Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

-KL-

Jag började tänka på hur Karim har förändrats sen han kom hem till mig, efter att Red_Chili sa det. Det är förvisso något jag också tänkt på hela tiden, men det blir ganska tydligt på bilder.

När jag tog hem honom i Maj så vägde han 27,8 kg om jag inte minns fel. Nu väger han runt 25 kg, han balanserar lite på strax under och lite över (sist ca 24,8). Musklerna är verkligen inte där ännu eftersom att vi har haft förhinder och otur på vägen... men håll tummarna för ett skadefritt 2013 med massor av släphareträningar!

i Maj när Red_Chili ställer honom.
DSC_15311111_zps2a470c4d.jpg

sida_zpsd5d2f146.jpg

I september, ställer sig själv.
Khalils_Obiajulu_Ben_Genesis_zps30afed68.jpg

Nu i januari, ställer sig själv.
Karim_9_zpsbcd6605f.jpg

Karim_8_zps6a1a3492.jpg

Nu kanske det är lite orättvist eftersom att han inte står själv på de första bilderna, men jag troooor ändå man får ett hum. Han har en förmåga att se helt knasig ut när man ställer honom för det är ju så trist. Jag kanske är helt fel ute nu, men är det inte skillnad?

Om det är skillnad? Det är ju en helt annan hund! :bow:

Förutom det rent fysiska, att den lite tyngre hjorthundslika underlinjen är ett minne blott, så ser man att det är en helt annan gnista i honom! Du har gjort ett fantastiskt jobb med honom.

Älskade pojk :love:

Vill man ha ännu mer att gå på så kan man ju kolla på den här bilden, som visserligen togs ett halvår innan du fick honom:
Karim.jpg

och jämföra den med din bild som du tog nyss:
55438_1357384998.jpg

Sedan kan man tänka att ja, det är faktiskt samma hund :p

KL

Jag MÅSTE komma iväg till ngn LC träning i Kungsbacka till våren! Melvin min pudelkorsning är SNABB, kolla filmen liksom. Han springer ifrån 2 stora Podencos och William, visst tar de säkert inte allt de kan men Melvin är verkligen explosiv på korta sträckor! Den lille 6 månaders mellanpudelvalpen är inte dålig han heller!

http://youtu.be/iYk4dwT9ElY

kl

Vad är detta? Finns det långhårig whippet??

Från Wikipedia:

"Longhaired Whippet during dogs show in Bratislava"
2013112141610218516258_sbig.jpg

Visste att det finns Silken windhound, men inte just långhårig whippet?! Denna här ovan står det dessutom att den är på utställning, så då "måste" det vara godkänt hårlag, eller?

Det kanske har skrivits om detta i tidigare vinthundstrådar..men då var ju inte jag vinthundsägare, så ursäkta om jag kommer in på ett redan diskuterat ämne :p

Ja långhåriga whippets dyker tydligen upp i kullarna ibland! Snacka om vad jag vill ha en sådan!! Sedan vet jag inte om de får ställas?

Det är en enorm skillnad och det har ju gått åt helt rätt håll. Mer musklad, fin i hullet och glöd i blicken. R_C:s ansiktsfoton är verkligen talande för den sista detaljen. Från gammal trött hund till ung och frisk med hopp om framtiden :D

kl

Här rullar allt på. Under julen i värmland har Cc och Khaki knappt kunnat vara lösa alls p g a rådjursansamlingar in på knuten eller rena isbanorna på fälten blandat med hård skarsnö. Äntligen i Malmö igen kan de springa fritt, men kondisen har dippat rejält. Hoppas få upp den till LC-provet i Sjöbo i vår. Vilka kommer dit?

I går passade jag Miscianeks Cashmere och Casbian. Helt ljuvliga pojkar som pussade ihjäl alla som böjde sig ned för att klappa dem. Tror de tyckte om min tjejmiddag :D Imorse draperade de sig snygg i soffan och stirrade ut Khaki....

Cash_och_Casbian.jpg

Om det är skillnad? Det är ju en helt annan hund! :bow:

Förutom det rent fysiska, att den lite tyngre hjorthundslika underlinjen är ett minne blott, så ser man att det är en helt annan gnista i honom! Du har gjort ett fantastiskt jobb med honom.

tTack så jättemycket, vad glad jag blir! :o:D Man blir ju ganska lätt hemmablind. Jag kan inte fatta att han innan har vägt så mycket som över 30 kg, hur mkt vet jag inte, men tillräckligt för att göra intryck av en trött och gammal hund :( det känns så bra att man har kunnat hjälpa honom på detta viset.

Det är en enorm skillnad och det har ju gått åt helt rätt håll. Mer musklad, fin i hullet och glöd i blicken. R_C:s ansiktsfoton är verkligen talande för den sista detaljen. Från gammal trött hund till ung och frisk med hopp om framtiden :D

så himla himla roligt! :D tack!

*KL*

Slänger in bilderna på Lotus här också, för er som inte har koll i bildtråden.

734158_10200333028507367_651395842_n.jpg

226713_10200333028427365_1329708079_n.jpg

Men sluta... nu vill jag också ha en italienare! :D
Vilken skillnad det är på Karim! Det ser verkligen inte ut som samma hund.

Som vanligt jättesöt!! :D

Måste bara fråga, när är det hon gör så med tänderna?? Hon är väl inte sur där va? Såg att hon blottade tänderna så på nån av bilderna på fb med :p

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat