Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

TACK! Nu kanner jag mig inte lika okunnig langre :p Jag kande mig verkligen som en idiot som inte kunde fa ihop det ... men det AR monstret, inte jag!
Jag TROR att den stickas uppifran ner ... Jag har namligen lagt upp och startat, och ingen man har sa smal midja/hofter i storlek L. Eller sa ar den tankt for en midget.🙄

HIMLA snygg troja, men jag far nog hitta ett annat monster till sonen. Finns det nagon som har ett tips? Jag skulle vilja gora en simpel "cable" ... inte sa jag maste rakna runt om, bara mellan "markers" pa framstycket.
Den stickas nedifrån och upp. Har du testat din stickfasthet?

Äntligen klar!
20241117_213706394.webp

Kommer aldrig mer att virka detta mönster. Så mycket fel i beskrivningen.

Jag blev mycket nöjd med min stickade tröja! Så nöjd att jag nästan bor i den. Framförallt var garnet Per Gynt från Sandnes jättetrevligt att sticka i.

Nu har jag precis påbörjat en ny tröja i garnet Air från Drops med ett mönster från Drops. Här gillar jag faktiskt inte riktigt garnet som är slinkigt samtidigt som det inte glider bra på stickorna. Hoppas det kommer kännas bättre när jag bara ska sticka runt i slätstickning!

Jag blev mycket nöjd med min stickade tröja! Så nöjd att jag nästan bor i den. Framförallt var garnet Per Gynt från Sandnes jättetrevligt att sticka i.

Nu har jag precis påbörjat en ny tröja i garnet Air från Drops med ett mönster från Drops. Här gillar jag faktiskt inte riktigt garnet som är slinkigt samtidigt som det inte glider bra på stickorna. Hoppas det kommer kännas bättre när jag bara ska sticka runt i slätstickning!

Jag gillar Drops air ... garna tva tradar, eller med en trad Drops kid silk (eller med nagot obskyr mohair garn jag hittat nagonstans).

Hjälp! Stickar en mössa, inget konstigt med det. Men efter fem cm ska man göra en vikkant. Jag tycker det ser ut som att mönstret är uppvikt? Men enligt beskrivningen ska mönstret komma efter viket.
Mönster: Ready set go
1735458854809.webp

Hjälp!

Jag har börjat sticka på en stor halsduk, kommer att använda fyra olika färger så jag måste lista ut hur jag ska få in en bra övergång.

IMG_5533.webp

Osäker om jag gillar färgerna jag valt nu när paketet är på väg 🤣 så här har jag tänkt mig, men funderar om de två gröna ska flyttas över till den "kalla" sidan och placeras typ mellan den blåturkosa och den grönturkosa..
Screenshot_2025-01-03-20-56-24-175_com.miui.gallery-edit.webp

Eller bara beställa hem ett par andra färger, 1700 kr eller 1900 kr liksom 😂😂🙈
Det är 400 g nystan därav blivit dyrt "på en gång".

Plockade upp min morgonglimmer stickning igen. Har inte stickat pga flytt, nytt jobb, varmt osv. Gråa garnet tog slut och det fanns bara ett nystan kvar i påsen.

Panik!

Och bara ett turkost. Och inget mer vitt! Jag är inte ens halvvägs upp på oket! Whaaaa!

Sen hittade jag massor av fler nystan i en annan påse. Jag hade splittat nystanen för att slippa ha så mycket i min 'pågående projekt' påse men glömt att jag gjort så. :meh:

Stickade också ett par sockar över julhelgen när jag jobbade natt (vi har mest övervakning så på nätterna handlar det ffa om att hålla sig vaken och hålla koll, så länge inget går sönder så gör vi inte så mycket. Och visst, vi kanske hade sönder en pump lite grann men dels ingen panik (4 andra i reserv) och mek var inte på plats pga jul så... problem för en annan dag...)

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
958
Senast: Blyger
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
302
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
472
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka