Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

kl*

Åh så många fina bilder!! Man blir alltid lika glad när man besöker den här tråden :laugh:

O Cashmir bara växer o växer, nu är han ingen knähund längre..och platsen i sängen slåss vi om! Ångrar nästan att jag valde att ha honom i sängen :angel: Många vinthundar gillar ju att krypa ihop till små kringlor och tar då inte mycket pats... men inte i vårat fall... :grin:

201222317565923516258_sbig.jpg

201222317446696516258_sbig.jpg

Cash på sin plats vid fönstret o spanar ut i skogen, han har hittat en bekväm ställning för att orka stå länge :p

2012223181337820516258_sbig.jpg

Men vacker är han allt, min stornäsa :love:

2012223175827307516258_sbig.jpg

hahaha, loppan är likadan när det gäller sängen. Ju mer man kan breda ut sig desto bättre verkar hon tänka.
Han är så himla fin din underbara Cash. Hur är det med honom nu?

jag tänkte åka dit :) har anmält i alla fall:grin: Är kanske inte jättepeppad med tanke på vilken skitdålig kritik min fina tjej fick på inoffen i Örebro men försöker skaka av mig det. Var tydligen många som var väldigt irriterade på hur domaren dömde:crazy:

Jag läste precis på din hemsida vad domaren hade sagt och jag tycker inte att du ska ta någon notis om det. Utställning är förvisso en fråga om bedömning och en fråga om smak och hur man tycker att en whippet ska se ut (dvs. hur man tolkar rasstandarden). Det får man ju ta. Men att han överhuvudtaget ens talar om whippet i termer av uppdelning mellan race- och utställningstyp är så tråkigt och okunnigt att jag tycker att du bara ska vifta bort det. En whippet är en whippet, och Loppans exteriör går definitivt hem hos många utställningsdomare.

Dafne går definitivt inte hem hos alla domare, men det spelar ingen roll för mig. Hon har en typ som jag gillar och förknippar med whippet. :)

tack så mycket för dom fina ordern. Var ungefär samma som min uppfödare sa så jag väljer att lyssna på er :D

Khaki har ju fått den nedslående kritiken att han är för musklad. Domare kan vara synnerligen enkelspåriga så man ska absolut ta kritik med en nypa salt och tänka lite själv på hur en whippet faktiskt ska se ut för att vara sund och korrekt.

kl

Vi var på stranden. Årstiden kan beräknas utifrån graden av skitighet :D

Daisy myser i något dött.
24344_1330086836.jpg

Ingen tvekan om att de uppskattade promenaden. Hehe.
82654_1330086816.jpg

20881_1330086801.jpg

Som antytt - det är vår.
75575_1330086771.jpg

Och ja - de fick en dusch när vi kom hem.
14510_1330086762.jpg

:love:
23511_1330086760.jpg

001-1.jpg

Små tanter behöver en sängvärmare, annars fryser de. En irländsk varghund är en bra sängvärmare men problem, problem ... vems är sängen egentligen? Varghundens eller min? Vi enas till slut, varghunden har faktiskt en egen säng.

001.jpg

Annars kan man ha en varghund till att fördiska och hålla diskbänken ren ...

009-3.jpg

eller som uppmuntran när man ska laga mat ... den deltar med stort intresse.

013-1.jpg

Ja alltså, en varghund kan man ha till mycket ...

Köper man en varghund så ska man samtidigt köpa en sån här grej, jättepraktisk att ha om man t.ex. vill ha sin middag ifred eller smöret till morgonmackan (håller flugor och varghundar borta).

002.jpg

Vem vill inte ha en varg i huset nu:love::love: :bow:
Jösses vad fin!

Melli- haha! Tack och lov inte min hund var med i den leran:D Men dem ser ut att ha det fantastiskt kul, verkligen glädjebilder!

*KL*

Från SvVK:s utställning i Köping i helgen. Dafne fick ett VG och sisådär kritik, men det var bra övning eftersom Dafne tycker att det är jobbigt med bordet och spänner sig. I rörelse var hon tyvärr jättespänd och domaren kommenterade att hon hade kort steg. Annat som han slog ned på var lustigt nog sådant som på förra utställningen framhölls som förtjänster (hennes överlinje, vinklar fram och huvud (tyckte att nospartiet var för tunt)).

Uppställd:
DSC_0023-1-1-1-1.jpg

Dafnes vackra huvud. Jag tycker personligen att ett kraftigare nosparti hade förtagit hennes fina feminina uttryck:
DSC_0027.jpg

*KL*

Idag var det utställnings premiär för min Lotus, det var inoff på valputställningen i Hässleholm, Qpoolen.

Lotus blev Bästa Hane i sin klass med HP och sen böev han BIM :love:

Skötte sig exemlariskt och har ett super psyke.
Tyckte det var ngt läskigt i början när vi kom dit, men sen kopplade han av och var inte det minsta spänd i ringen. Dock tycker jag att vi ska träna mer på att ställa upp honom på golvet utan att jag sitter på huk och hjälper honom, men det kommer!

Är så stolt över honom.

Sen hjälpte jag till att ställa hans brossa i syskonklass, och uppfödaren slutade som 2:dra bästa uppfödare :love:

En bra dag och bra start på säsongen :)

Blev inte av att vi letade på dig där i Köping (tittade runt lite), glömde dubbelkolla innan jag åkte vad jag skulle titta efter för att känna igen er :o och numret skrev jag ju inte upp såklart!
Vi var där en snabbis på förmiddan, tyckte det var ganska trångt och rörigt där inne, men mycket fina hundar iallafall :love:

Ser fram emot ute-utställningar i vår/sommar istället!

Jättefin vovve du har :laugh:

:D Ja, det var väl ungefär 300 hundar som trängdes i den lilla hallen. Vi satt i hörnet vid whippetringen precis mitt emot serveringen.

Vargar är så underbara! :love:

Den där varghunds- och flugkupan var ju fantastiskt fiffig! Jag tror faktiskt att jag ska skaffa en sådan. Även om Dafne är pytteliten så tycks hon ha periskophals med möjlighet till oändlig förlängning för hon når sådant som står i mitten på matbordet.

Nu är det bara tre dagar kvar innan Gaia kommer hem! Igår var de valpar som ska flytta i veckan hos veterinären för besiktning och ID-märkning.

9,5-veckorsbild:

Gaia95vecka.jpg

Ungdomarna i lektagen och för en gångs skull med en hundleksak istället för något dom stulit i huset :)

DSC_0073.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat