Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Stickar på mössa. Den ska få öronlappar och ett knytband, sen är den klar! Borde bli färdig i veckan om jag har ro att sticka.
IMG20250129105834.webp

Beställt en bok med strumpor med Muminmotiv. Ska bli kul att testa!

Kämpar på med mina strumpor
IMG20250208193019.webp

Nackdelen är att det behövs två.. är typ halvvägs på skaftet till den första.
Har kört fast i beskrivningen lite längre fram, när det ska börja minskas. Det finns inget i diagrammet som visar på minskning, hur blir det med mönstret då? Blir inte det konstigt?

Jag ska sticka ett par barnsockar. Har inget mönster som passar garnet och stickorna jag tänkt använda. Hur vet jag hur många maskor jag behöver lägga upp?

Jag ska sticka ett par barnsockar. Har inget mönster som passar garnet och stickorna jag tänkt använda. Hur vet jag hur många maskor jag behöver lägga upp?
Om jag inte har mönster brukar jag prova mig fram, lägg upp, sticka en bit och se hur det ser ut/provar

Om jag inte har mönster brukar jag prova mig fram, lägg upp, sticka en bit och se hur det ser ut/provar
Hmm.. jag vet inte riktigt hur jag ska kunna prova strumpor på en unge som inte vill sitta still :D

Jag är dessutom en kopiöst långsam stickare, så ju mindre trial and error ju bättre.

Ofta tycker jag det fungerar bra att utgå från garnets stickfasthet. Mät omkretsen på den som ska ha strumpan och räkna sedan ut hur många maskor det motsvarar.

Ofta tycker jag det fungerar bra att utgå från garnets stickfasthet. Mät omkretsen på den som ska ha strumpan och räkna sedan ut hur många maskor det motsvarar.
Jag har inte kvar lapparna till garnet.. :( hatar att göra provlapp, det tar så otroligt lång tid för mig..

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Blyger
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
323
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
559
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Barfotaboots!