Fildelning

Filifjonkan_

Trådstartare
Hur många är det egentligen som har koll på lagen om fildelning?

Och vad är det eg. som gäller?

Som jag har fattat det så är det olagligt att lägga upp upphovsrättsskyddade filer för nedladdning, men tillåtet att ladda ner. Har jag missupfattat vad lagen säjer?

( och nu vill jag inte veta huruvida ni som svarar i tråden laddar ner eller ej... )

Senast ändrad:
Sv: Fildelning

Man får inte dela ut musik och man får inte ladda ner.

Sv: Fildelning

Lite mer info:

Den 1 juli 2005 skärptes upphovsrättslagen och gjorde det olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material från Internet utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Det var redan sedan tidigare otillåtet att dela med sig, att sprida, upphovsrättsskyddat material utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd.
Källa: Piratpartiet

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 719
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025