vi har haft en svacka med galoppen.. Finns så mycket att förbättra fortfarande men jag som vet hur ILLA det har varit är så nöjd över vår utveckling som går sakta men säkert framåt!
http://www.youtube.com/watch?v=H59OEm61xag

Sen lite mer galopp.
http://www.youtube.com/watch?v=KLF63vFHef8

Bjuder på mig själv här, hade inga ridbyxor så hittade ett par gröna chaps från 80 talet i stallet. Stäng av ljudet ;)
/Bancob

Vad roligt att få se film på er. Ni är ett supertrevligt ekipage! :)

Jag tror inte att det är galoppen i sig som är problemet, bara han kommer lite till runt innerskänkeln så kommer det att bli kanon :idea:

Tack! :)Det har du nog alldeles rätt i, har väl haft mina misstankar att det är så, men har inte kunnat sätta fingret på vad jag gör för fel riktigt, det är så mycket att tänka på!

Tack! Ja, det tycker jag också! :) Hon är så fin att hålla på med, underbart psyke! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
725
· Visningar
48 626
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama