Femte vinthundstråden!

Sv: Femte vinthundstråden!

Nu har Gaia varit hemma i 1,5 dygn. Det går jättebra. Det är en underbar valp och Dafne och hon har verkligen funnit varandra.

Dafne är verkligen överförtjust och vill brottas och leka med Gaia mest hela tiden, så jag får rätt ofta vara den tråkiga och för att de ska få vila. Hon är så lycklig att jag nästan blir tårögd av glädje! :love:

DSC_0016_01.jpg

Så otroligt söt Gaia är :love: Massor med bilder nu! :D

delvis kl.

Vi var på årets, och landets första LC-träning igår. Cc sprang sitt första licenslopp och det blev godkänt! Khaki som fick sin licens i höstas fick miljötränas i bilen och han tog det rätt lugnt. Det var 60 lopp (!!) i första omgången så det blev inget andralopp, men som fint är så är det träning nästa söndag igen. Tjoho!

På lördag ska vi på inoff som VKLC södra anordnar i Laholm. Någon av er som ska dit?

Här är några foton från igår.

En greyhoundvalp tittade på.
32296_1330965310.jpg

Afghanerna på plats.
75681_1330965315.jpg

Blivande borzoi-stjärna?
72165_1330965319.jpg

Nöjd whippettik med fångad trasa.
66294_1330965326.jpg

Khaki och Cc tog det lilla lugna i väntan på deras tur. Eller, Cc i alla fall. Khakis tur var miljöträning i bilen.
43315_1330965336.jpg

memmas Lotus.
34456_1330965354.jpg

Afghaner i mål
35198_1330965379.jpg

Cc (i rött).
56267_1330965390.jpg

Den där greyhoundvalpen är välkommen hem till mig när som helst! :love:

Grattis till Cc:s godkända lopp!

Den var helt underbar :D Missade tyvärr när han attackerade och hängde fast i sin husses ben. Det såg för härligt ut :love:

Tack!! Nästa söndag hoppas jag på två licenslopp och godkänd licens!

KL

Senaste från oss!

pic_184275208.jpg

pic_184275234.jpg

pic_191585661.jpg

iphone-176_191630849.jpg

iphone-178_191631687.jpg

Skendräktigheten har lagt sig nu, så nu är hon sitt vanliga galna jag igen! Inget ligga på sofflocket här inte. Senaste grejen är att hämta bananer och gömma dem. Tindra hälsar till de andra hundarna: Om ni vill lära er knepet att osedd lyckas gömma en hel klase med bananer så har jag det!

Hihi, söt smiley :D

KL

Vi var på VKLC/s inoffare idag i Laholm och fick följande kritik:

Khakis_kritiklapp_fran_VKLC_S_s_utstallning_i_Laholm_idag_Inoff_Khaki_blev_BIR_och_BIG_3.jpg

Han blev alltså BIR och BIG-3 och skötte sig utmärkt :banana:. Träning inför Malmö Int kunde man tro, men se dit har jag inte anmält för det blev för dyrt för mig. Några mars-rosetter har vi i alla fall :D

Var på samma utställning som Melli, med min Lotus.

Han blev BIR med HP och BIG2

Lyckligast av allt blev jag för den fina kritiken, där det bla. stod: Välvisad & Mkt lovande :love:

Han har så fantastikt temperament, kopplar av o tar det hela med ro.

Melli & Khaki var så snygga och duktiga. Riktiga profs, så det är synd dem inte kommer till Malmö Int.

Grattis igen memma! Lite foton från ridhuset!

Lotus:

33768_1331485166.jpg

Och vi träffade fina Arcano:

96098_1331485169.jpg

40050_1331485189.jpg

Grattis, vad kul att det gick så bra för er igår!

Åh, vad fina bilderna blev! Mattes finaste galgopojke <3

Den här veckan firar jag 2 11-åringar!

Lizzie, första Silken Windhound född i Europa
1.jpg

och Robban, den första hanen jag importerade
DSC_0034.jpg

KL

Ni som håller på med racing på ett eller annat sätt.. Vi behöver köpa en munkorg till Camaro som hon kan ha när hon springer men jag vet inte riktigt vilken modell som är att föredra? Tips?

Jag undrar om du inte måste prova dig fram. En australiensisk kan möjligen bli för smal för en ridgeback, som du ser på bilden nedan så är det svårt att bredda den själv. Däremot sålde jag en engelsk munkorg till en tjej som skulle ha den till sin JRT och efter att ha justerat den lite så satt den som en smäck. Det skulle kunna vara ett alternativ - välja en som sitter bra över nosen och sedan juster bredden över käkarna och längden på vajern som går mellan ögonen.

Är det så att Camaro mest springer WR så skulle jag nog skaffa en lädermunkorg som är sydd för att passa Camaro. Solveig Molin håller till i Norrköpingssektionen och syr upp munkorgar i läder på beställning.

Engelsk:
eb137682c10873946c1c37792ddb24b7.jpg

Australiensisk:
113lmunkorgaustrSK.gif

Just det, jag tror jag har träffat hon som syr upp munkorgar.. Hon brukar ha med sig till folk på träningarna.

Någon aning om vad det kan kosta att sy upp en i läder?
Hittills så springer ju hon alltid själv på WR och det känns egentligen onödigt att slänga ut en massa pengar när jag inte vet hur ofta hon kommer behöva använda den.. Men vill ju samtidigt att det ska vara en bra som sitter bekvämt på henne!

Jag har ingen aning om vad en lädermask kostar, men springer hon själv så fungerar det förmodligen alldeles utmärkt med en munkorg i stål. Jag har precis beställt ett par australiensiska till mina för ett par hundra kronor stycket. Tycker ofta hunden ser ut att kunna andas bättre när den är som mest pustande efter jakten, i den modellen. Kennel Hot Isle säljer dem!

KL

Khaki blev urkass i magen igår morse så han fick fasta och matten fick gå på promenad ofta. Pigg, men inte bra idag heller så jag fick åka en tur till apoteket och införskaffa canikur och prokolin som han tog emot med dels glädje, dels jämnmod. Nu verkar han stabilare, pigg som tusan och har inte läckt annat än kiss sen i förmiddags. Håll tummarna för att han får behålla lite kokt fisk i morgon.

Slänger in lite bilder på Khaki och Daisy från förrgårs promenad i fårhagarna. Kanske han fick i sig något äckligt här..

22784_1332835559.jpg

Stilstudie, fröken Galga.
99182_1332835549.jpg

63411_1332835544.jpg

39377_1332835533.jpg

Fina bilder Melli.

Trist med kass mage, men Prokolin brukar vara toppen bra. Håller tummarna att han blir frisk igen :)

Hoppas att Cc:s mage kryar på sig snart!

Vilka whippar härifrån ska förresten till Vilsta i helgen? :)

Tack :D

Det verkar fungera ypperligt :bow: Ingen matte som väcktes i gryningen av Kakan och han har inte bajjat alls idag. Dricker gräddvatten med god aptit och är väldigt pigg. Undrar vad tusan han fick i sig. Jag blir jättenojjig och tänker på gift och hemskheter. Tänkte försöka ge honom kokt ris+fisk senare idag.

Philosophia: Cc är frisk som en nötkärna tack och lov :)

Jag har inte anmält tyvärr, men stort lycka till!

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat