***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Hahaha

Jag håller iof med men har även förståelse för att J hade ett annat syfte när hon red mer än att det skulle se fint ut. För att det ska se fint ut kanske det behövs någon duktig som sätter dit det.. vad vet jag , jag har knappt sett Chasmir rida så jag vet inte vad hon kan rent tekniskt sett. Rida fint kan hon ju uppenbarligen.

Nej dressyr är inte alltid vackert. Så är det ju. Men det jag reagerade på med J i sadeln var att hon satte press och krav på hästen som han inte kroppen ser i närheten av färdig ut för. Med Cashmir ser han rund fin och mjuk ut och det är väl där han behöver stärkas. Den är inte så hemskt mycket riden som jag förstått det.

Kanske därför han är rund, fin och mjuk nu :p

Jag minns inte så mkt av just den filmen , hon satte väl honom på sätet. Överlag tror jag att folk rider alldeles för mesigt, jag vet att jag gör det iallafall.

KL

Tusen tack alla, jag blir så glad! :bow:

Halvt KL: Alltså.. det är en månad sedan J satt i sadeln, det har hänt massor av grejer med hästen! Klart han går bättre nu :) Hade J suttit i sadeln nu (vilket hon ska göra nästa torsdag) hade han förmodligen gått ännu bättre!

Ni är jätteläckra!
tänk så duktig du är - på en månad har du förändrat hästen! :bow:Jag har haft min häst i 1,5 år och NU tycker jag det börjar likna en ridhäst... :o Om jag någonsin skulle få som slutresultat det som du startar med, hade jag lipat av lycka! ;)

Ni är jätteläckra!
tänk så duktig du är - på en månad har du förändrat hästen! :bow:Jag har haft min häst i 1,5 år och NU tycker jag det börjar likna en ridhäst... :o Om jag någonsin skulle få som slutresultat det som du startar med, hade jag lipat av lycka! ;)

hmm du verkar jämt så missnöjd med din egen ridning, du har inte funderat på att byta tränare?

Har du sålt din stora fux och köpt en ponny istället? Hur känns det att gått från stor till liten? :D

Stora fuxen avlivades i vintras :(

Det känns bra att rida liten häst, mer lagom åt mig.

*kl*
Efter en riktig downperiod ridmässigt där gul kännts så loj att jag börjat fundera på om det rentav var ngt fel på honom, så klämde han till på träningen idag och kändes såååå himla fin :) Ja förvänta er inte för mkt ;) men för mig betydde det otroligt mkt att hitta tillbaka till den ridkänslan jag saknat.

http://youtu.be/TK7iRgGS6I0

hahaha, klickade på filmen och tyckte att ridhuset verkade bekant -ni var ju hos oss :p Har också varit iväg och tränat idag ;)
Fin gul! :)

ja jag tror snart jag får flytta till er, går såååå mkt bättre räcker vi kommer innanför dörrarna ;) Vad var du på för träning då?

haha vad bra då, alltid kul när det går bra :) Jag var i Göteborg och tränade för min tränare som var nere från Stockholm. Så härligt att vara igång igen efter att min klant skadade sig -har inte tränat sen mitten av januari.....

KL

Äntligen träning igen! Vi har inte tränat sedan mitten av januari pga att hästen skadade sig i hagen i februari. Han gick skitdåligt i förra veckan (troligtvis pga fällning och allmän svacka) så träningen igår + idag var verkligen behövlig
Dag 1 (igår): Jobbade bara framåt, framåt! Han tyckte det var lite jobbigt men kom till bra arbete mot slutet och kom igång riktigt bakifrån och la sig med ett fint stöd i handen. Blev ingen film då min mamma inte riktigt kunde med kameran, tråkigt för jag hade velat jämföra mot idag.

Dag 2 (idag): Det kändes att han var trött idag och det syns på filmen med -han är lite slapp och flaxig, men vi skulle inte jobba så hårt utan dagens pass var bara en avcheckning på vad -och hur mycket vi fick igenom igår. Nytt försök på filmning idag då och ja vad ska man säga.... Rider runt och tiden går, ser att mamma står och pratar med någon. När tränaren säger att jaa, nu ska vi inte göra så mycket mer så fick jag säga till henne att "nu får du faktiskt filma" -och här har ni det, det som blev filmat: De absolut sista 3,5 minuterna av träningen (>___<) oklippt blir det för annars blir det ju inget ;)

http://youtu.be/Lv3hCrM9Go8

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att du sitter bättre än tidigare, stövlarna gör mycket? I galoppen runt 1 min sitter du upprätt!

Om du nu har en kompis där som filmar, säg till henne att påminna dig om att skjuta fram brösten!:bump:

Snarare kändes det riktigt läbbigt att rida med stövlar:o:D Känner ju inte alls lika bra när jag skänklar osv. Hade svårare än vanligt att slappna av i benen och kändes som att jag behövt liiiite längre läder också, men lyckades inte få till längre läder som funkade till mina ben (har olika långa ben och rider med snurrat läder på ena sidan). Men jag ska försöka vänja mig vid dom, dåliga sits-dagar har jag då och då så det kan jag ju inte skylla på stövlar heller.

Sedär, alltid något ;) Hon gör det ibland. Fast hon tjatar oftare om blicken än sitsen, för det stör henne mer...

Det är ju en vanesak, om du rider med stövlarna ett tag så kommer du snarare knappt kunna rida utan dom sen istället :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 686
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama