Jadå, det tror jag :D Det är en INTERNATIONELL (:crazy: :crazy:) utställning på Österbybruks Herrgård.

Min hund är inte heller en riktig hund enligt vissa, och jämför jag med mina tidigare så.. Men hon är rätt så okey nu! :)
Och så länge Doris pallar en galen valp, som är hennes höjd ggr 7 såå.. ;) :D

Är det samma Österbybruk som jag fick up på gulasidorna så ligger det ju halvvägs till gävle :eek:

Doris är ganska bra på o säja till, hon gillar o bossa över mesiga hanar och valpar så jag hoppas det går bra..
Fast hon är lite osäker på de 2 GDarna som bor här.

Ingen än *peppar peppar*
Vi har fästighalsband på honom och förra året fick han inga på sig, lr ju, när han hade vart utan för han skulle "bada" vid stranden...

Har en Engelsk Setter

Jaja, men det står Uppsala Län som arrangör ju.. :confused:

Inte många tikar som behandlar min som den valp hon är, just pga storleken :(

Bara en så länge på min Siberian Husky! :bow:

Min förra hund (Bearded Collie - Australisk Kelpie) hade nog vid det här laget haft 5-10 fästingar på sig...

Ingen än, har fått utskrivet sånt där fästinghalsband som jag hoppas ska hjälpa bågorlunda.

Problemet är att vi har en pälsras så han måste badas minst var fjortonde dag och seb tar det väl 24 timmar innan halsbandet har full verkan igen.

Okej, uppsala län kanske är så stort..

Nä det kan jag förstå.. Men dom flesta hundar e större än Doris och dom bossar hon med ändå.. Iofs är dom inte riktigt lika stora som din jättebebis. :D

Ingen i år och ingen förra året heller. Tror inte han haft några fästingar vad jag vet. "Han" är 4 år och en blandras. Schäferpäls.

Min jättebebis klättrade upp i mitt knä här vid datorn för ett tag sen :D Så satt hon där och var sååå nöjd, tills hon kom på att det var lite väl trångt och skulle försöka vända på sig och hoppa ner :crazy:

Hon får gärna bli lite åthutad av främmande äldre tikar, för hon är gärna kaxig numera. Hemma är hon jättelåg i rang, men ute så försöker hon klättra direkt. Hon börjar bli könsmogen nu...

Haha! vilken syn! :D

Åh, Doris borde börja löpa snart, så hon är extra grinig :devil:
Fast jag är tveksam på om hon skulle säja åt din jätte..

Nje, det är inte såå många som vågar det faktiskt. En vit Schäfer (Nej, inte vit herdehund, Schäferstamtavla) hatar henne dock. Han jävlar anamma biter ifrån bara hon kommer i närheten av honom :( Men han älskar hennes bästa kompis..

Annars är det bara en annan tik (Extremt dominant) som har sagt åt henne, förutom ledarhunden hemma. Så ja, hon tror att hon är störst bäst och vackrast utanför hemmet..

Beror på hur du menar. I år eller mesta fästingar på en hund vid ett och samma tillfälle?

I år - Ingen.
Flest per hund och gång - ca 20.

Huvva :crazy: 20 fästingar ja, det var ungefär vad mina föräldrar förr plockade på sin hund efter deras timslånga morgonpromenad varje dag. (De bor invid skog vid Mälaren i U-a). Detta var innan det fanns fästingmedel att droppa på. När så Expot kom ut var det en stor lättnad.

Jag försöker förtvivlat men antingen så vill dom inte leka, hatar henne eller så är dom också valpar.. :crazy: Hon har ju sin CC-kompis och dom äääääälskar varandra! :) Så det är tur att hon finns, annars hade jag blivit galen.

Nu är ju X kär i Aliides hund också, dom ligger i soffan och munhuggs just nu.. :love:

Åh, va mysigt.. Men har är ju inte direkt större ;)
Jag försöker också hitta en kompis till Doris, men antingen bryr hon sej inte om dom alls eller så gillar hon dom inte.. Hon har en m.pudel som hon gillar, hennes pojkvän var en m.pudel :D Men tyvärr inte så hon leker med honom...

Vi har plockat en på hunden, blodhund/american staffordshire bullterrier blandning.Och 2 på katten som är en långhårig bondkattskorsning

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 635
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka