***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Vad roligt att se din jaguar :D Ser att han rör sig bra också!

Vad intressant med handen på bakvalvet, det har jag aldrig hört förut! Antar att det är för att hitta rytmen, eller? Har du använt dig av det knepet tidigare eller fick du det som tips på lektionen? Har lite problem själv med att slappna av och "gunga med" i galoppen på min så kanske borde prova :idea:

Oja, särskilt som den rör sig bättre än dom flesta dressyrhästar i denna tråden :) Fast lite dressyr finns ju i den med Bernstein där.

Såg ut att vara en riktigt härlig och stabil individ på sina 4 år =)
Rör sig riktigt trevligt.

*kl*

Jag fuskar lite och debuterar i tråden med en omusklad, nyligen igångsatt liten pålle.
Hon skulle bli min allround/hopphäst, men ödet ville annorlunda och jag kommer troligtvis aldrig att kunna rida henne igen.
Istället, om hon går igenom besiktning, blir hon dressyrhäst, och tjuvstartar redan nu.

Filmen är från idag, och det är uppenbarligen inte jag som rider.
8 årigt hblsto som utbildningsmässigt ligger på en 5-6 årings nivå pga olika anledningar.

http://s756.photobucket.com/albums/...on=view&current=video-2012-03-14-11-10-10.mp4

Men vad tros? :)

+ Patricia

Tack, vad kul att ni tycker det! :laugh: Jag tycker själv han är väldigt trevlig men man kan ju bli lite hemmablind. :angel: Skritten är lite tråkig tyvärr, men ren iaf, alltid något :p

Mamman är ren dressyrstam men tävlad hoppning och Msv Fälttävlan, dock utan placeringar eftersom hon var för långt efter i dressyren ;)

Så jag kunde inte riktigt motivera dressyravel på henne utan det fick bli FT, men nu när denna hon har rör sig såpass trevligt vågade jag testa en dressyrhingst denna gången. Ska bli spännande att se hur det kan bli :d

KL

Delar med mig av en film från November.
5 åringens (f.2007 e: first wish) första träning hemmifrån och i grupp :)
Vi fick vara med i en ridskole grupp, just för miljö träningens syfte.
Fröken skötte sig bra. Synd bara att en annan ser ut som en deg klump.:angel:

http://www.youtube.com/watch?v=Ssk7LfbC3CA

Tack :)

Min rygg är typ kaputt, känns det som. Ett resultat av flera olyckor.
Men efter snart 16 månader kan jag fortfarande inte ta mig upp ur sängen varje dag.
Hästen är på tok för svårriden, för brallig och temperamentsfull för att jag ska riskera invaliditet..
Istället börjar jag ställa in mig på att sälja henne och i framtiden skaffa en trähäst ;)

På moderns sida är det Kaliber. Mamman cabri var också svart med en liten plutt stjärn :) Ja de flesta jag sett liknar sin far väldigt mkt tkr jag. Denna fröken dock är en lite spänd dam som har fobi för läktare :angel:.

Den på din film såg ju hur avspänd ut som helst :) Mysig :)

Ja det syntes verkligen :) Har ju några filmer på kanalen där hon är mer avslappnad. detta var ju en ny miljö för henne men hon var ändå inte så spänd som jag hade trott hon skulle vara. Efter denna träningen pös vi iväg på en pay & ride just för träningens skull.. Ja vi genomförde väl ett helt program iaf :) Finns film på det också men vette sjutton om man ens vill visa den :rofl:

Kul med fler First Wishare :)
Man stöter inte på dem sååå ofta ändå, har själv en 08:a

Om jag inte minns fel så var han inte i aveln här så länge väl ? Det blev väl inte så många avkommor ?

Ja så var det väl :)
Vi har min och en 08:a till efter honom i stallet.

Åh finns det några bilder eller film :) blev nyfiken :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama