Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Hej, längesen man såg dig här nu ja ;)

Vi bor ju i Malmö nu, så säg till om ni har lust att träffas nån dag för lite bus med vovvarna :)

*KL*

Idag på förmiddagen fick min älskade Puma somna in :cry::cry: Efter att ha varit trött & hängig över en vecka tyckte vi det var dags.

Fruktansvärd sorg, saknade är obeskrivlig.

Men det gick fint till hon somnade in i mitt knä och Lotus låg lite bakom mig o tittade o fick sen säga adjö till henne.

Samtidigt som det är enormt tomt och jobbigt och att jag skulle göra vad som för att få tillbaka henne, så är det en lättnad!!

(Nu ska vi bara hitta rätt i foder djungeln till Lotus)

Sen är jag med på att man kanske får sova på madrass, ligga där tills den somnar och är trygg, stoppa ner handen eller vad som nu passar individen. Om den ska sova i sängen måste den ligga i bädd uppe vid mitt huvud. Någon som löst det så? Är svårt det där. Om jag väl bestämmer mig för att den ska sova på golvet ska man ju motstå valpögon också :p

Min hund får absolut inte ligga i sängen, av flera skäl, någon gång har han fått ligga en stund på söndagmorgon när vi haft lite sovmorgon eller om sambon varit sjuk. Vi hade bestämt redan från början att vi inte skulle ha honom i sovrummet så när vi fick hem honom gjorde jag en hage med kompostgaller bredvid sängen med bädd i och så jag lätt kunde sticka ner handen om det skulle behövas och vakna om han blev kissnödig.

Första nätterna fick jag gå ut med han på natten men sedan höll han sig till morgonen. Efterhand flyttade vi hans plats närmare dörren och sen in till rummet bredvid oss där vi bestämt att han skulle ha sin plats. Det var inga problem alls, när han somnat på kvällen sov han som en stock till morgonen oavsett vart han somnade och han kände sig trygg på sin plats.

*stor kram* Det är fruktansvärt att behöva ta bort sina djur men nu vet du att hon inte lider mer och har det bra där hon är, det är vi som är kvar som det är synd om som får ta hand om saknaden. Jag är övertygad om att hon haft ett jättefint liv hos dig och även ett fint avslut för henne, tänk om alla hundar kunde ha det så.
*kramar igen, länge, länge*

åhnejj...beklagar verkligen :cry::cry:

Men nu slipper hon lida mer.. Hur svårt beslutet än måste varit så kände ni säkert på er att det var rätt...ni lät henne inte lida onödigt länge, stor eloge till er!!

Sänder massa tröst- och styrkekramar!!!!

*kl*

Här kommer lite fler whippetbilder. Min hund Malte (den röda) har fått en lekkompis, i helgen var tredje gången som träffades, denna gången hemma hos mig så dom kunde sträcka ut ordentligt på åkrarna.

01.jpg

02.jpg

22.jpg

24.jpg

28.jpg

30.jpg

36.jpg

En liten filmsnutt på galningarna också:

http://www.youtube.com/watch?v=9OyRGXwIq-c

:( Jag beklagar något oerhört! Men du gjorde det som var bäst för henne. Hur hemsk man än känner sig när man låter dem få somna in så gör man ju det för att de inte ska behöva lida.

Inte nog med att jag har världens sämsta dag, nu får man läsa det här sorgliga. Jag sörjer något oerhört med dig. Det är fruktansvärt tungt att ta bort sina djur. Tänk på att du har varit oerhört stark, gjort allt för din hund och kunde ta det beslut som var bäst för Puma. Det är hedervärt som hundägare. Låt sorgen ta sin tid och försök läka nu, även om det känns omöjligt.

Nu ska jag gå och grina för att världen är så jävla orättvis.

Tack till alla tröstkramar. Det värmer i mitt sårade hjärta :cry:

Natten var mest sömnlös, Lotus fick sova i sängen i natt så vi kunde trösta varandra. Så enormt tomt här hemma. Trots hon var en lugn och cool hund märks det tydlig att hon fattas oss.
Älskade Puma-PumPum <3

Nu har Lotus ätit Standardt + sitt gamla foder sedan i måndags kväll. Han äter inte jätte mkt (men kan nog ha lite och göra med vad som hänt, men han har fri tillgång o äter när han vill) och sorterar ut nya maten o lämnar den gamla (fd) Och det som gör mig så enormt lycklig, INGA fisar!!!! Det luktar inte bajs :o i vårt hus på kvällarna :banana: Maken kommer jubla när han kmr hem i morgon (jobbar borta i veckorna)

Han har varit fin i magen, bajset lite åt det hårdare/fastare hållet, lite grönaktigt (??) Enda lösa bajset var i dag när han sprungit jätte mycket med kompisars hund, det satte nog i gång magen rejält!! Men han bajsar MKT mindre nu än innan. Håller tummarna på att detta ska fortsätta funka för vår älskade Lotus!!!

Usch, vad ledsamt med Puma... jag beklagar :(
Har själv en hund med hjärtproblem. Peppar peppar, är det ännu så länge ingenting som är synligt - men det är jobbigt att veta att det finns där...

Gadriel: Jättefina kort!

Nu har Lotus ätit Standardt + sitt gamla foder sedan i måndags kväll. Han äter inte jätte mkt (men kan nog ha lite och göra med vad som hänt, men han har fri tillgång o äter när han vill) och sorterar ut nya maten o lämnar den gamla (fd) Och det som gör mig så enormt lycklig, INGA fisar!!!! Det luktar inte bajs :o i vårt hus på kvällarna :banana: Maken kommer jubla när han kmr hem i morgon (jobbar borta i veckorna)

Han har varit fin i magen, bajset lite åt det hårdare/fastare hållet, lite grönaktigt (??) Enda lösa bajset var i dag när han sprungit jätte mycket med kompisars hund, det satte nog i gång magen rejält!! Men han bajsar MKT mindre nu än innan. Håller tummarna på att detta ska fortsätta funka för vår älskade Lotus!!!

Låter ju toppenbra!

Nu har jag fotograferat lite mer :D Wahidah lekte med en lapphundskompis idag.

99361_1353027417.jpg

(titta så välmusklad hon är :love:)
38905_1353027731.jpg

50299_1353027734.jpg

10413_1353027737.jpg

Jag ska inte ens vara här i tråden, tjuvläser om era godingar då jag försöker övertala maken att skaffa grey. Han är mer inne på Whipp, om det ska bli någon, nåja, vi får väl se.

Men var bara tvungen att kommentera ditt kort med lapphunden som sticker upp huvudet ur gräset, jag sprutade frukosten över hela bordet när jag fick se det, så himla kul det ser ut, haha!

Klart att du får vara i tråden! :) Vad kul att ni funderar på en vinthund. Vad är det som gör att du föredrar greyhound (utställning eller kapp?) och sambon föredrar whippet?

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 054
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 074
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka