Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Skall till Stockholm imorgon pga jobbet. Har lite fritid på tors em. Skulle behöva en (helst) rosa dragkedja cirka 45 cm som ska sys i en overall jag stickat till brorsdottern. Skulle vilja ge henne den i helgen. Tips på vars det kan finnas?

IMG_5962.webp

Kommit igång med min temperaturfilt :) kör mitt födelseår (och byn jag bor i/växt upp i), bomullsgarn i månadsrutan och mitten av blomman, resten akrylgarn. I väntan på akrylgarnet (det andra hade jag hemma) hann jag nästan virka alla månadsrutor 😅 första gången jag virkar såna här Daisy squares men också första gången jag virkar ihop rutor :)
IMG_20250109_205628.webp

Blev klar med min Morgonglimmer idag och jag är.... lite besviken? Passformen i oket/över axlarna känns bylsigt och stramt på samma gång?

Sitter jättebra och ser skitsnygg ut så länge armarna är neråt men höjer jag armarna åker hela tröjan upp 20 cm.

Dubbel och trippekollat stickfastheten och den stämmer på nån mm när. Har kollat mönsterstickningen men alla bakomliggande trådar verkar vara jämna och inte tighta.

Får se när jag orkar fästa ändar och blocka den ordentligt.

Blev klar med min Morgonglimmer idag och jag är.... lite besviken? Passformen i oket/över axlarna känns bylsigt och stramt på samma gång?

Sitter jättebra och ser skitsnygg ut så länge armarna är neråt men höjer jag armarna åker hela tröjan upp 20 cm.

Dubbel och trippekollat stickfastheten och den stämmer på nån mm när. Har kollat mönsterstickningen men alla bakomliggande trådar verkar vara jämna och inte tighta.

Visst är det ett mönster från Nanok? Nu vet jag inte vilken storlek du har, men hon har fått mycket kritik över att passformen är dålig i de större storlekarna. 🤔

Det är en grej som händer med oktröjor tyvärr. Tröjan går ju som ett band runt om kroppen och axlarna så när man lyfter armarna och därmed axlarna kommer alltihop att följa med upp om den inte har jättehöga ärmhål, vilket oktröjor generellt inte har :)

Det är en grej som händer med oktröjor tyvärr. Tröjan går ju som ett band runt om kroppen och axlarna så när man lyfter armarna och därmed axlarna kommer alltihop att följa med upp om den inte har jättehöga ärmhål, vilket oktröjor generellt inte har :)

Har stickat 3 andra oktröjor som inte alls har det här problemet. Också stickade nerifrån och upp.

Har stickat 3 andra oktröjor som inte alls har det här problemet. Också stickade nerifrån och upp.
Jag har bara en som inte gör så :laugh: det handlar ju förutom ärmhålens höjd också mycket om hur mycket rörelsevidd man har, hur långt ner på axlarna/armarna mönsterbården går, hur stretchigt garnet är osv osv.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 143
Senast: Blyger
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
322
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
556
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka