Grattis till segern!! Struntar i att du inte vill ha några grattis...
Ni blir bara bättre och bättre och BÄTTRE!
Sen tycker jag också att han måste vila mer på steget i traven - men det tyckte uppenbarligen inte domaren. I vilket fall, mer TUNGGUNG (med energi) hade jag jobbat på med denna fina häst
Jag har haft flera spanjorer som har haft en rätt medioker trav, men det har gått att få fram en väldigt bra trav i dem, man tror inte att de kan, men det kan de! Rätt vad det är så sitter det bara där! Tänk att du vill att han skall dansa för dig! Fast då måste han trava mycket långsammare, annars går det inte.
Det här är vad jag tycker men jag är ingen dressyrdomare. När man tävlar så lär man sig vad den och den domaren vill se, så får man väl försöka rida så på tävling då, men hemma kan man ju laborera fritt och se vad som leder till vad. Vad det gäller iberiska hästar så tycker inte jag att de i regel har den typen av trav att man kan fläska iväg dem för mycket för då blir de bara springiga, ett halvblod kan man rida på framåt på ett annat sätt för de blir inte så mycket "skenande symaskiner" utan ser mycket flaschigare ut. En iberier gör sig bättre om man utnyttjar deras förmåga att röra sig lite mer spektakulärt. Nu menar jag inte att de skall sprattla runt utan bara att man skall be om lite MER när man rider. Samla ihop honom och tryck på lite och se vad som händer
Du är jätteduktig tycker jag, stor eloge till dig!