Sv: Femte vinthundstråden!
Svarar både Paradiset och Philosophia.
Jo..naturligtvis förstår jag att han har ont. Sen har jag själv varit ett nervvrak sen det hände, så kan tänka mig att det gjorde honom ännu mer nervös/rädd..
Att jag tog det lite mer..ja, personligt som Philosophia skrev..är för att jag var van vid att alla hundar jag haft tidigare som varit skadade/sjuka har tvärtemot Caspian blivit extra mammiga och sökt skydd och tröst hos mig ständigt.. De lät mig plåstra om och hålla på med såren och liknande, eftersom de litade på mig. Men är ju inte så konstigt heller om Caspian inte litar på mig än..har ju "bara" gått 3,5 månad hittills sen han kom till mig...
Däremot låter han Cashmir vara nära honom och t.o.m slicka på hans sår (vet att det inte är bra, har fått sära på dom så gått det går) därför blev jag så förvånad över att han inte låter mig bara rengöra vid såret..
Men ja jag antar att jag får ge honom lite tid..och hoppas på att han snart är sig själv igen, och att han inte får några psykiska men efter händelsen.
Angående att han "lekt" med en större hund.. Det var whippetträff vi var på. Sen nångång kan det komma någon större vinthund med, som igår..bara den salukin. Sen är ju Caspian inte såå liten heller. Han väger 10kg och är lika stor som de mindre whipparna vi träffar där..så kunde gått lika illa om det var en whippet som blev biten..
paradiset: när det hände sådär med din pudelmix att skinnet lossnade...kom det nånsin tillbaks på sin "plats" igen?
Caspian har nämligen fått en "kalkonhals" nu, det hänger alltså lite löst skinn under hakan...