Sv: Femte vinthundstråden!
*kl*
Igår gick det åt helvete här
Tibban och Scully har ju sedan senaste bråket (oktober) varit så lugna och fina. Ligger ihop, tvättar varandra lite, har lekt lösa ihop ett par gånger etc. Så vi har börjat slappna av lite och tänka att de äntligen är kompisar på riktigt.
Men igår när jag var på jobbet hade sambon släppt dem på en liten gräsmatta och då busade de lite i nån halv minut och plötsligt tröttnade Scully och högg Tibban över nosen och vrålade till varpå Tibban bet tillbaka och sen satt de ihop.
Sambon kom till jobbet och vart helt askgrå i ansiktet och sa att Scully var söndertrasad och vi hade akuttid på kliniken om en kvart (har nog aldrig kört så fort..)
Väl nere visar det sig att hon fått ett ordentligt bett rakt in i bogen och bringan (tvärs över översta delen av frambenet sas) Genom huden och dryga 5 mm rakt in i muskeln. Två stora bitsår även i nacken (som dock bara satt i huden)
Massor med blod och en väldigt ynklig Scully.
Blev operation direkt och de sydde ihop muskeln på ett ställe, huden på tre ställen över muskeln, satte drän i bogen och spolade bara ur nacksåren.
Hon fick komma hem samma kväll och var väldigt desorienterad, hade skitont och låg bara och gnydde. (att hon är i höglöp samt har gigantisk tratt gör det ju inte mindre jobbigt för henne)
Så vi sov väl en-två timmar inatt på sin höjd. Jag och sambon brevid henne på golvet och hon gnydde och var väldigt öm hela natten.
Idag är hon tack och lov piggare. Hon stödjer på benet när hon går några få steg för att göra ifrån sig vilket känns bra.
Hon kom till och med och hälsade när jag kom hem från jobbet så det här ska nog gå bra.
MEN... Det här funkar ju inte. Shit, det kunde gått så jäkla illa!
Och jag är så himla ledsen för jag inser att vi måste hitta ett nytt hem åt lilla fina rara Scully, igen.
Hon behöver verkligen vara ensamhund och få träffa andra hundar på sina egna villkor. Inte bo ihop med ett lektroll till klumpeduns som Tibban.
Usch, jag är så ledsen