Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Ja du, inte så mkt koll på det, men det stod en förklaring någonstans hur dem hade räknat ut det *ska bara komma på var jag läste det*

Vet inte om man får länka kennel sidor här, men iaf den sidan där han som har hand om sammanställningarna börjar på oion..... Där står det hur dem räknat ut det!!

Vet inte heller om man får länka till uppfödares hemsidor, däremot är det många som skrivit ut kennelnamnet på hundar i olika trådar utan att någon klagar, såå jag tycker allt att du kan nämna vilken kennel det är för mig som inte har stenkoll på whippetuppfödare :p

KL

William får ju jättefula grå ullhår som är längre än övriga täckhår och absolut inte fyller ngn direkt funktion. Hela sidorna hade ett grått skimmer och låren. Har tappat bort min furminator som ändå inte tar dessa hår så bra. Så jag kom på idén att köpa en trimkniv eftersom de lossnar medhårs om jag drar med tumme och pekfinger! Jättesmidigt är det och ullen han fått under vintern är kvar! Nu är det bara lite på låren kvar men det får vara där!

grhr_zps5ed38768.jpg

Fri från grått skimmer på sidan och nytt halsband!

nytthalsband_zps083ba8cf.jpg

*KL*

Någon här som e duktig på att hjälpa mig hur jag ska minska bilder som jag ska skicka in till årsboken??

Dem ska vara i liggande format, och vara i 300 dpi. 10cm höjd och 15 bred.

Jag får inte rätt på det på min Mac Book :devil:

I need some help!!!!!! Någon???

Det beror på vad du har för program. Jag kan annars fixa dom åt dig om jag inte är för sent ute. Pma mig!

Annars tänkte jag visa upp samma bilder som jag visar i Valp 2013-tråden.

Ska be min syster ta några ordentliga med systemkameran så snart som möjligt :)

j666n4.png

2coprvo.jpg

9sgcx2.jpg

15xtls7.jpg

fla4r6.jpg

35j9o5w.jpg

2rnjyo2.jpg

Några namnförslag? Har fått Rue (kangoroo) som förslag. Hon är glad, mjuk och kärleksfull. Älskar mysa och leka. Lite försiktig och kollar situationen innan hon sedan glatt kastar sig in i den.

Idag har vi varit på vinthundspromenad :D
Vi blev 2 saluki, 2 galgo och 4 whippet, med tillhörande hussar och mattar såklart. En man kom med också bara för att han är intresserad av vinthundar. Jättekul!

Sedan när jag skulle gå hem så tvärstannade Wahidah i en korsning och stirrade upp längs en gata som vi passerat. Eftersom hon inte brukar göra på det sättet blev jag nyfiken på vad hon sett. Tittade upp längs gatan och såg en till saluki! :bump: Stannade och pratade med matten ett tag, bytte telefonnummer osv, så vi kommer absolut ses igen. Hur kul som helst :D

Och ja, jag har fotat aaaalla hundarna! Ska äta lite lunch först och kolla igenom bilderna sedan.

Nuuu har jag fixat bilderna!

Först en gruppbild, fotograferad av en snäll man som heter Jonas. Han var med bara för att han var nyfiken på alla vinthundarna.
47604_1361024400.jpg

Porträttbilder på hela gänget. Bilden på Wahidah är dock från i december.
21212_1361026513.jpg

Och den gamla salukihanen som vi mötte på vägen hem :love:
27179_1361026826.jpg

Tack så mycket!

Red_Chili: Tack! Ja färgen är underbar :love: Längtar tills man kan shoppa marinblåa, härliga skoggröna och röda täcken (allt möjligt egentligen, men några av mina favoritfärger ;))! Kommer bli så roligt! Sen beställa en lure coursing tröja med namn på! Sjukt kul!

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka