***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Fast jag håller helt med Rider och tycker inte hon skrivt ngt konstigt alls utifrån det du skrivit. Du har gjort en jättegrej av hur hästen slänger med huvudet och att den måste ha ont eller att det är korkat av ryttaren att inte ha vant den vid bett. Jag har svarat och kommenterat att jag ser inte vart bett ovana kommer in i bilden utifrån det som visas på filmen alls. Snarare tycker jag att ryttaren lotsar en mkt grön häst på ett fint sätt som inte stör och som låter hästen gå framåt i sin egen form för att hitta balans och bjuda framåt. Förstår inte alls dina kommentarer och inte heller din reaktion när folk svarar annorlunda.

Nu förvränger du allt jag skrivit! Skit sak samma! Lägg ner istället! Hur ska man kunna diskutera med någon som inte är läskunnig?!

Hmm är jag inte läskunnig beror det nog på att du inte är skrivkunnig då.

Oj ja det hade jag inte förväntat mig från bilderna, även om han inte satt så mkt muskler än men han såg mer färdig ut i ridningen i mitt huvud :D

Var han inte mkt riden innan du köpte honom?

Han är som en 4-åring i både kropp och själ, vet inte riktigt varför han är så sen men har hört att många romanov-avkommor varit gängliga länge.

Så än så länge vinglar vi omkring, riktig unghästridning :D

http://www.youtube.com/watch?v=R6mku9LR1iY
En liten film på min galne ponny :D
Min farbrors fru som rider därför han är lite arg, hon kräver lite mer av honom och han har humör som ett sto och är lättstött men så söt. Överenergi till max då filmen är från när det var så kallt ute.

Tack :D
Tyvärr är han inte min längre utan var tvungen att sälja honom nu så letar storhäst.
Men han fick fina lovord av en gp domare idag att han har potential för de internationella banorna när han mognat och är redo :)

Wow! Verkligen något extra.:d
Vad kul att få jobba med en sån härlig unghäst.

Ser jättetrevligt ut. :)
Är djupt imponerad av att du fått ett varmblod att bli så fin. Antar att det ligger massa jobb bakom.
Roligt att se, verkligen.

Åh vilken trevlig ponny! Vad ridsugen jag blir. :D

*Smyger iväg och tittar på gamla filmer på sin egen ponny... :p*

Ber om ursäkt för trådkap (?)
Måste bara säga, vilken härlig tränare!
Såg sedan att du var från Västerås, du vill möjligen inte pm;a namn på tränaren?

Fina hästar och bra ridning!
Bara en allmän reflektion...den bruna ligger lite på inner benpar i böjt spår. Man ser tydligt att manke lutar en aning innåt, det gör att du inte kommer få en tydlig takt och genomsläpp på böjt eller rakt spår. Blir svårt att nå schwungen.
Skimmeln spårar inte riktigt på böjt, rakt spår och man kan se att han i hörnpasseringarna tappar lite balans, ökar en aning. Bogen hamnar lite utanför, snarare än önskat öppnatänk.
Likadant här med manke, rakriktning och mer öppna på rakt, böjt spår till ytterhjälper även i samling, kommer nog att se till att han hittar en balans och schwung som behövs för att bli kanon.
Rida mycket innanför spår mot speglar ett tips.

Film på Blomman, tjaa, det blir nog när det finns någon som kan filma oss ;)

Är oftast själv i stallet så är lite svårt att få ihop något vettigt då. Lite tråkigt, men får väl försöka lösa det en dag :idea:

Så... här kommer en ny film utan vare sig ridstövlar eller ordentlig sits ;)

Blev longerad innan jag red för att kunna tänka på bara sitsen och ska försöka bli longerad i fortsättningen minst en gång i veckan. Kändes som att jag lyckades släppa fram ryggen lite bättre än vanligt, och även satt lite rakare än jag brukar bitvis. Men ja, på det stora hela är jag smått hopplös däruppe i sadeln, men förr eller senare ska jag väl få ordning på mig själv någorlunda.

Här är dagens film på mig och Ninya

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
48 606
Senast: sthu
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama