Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Jag gillar eg borzoierna bäst, men har umgåtts med en del greys (race) och fallit totalt. Maken däremot tycker att dom är stora, fula osv. Däremot whipparna vi träffade i helgen kan han inte skuta tjata om...

Min bror kikar ju efter italienare, så har vi riktigt tur har jag lite vinthundar nära snart ;)

*KL*

Idag på förmiddagen fick min älskade Puma somna in :cry::cry: Efter att ha varit trött & hängig över en vecka tyckte vi det var dags.

Fruktansvärd sorg, saknade är obeskrivlig.

Men det gick fint till hon somnade in i mitt knä och Lotus låg lite bakom mig o tittade o fick sen säga adjö till henne.

Samtidigt som det är enormt tomt och jobbigt och att jag skulle göra vad som för att få tillbaka henne, så är det en lättnad!!

(Nu ska vi bara hitta rätt i foder djungeln till Lotus)

Beklagar här också, så inte ni tror att jag är helt hjärtlös. Fina Puma :cry: Är så ledsen för din skull, men du tog rätt val för Puma. Hon är glad där hon springer utan hjärtbesvär nu. Skönt att Lotus verkar fungera på Standardt :)

Hej, längesen man såg dig här nu ja ;)

Vi bor ju i Malmö nu, så säg till om ni har lust att träffas nån dag för lite bus med vovvarna :)

Så kul att träffa dig och pojkarna idag! Hoppas vi ses imorgon på whippetträffen och att kameran får fint väder :D

Passar på att visa lite bilder från höstprovet här nere i södra. Jag blev färdigutbildad starter :banana:

Väns hund väntar.
LC_tavling_i_Sjobo_host_2012.jpg

Starten går.
25152_1353187342.jpg

Bukekändisar på plats!
44428_1353187361.jpg

Hjortherre väntar otålmodigt.
46129_1353187363.jpg

32808_1353187371.jpg

Salukifröken.
66370_1353187373.jpg

Galgopar.
94359_1353187377.jpg

Hjorten, sista loppet för dagen i en magisk ljussättning.
45178_1353187381.jpg

Ja det var verkligen jättetrevligt och kul för både mig och pojkarna! :D
Jag hoppas vi ses imorgon, jag kommer gärna dit om du åker ;)

O förresten, vilka fina bilder!! Galgosarna var riktigt vackra :love:

Du fotar så fint :D Men ÅH vad vacker whippen på första bilden var! Vad är det för någon?

Lite obekvämt att Cc blev helt hopplöst sugen på Cash. Pojkar, pojkar... Hoppas det blir bättre med tiden, förhoppningsvis redan i morgon :D

R_C: Tack :bow: Ja, han är fin. Han heter SEUCH SEVCH Twyborn Chinese Dragon. Två LC-cert har han dessutom!

haha ja som sagt, jag känner mycket väl igen det där... ;) Tycker dock att det var VÄLDIGT skönt att mina skötte sig så bra tack vare dina haha! Därför jag vill att du oxå kommer på träffen imorgon, så jag slipper pinsamheter :angel:

Det finns nog hopp för mina också, kanske ;) Kul att det fungerade så bra med dina på träffen - som sagt verkade det som att de aldrig gjort något annat :D Bilder här:

Cash till vänster i bild va? Mycket randiga whippets på träffen :angel:
88733_1353323119.jpg

En söt whippa.
90548_1353323120.jpg

Misiaczneks Casbian och Wille whippet.
13407_1353323122.jpg

Whippetbus!
22544_1353323127.jpg

Cc och Cashmir bakerst i ledet.
17635_1353323131.jpg

Vad kul att du la upp bilderna! :)

Det var verkligen jättekul att få vara med på whippetträffen och hoppas på fler träffar framöver!

*KL*

Idag har jag och Wahidah tränat rallylydnad :D
http://www.youtube.com/watch?v=x-bbZ_KP8ns

Fick precis reda på att jag kan samåka med en person från Sthlm till en tävling i Fagersta i februari, så med lite tur får vi vårt tredje kvalificerande resultat då och blir klara med nybörjarklassen :D

Vad underbart det ser ut med era whippetträffar! :laugh:

De är väldigt trevliga! Kul att så många är på efter alla år också. Ingen som blir uttråkad :) Kul med tävling!!

Vad kul att du la upp bilderna! :)

Det var verkligen jättekul att få vara med på whippetträffen och hoppas på fler träffar framöver!

Ja - hoppas ni följer med massa fler gånger! Ska ni med till LC-KM på lördag?

Nä tyvärr..min pappa, som bor utomlands, kommer visst till Malmö i helgen så ska träffa honom..

Men följer gärna med nästa gång!

Nä tyvärr..min pappa, som bor utomlands, kommer visst till Malmö i helgen så ska träffa honom..

Men följer gärna med nästa gång!

Synd du inte ska till LC-KM. Jag ska oxå dit med Lotus. Ska springa i novis klassen. Spännande.
Jag hoppas på bättre väder i år än förra året. Gärna SOL och INGET regn. Inte mkt vind o typ 7-8 grader. (har inte så stora krav alls :o )

Härligt att få se så många bilder i tråden! Jättefina. Gillar verkligen den svartvita :)

Tusen tack :)

Memma: Jag kom inte iväg till KM:et tyvärr. Fick jobba och kan inte säga nej med min studentekonomi :( Har inte koll på listorna - hur gick det?

Tusen tack :)

Memma: Jag kom inte iväg till KM:et tyvärr. Fick jobba och kan inte säga nej med min studentekonomi :( Har inte koll på listorna - hur gick det?

Nä, jag upptäckte att du inte var där, frågade J var du hade tagit vägen. Men hon sa du var tvungen att jobba.

Jag stack ganska snabbt efter prisutdelningen, då jag var totalt genomfrusen.
Men fick listan på whippet av J i dag via mailen. Lotus sprang bra, med tanke på det var 2:dra ggn han sprang hel bana + de omständigheter vi varit med om veckan innan :cry: Han fick 161 p totalt. Samma som J´s tik :) Så jag är nöjd med honom. Med mer träning o erfarenhet så kan han nog bli ännu bättre :D

Kul hade han iaf när han sprang för man hörde bara "vov vov vov" hela banan :banana: Och det viktigaste för mig var att han kom i mål hel och fick ha kul, glömma sorgen för ett tag ;)

Förstår att det var kallt. KMet har verkligen varit väderprövningar dessa två åren jag varit med :D

Fin poäng och skönt att kunna njuta av hans glädje för en stund. Han blir säkert bättre - Khaki har fått tio poäng mer för varje tävling. Han blir nog aldrig någon vinnare, men jäkligt kul har han i alla fall och det är därför vi är där :D Ska ni med på träningarna i Gladsax som ligger ute nu?

Ja, jag är nöjd med honom. Bara dem har kul och klarar sig hela genom banan är jag lycklig.

På söndag ska jag tyvärr inte på träning, måste fixa med julklappar, ligger sent på det :( men förhoppning om att kunna i januari :)

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka